xhtml valid
Fra : [Birk] Phlip

Dato : 08-10-04 11:50

Jeg har siddet og undret mig lidt over dette (jeg kan se det tidligere
er diskuteret, men indholdet af de topics er "expired").

Hvordan kan man xhtml validere sine dokumenter, når man bruger følgende
i et link (eksempel):

"print.php?url=index.php&nid=4"

Her brokker valideringen sig straks over "&" tegnet. Nogen der har de
tidligere diskusioner læggende, eller et hurtigt sammendrag?

--
Philip Birk-Jensen

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 08-10-04 11:53

"[Birk]" == [Birk] Phlip <Birk> writes:

> [...]
> er diskuteret, men indholdet af de topics er "expired").

> Hvordan kan man xhtml validere sine dokumenter, når man bruger

brug &amp; istedet for &.

> Her brokker valideringen sig straks over "&" tegnet. Nogen der har de
> tidligere diskusioner læggende, eller et hurtigt sammendrag?

groups.google.dk har helt sikkert.

--
/Wegge <http://wiki.wegge.dk>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 08-10-04 12:02

[Birk] Phlip <-REMOVE-birk@rock-zone.dk> skrev:
> [...]
>
> Her brokker valideringen sig straks over "&" tegnet. Nogen der har de
> tidligere diskusioner læggende, eller et hurtigt sammendrag?

& er et specialtegn i både html og xhtml. Det skal escapes som følger: &amp;
Dit link bliver altså følgende:

"print.php?url=index.php&amp;nid=4"

Mvh.
Bjarke

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-10-04 12:10

[Birk] Phlip skrev:

>Her brokker valideringen sig straks over "&" tegnet.

Brug &amp; i stedet for &.
--
Knud

Fra : [Birk] Phlip

Dato : 08-10-04 12:54

Okay, jeg bruger så &amp; frem over. Jeg har så lavet følgende funktion
til at fjerne "amp;", så man ikke selv skal huske det hver gang:

foreach ($_GET as $key => $value) {
if (strpos($key, "amp;") === 0) {
$_GET[substr($key, 4)] = $value;
unset($_GET[$key]);
}
}

Er der en smartere måde at gøre dette på? Eller evt. en hurtigere måde,
jeg har kigget lidt på array_walk() funktionen, men arrays har aldrig
været min stærke side, vil man kunne lave noget hurtigere med den?

--
Philip Birk-Jensen

Fra : Jonathan Holst

Dato : 08-10-04 13:06

[Birk] Phlip wrote:
> [...]
> jeg har kigget lidt på array_walk() funktionen, men arrays har aldrig
> været min stærke side, vil man kunne lave noget hurtigere med den?

&amp; bliver parset af din browser, så den bliver ikke sendt med i
urlen, men bliver vist som et &.

--
Jonathan Holst - http://holst.biz/
"Black holes is where God divided by zero"

Fra : JMo.

Dato : 08-10-04 17:06

[Birk] Phlip wrote:

> Her brokker valideringen sig straks over "&" tegnet. Nogen der har de
> tidligere diskusioner læggende, eller et hurtigt sammendrag?

Ud over de råd andre er kommet med, så husk at hvis du bruger PHPs
indbyggede Session-funktioner, med session.use_trans_sid aktiveret, vil den
som standard bruge "&".

Dette kan du dog ændre ved at sætte
arg_separator.output = "&amp;"
i php.ini, eller ved at bruge ini_set: