"tysk u"
Fra : Margit Olsen

Dato : 07-10-04 22:28

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg skriver et "tysk u" når jeg
f.eks. er inde og søge i folketællingerne?
Jeg har en ane der hedder Bu/ylow.
Mvh M.O.

Fra : Philip Kofoed

Dato : 07-10-04 23:10

Hej Margit,

> Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg skriver et "tysk u" når jeg
> f.eks. er inde og søge i folketællingerne?

Tryk på tasten til højre for å, slip den igen, og derefter taster du u.
Dermed skulle du gerne ende med et ü ;)

mvh
Philip

Fra : Inger Buchard

Dato : 08-10-04 14:57

Næstøverste række på tastaturet yderst th har du ud for shift-tastens
øverste halvdel en tast med circonflex, to prikker og tilde.
Tryk på denne tast og derefter et 'u' så får du ü - det samme gælder ä og ö
..

Alternativet er at skrive _ (underscore) for det bogstav du ikke kan taste,
når du søger i folketællingerne.

Inger

Fra : news.inet.tele.dlk

Dato : 08-10-04 18:52

> [...]
> Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg skriver et "tysk u" når jeg
> f.eks. er inde og søge i folketællingerne?

Jeg har på et tidspunkt downloadet en " Ascii" tabel med alle tænkelige
symboler, hold Alt nede- tryk på 0 - derefter på tallet ud for det ønskede
emne.og du skulde gerne få dette i din tekst.

mvh.
Valdemar Lund.

Fra : K. Thidemann

Dato : 08-10-04 22:26