Valuta i Egypten?
Fra : Id

Dato : 09-10-04 07:09

Hej

Skal der medbringes Dollar eller Euro, kan der hæves på Visa
Vi skal bo Luxor

Mvh.
Id

Fra : Peter Kjær

Dato : 09-10-04 07:54

> Skal der medbringes Dollar eller Euro, kan der hæves på Visa
> Vi skal bo Luxor

Hejsa,

Jeg var forbi Luxor her i sommers, og du kan bruge både Dollar og Euro dog
er det en fordel altid at have lidt af deres lokalvaluta på hånden til
småindkøb, da du ellers hurtigt risikere at få tilbage i pebermynte
pastiller :)

Har ikke prøvet at hæve kontanter dernede.

Ses,
Peter
www.dacor.dk

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 09-10-04 08:09

"Id" <ihjc@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> kan der hæves på Visa?
> Vi skal bo Luxor
>
> Mvh.
> Id

På Visa's hjemmeside har de en "locator", hvor man kan se lokationer for,
hvor man kan hæve på sit visa-kort.

http://visaatm.infonow.net/bin/findNow?LIST_LIST_KEY=1-10973055610000934749&CLIENT_ID=VISA
Her er et link til Luxor.

Men ellers gå på http://visaatm.infonow.net/bin/findNow?CLIENT_ID=VISA, og
vælg land/by.

Hilsen
Pernille
Besøg os på:
www.pernille-kennet.dk

Fra : Anders Jensen

Dato : 09-10-04 21:22

Set fra et økonomiske synspunkt vil jeg helt klart medtage EURO. Valutaen er
utrolig fast i forhold til DKR. (svinger med omkring 2%). $ er desværre
noget mere usikker at satse på. der kan forekomme meget store udsving over
kort tid. Disse udsving oplever du ikke med EURO!!!!!
Men som flere skriver, tag lidt lokal valuta med, det er altid godt at have
med.

mht. VISA, det kan bruges på alle turist steder, så der er ikke nogle
problemer...

God tur.

Fra : leapc

Dato : 18-10-04 18:45

"Id" skrev d. 09-10-04 07:09 dette indlæg :
> Hej
>
> Skal der medbringes Dollar eller Euro, kan der hæves på Visa
> Vi skal bo Luxor
>
> Mvh.
> Id
>
> Både Dollar og Euro kan bruges. Det er ikke nødvendigt at veksle til
lokal valuta hjemmefra. De fleste hoteller veksler, og ellers er der
flere flere banker og vekselkontorer i Luxor. Du kan sagtens hæve på
Visa-kort. Der er flere hæveautomater i Luxor.
Rigtig god tur!! Hvornår skal I der ned?

http://www.kandu.dk/