Nem bagning
Fra : Sybil

Dato : 11-10-04 11:59

Hej NG
Jeg har kigget på bl.a. Maizenas quickboller og lign.
Smager det som hvis man havde bagt dem på den gammeldags metode?
Er der forskel på de forskellige mærker ?
Hvilke synes I er bedst?

Pft
MK

Fra : Dorthe

Dato : 11-10-04 20:19

"Sybil" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse
> [...]
> Smager det som hvis man havde bagt dem på den gammeldags metode?
> Er der forskel på de forskellige mærker ?

Jeg har de sidste år kun bagt Quickboller. Alle roser dem til skyerne *S*

/Dorthe

Fra : Sybil

Dato : 11-10-04 20:39

> Jeg har de sidste år kun bagt Quickboller. Alle roser dem til skyerne
> *S*
>
> /Dorthe

Så vil jeg prøve at nogle en af dagene.
Tak

MK

Fra : Ralph

Dato : 12-10-04 18:51

> [...]
> Smager det som hvis man havde bagt dem på den gammeldags metode?
> Er der forskel på de forskellige mærker ?

Mine egne, nu kender jeg ikke Maizenas, men mine tager 5 minutter + 3
minutter excl. hæve/efterhæve/bagetid, er Maizenas hurtigere?

ca. 4 dl. lunken vand, 1 spsk sukker, ½ spsk salt, ca. en dl. durummel, alm.
hvedemel for resten, evt. en reven gulerod, lidt majsmel, en håndfuld
solsikkekerner, eller..................

Æltes sammen - med en ½ pk. gær, glemte lige, hæver et par timer, laves til
en lang tyk flute der gøres våd på toppen, durummel (det "rigtige" gule)
drysses jævnt ud på toppen (eller birkes/sesamfrø/solsikkekerner, eller....)
Skæres i trekanter med en pizzaskærer, efterhæver lidt, i 250 gr. varm ovn
med undervarme (pizzafunktion) i præcis 8 minutter

Standardudgaven koster ca. 4 kr. for 12-14 boller - slå den Maizena.

--
venligst
Ralph