get value from a xml with SAXBuilder
Fra : Kasper

Dato : 11-10-04 09:45

Hej

Ved koden nedenfor forsøger jeg at få fat i den value der eksisterer for de
entries der er specificeret med "categories" kan i sige mig hvad jeg gør
galt.

Mvh. Kasper

ArrayList ServersToCats = new ArrayList(), serverNames = new
ArrayList();
Document metaDocument = null;
try {
metaDocument = new SAXBuilder().build(new
URL("http://servlet.itu.dk/user/hniss/metaservice"));
}
catch(Exception ex) {
out.println(ex.getMessage());
}

Iterator itSN; // Iterator over serverNames.
if(metaDocument != null) { // Find serverNames
itSN =
metaDocument.getRootElement().getChildren("jokeservers").iterator();
while(itSN.hasNext())

serverNames.add(((Element)itSN.next()).getChild("categories").getText());
}

Fra : Kristian Thy

Dato : 11-10-04 11:10

Kasper uttered:
> Ved koden nedenfor forsøger jeg at få fat i den value der eksisterer for de
> entries der er specificeret med "categories" kan i sige mig hvad jeg gør
> galt.

Det er noget nemmere hvis du siger

- Hvad koden forventes at gøre.
- Hvad der rent faktisk sker når du kører koden.

> [...]
> while(itSN.hasNext())
> serverNames.add(((Element)itSN.next()).getChild("categories").getText());

Prøv at sætte namespace "cat" på eksplicit, altså: getChild("cat:categories");

- Er der nogen grund til at du ikke spørger i kursets newsgroup? Som du
kan se kræver det specifik viden om problemstillingen at hjælpe med
det konkrete problem her.
- Skulle den her opgave ikke have været afleveret i tirsdags?

\\kristian
--
<URL:http://lpf.ai.mit.edu/Patents/knuth-to-pto.txt>
<URL:http://home.att.net/~jbcole/humor/Microsoft_patents.htm>

Fra : Kasper

Dato : 11-10-04 12:12

Hej

Forventes at returnere de navne der eksisterer for "categories" entieen i
denne xml http://servlet.itu.dk/user/hniss/metaservice men den returnere
intet.

Mvh. Kasper

Fra : Kristian Thy

Dato : 11-10-04 12:34

Kasper uttered:
> Forventes at returnere de navne der eksisterer for "categories" entieen i
> denne xml http://servlet.itu.dk/user/hniss/metaservice men den returnere
> intet.

Prøv efter du har indlæst meta-dokumentet med XMLBuilderen at erklære et
namespace:

Namespace ns = new Namespace("meta", ...);

og giv det med til getChildren() og getChild() - disse findes i to
versioner, den som du bruger der bare tager en String, og så en hvor de
tager en String og et Namespace.

   <URL:http://www.jdom.org/docs/apidocs/org/jdom/Element.html>

Samtidig skal du så muligvis også tilføje "meta:" foran elementnavnet,
så det bliver noget i denne retning:

..getChildren("meta:jokeservers",ns);

\\kristian

Fra : Kasper

Dato : 11-10-04 13:02

Hej

Har prøvet denne men "debug: 02" kommer aldrig ud, som om den ikke fanger
nogle Children's

public void printCategories(PrintWriter out, boolean addPrefix) {
[...]

Namespace.getNamespace("meta","http://servlet.itu.dk/user/hniss/metaservice"
);

Iterator itSN; // Iterator over serverNames.
if(metaDocument != null) { // Find serverNames
//itSN =
metaDocument.getRootElement().getChildren("jokeservers",ns).iterator();
itSN =
metaDocument.getRootElement().getChildren("meta:jokeservers",ns).iterator();
out.println("debug: 01");
while(itSN.hasNext())
out.println("debug: 02");

//serverNames.add(((Element)itSN.next()).getChild("categories",nx).getText()
);
}

Fra : Kristian Thy

Dato : 11-10-04 13:42

Kasper uttered:
> Har prøvet denne men "debug: 02" kommer aldrig ud, som om den ikke fanger
> nogle Children's

Og du fik samme resultat med getchildren("jokeservers",ns)?

BTW, kan du overtales til at klippe i det du svarer på, samt ikke at
topposte? <URL:http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

\\kristian

Fra : Kasper

Dato : 11-10-04 14:03

> Og du fik samme resultat med getchildren("jokeservers",ns)?

ja, undre mig meget.. kan det have noget med xml'ens opbygning. Er det det
korrekte root element "jokeservers" jeg benytter.

> BTW, kan du overtales til at klippe i det du svarer på, samt ikke at
> topposte? <URL:http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

sorry.