Thunderbird og B-ONE mail, outgoing mail
Fra : Soeren

Dato : 09-10-04 22:51

Jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg skal konfigure til at fungere med
B-ONE's server til udgående post.

I Outlook Express er det nemt nok. Der skal man blot vælge 'Min server
kræver godkendelse' og sætte 'Brug samme indstillinger som på serveren for
indgående post'.

Er der nogen, der ved, hvordan jeg kommer videre?

Mvh Søren

Fra : Anders Lund

Dato : 09-10-04 22:58

Soeren wrote:
> [...]
> indgående post'.
>
> Er der nogen, der ved, hvordan jeg kommer videre?

Tools -> Account settings -> Outgoing Server (SMTP)

Sæt hak i use name and password og skriv brugernavnet for din POP3 ind.
Første gang du så sender en mail, vil den spørge efter et password og
her skriver du så dit POP3 password - sæt evt. hak i at den skal gemme det.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Soeren

Dato : 10-10-04 00:04

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Første gang du så sender en mail, vil den spørge efter et password og her
> skriver du så dit POP3 password - sæt evt. hak i at den skal gemme det.

Hej Anders,

Tak for hjælpen,

Det kan jeg få til at fungere for mail adresse 1, men jeg har 2 andre, og så
går der kuk i det.

Thunderbird navngiver jo profilerne ud fra servernavnet, og det er ens i
alle 3 tilfælde, så jeg kan ikke med sikkerhed vide hvilken udgående profil,
der er den rigtige. Jeg synes, at Thunderbird lægger op til, at man kun har
én konfigurering af udgående server, hvis man kun bruger én SMTP server.

Ved en tidligere ISP med bedre support fik jeg at vide, at jeg skulle angive
user navn med skråstreg (altså user/domain.dk), og det virkede hos dem.

Giver det nogen mening for dig, for jeg er blank

Fra : Anders Lund

Dato : 10-10-04 09:01

Soeren wrote:

> Det kan jeg få til at fungere for mail adresse 1, men jeg har 2 andre, og så
> går der kuk i det.

SKAL du have flere forskellige udgående servere? Jeg har nemlig 2
mailadresser og kan fint skifte imellem dem, selv om jeg kun har én server.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Soeren

Dato : 10-10-04 22:02

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> wrote in message

> SKAL du have flere forskellige udgående servere? Jeg har nemlig 2
> mailadresser og kan fint skifte imellem dem, selv om jeg kun har én
> [...]

Igen, tak for dit svar.

Jeg skal jo angive en afsenderadresse. Når jeg angiver én af mine mail
adresser, kan jeg sende fra denne adresse men ikke fra de to andre jeg har.

Giver det mening?

Fra : Anders Lund

Dato : 11-10-04 06:41

Soeren wrote:
> Jeg skal jo angive en afsenderadresse.

Ja, det gør du i hver POP3 konto.

> Når jeg angiver én af mine mail
> adresser, kan jeg sende fra denne adresse men ikke fra de to andre jeg har.

Når du har trykket "ny message", kan du lige henover der hvor du skal
indtaste "To:" adressen, vælge hvilken afsender det skal være.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk