til thailand på søndag
Fra : alice ravn

Dato : 08-10-04 20:55

Hej gruppe.
Ja, nu er det tæt på, i overmorgen flyver vi til Thailand,vildt spændende.
Vi har brugt gruppen her meget,ved at læse alle indlæggene om thailand, og
printet mange gode tips og ideer til steder vi kan se.
Men her på falderebet har jeg lige et par spørgsmål.
Vi regnede med at vi hjemmefra skulle booke et hotel til den første nat, men
det kunne ikke lade sig gøre, mit visakort havde et udløbsår på 2012, og så
langt gik deres system ikke op, og faxen som anden mulighed kunne ikke gå
igennem.
Så nu regner vi med at når vi når phuket mandag aften, kan vi vel finde et
værelse...
er der nogen der har erfaring med at komme så sent og så få et værelse, og
hvad med busser fra lufthavnen ? vil det være bedre med en taxi.?
Er der nogen der ved om man kan finde hoteller hvor der kan være 2 voksne og
3 børn i samme værelse?
Og til sidst, kan man købe hukommelseskort til digitalkamera i Thailand.
Vi regner med at starte i karonområdet og så senere til krabi, måske Raily
Beach der har jeg hørt det er rigtig flot.
Venlig hilsen alice Ravn

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-10-04 09:49

alice ravn skrev bl.a.:

>kan man købe hukommelseskort til digitalkamera i Thailand.

Ja, men det er ikke billigere, og ude ved strandene kan det måske
knibe med at finde en forretning.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Henrik Daae

Dato : 09-10-04 09:54

"alice ravn" <ravn.fuglebakken@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe.

Hej Alice,

> [...]

> er der nogen der har erfaring med at komme så sent og så få et værelse, og
> hvad med busser fra lufthavnen ? vil det være bedre med en taxi.?

Jeg vil anbefale taxi eller minibus til Karon Beach, her boede vi godt og
billigt på Fantasy Hill. Det ligger lidt uden 'storbyen', til gengæld var
der ikke så hektisk-turistagtigt

Du kan se et par billeder på

http://henrik.daae.dk/thailand2002.php (scroll ned til "En øl på terassen på
Fantasy Hill, Karon Beach, Phuket"). Her boede vi til 140 kr/nat for et
dobbeltværelse med aircondition, 75 kr/nat for et værelse kun med 'fan'.

> [...]
> Vi regner med at starte i karonområdet og så senere til krabi, måske Raily
> Beach der har jeg hørt det er rigtig flot.

Overvej at ta' et par overnatninger på Koh Lantah, hvis I alligevel sejler
fra Phuket til Krabi. Jeg synes der var lidt mindre spoleret og turistet end
f.eks. Phuket

Mvh. Henrik

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-10-04 13:24

Henrik Daae skrev:

>Jeg vil anbefale taxi eller minibus til Karon Beach, her boede vi godt og
>billigt på Fantasy Hill.

Ellers er der også

http://www.thailand.dk/mermaid/

http://www.kata-center-inn.com/

som begge har fået god omtale flere gange i engelsksprogede grupper.
Jeg har ikke prøvet dem selv

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Henrik Daae

Dato : 09-10-04 14:25

"Peter Loumann" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> http://www.thailand.dk/mermaid/
>
> http://www.kata-center-inn.com/

Mmm ... Den Danske Kro (Kata Center Inn) - her har jeg kun prøvet at spise,
ikke at bo. Det var nu også godt med en frikadelle efter mange dage med
"Rice and vegetables"

Er det danskere, der ejer begge ovenstående?

Mvh. Henrik

Fra : alice ravn

Dato : 09-10-04 20:39

Hej
Mange tak for svarene.
Vi har nu booket kata- in-center.
og der kunne vi også blive hentet, helt fint.
desværre Henrik så kunne jeg ikke se alle billederne på din side, jeg ville
ellers meget gerne ha´set dem.særlig dem fra ko lanta
Mange ferie hilsner alice.

Fra : Peter Loumann

Dato : 10-10-04 13:21

alice ravn skrev:

>Vi har nu booket kata- in-center.

God tur! Håber du melder tilbage om indkvarteringen når I er tilbage.

http://pedalo.dk/thailand/