Ny hjemmeside om at rejse (www.honny.dk). ~
Fra : Jan Tovgaard

Dato : 07-10-04 15:54

hejsa!

Mig og min kæreste har rejst en del rundt i verdenen,
og vil meget gerne dele nogle af de erfaringer vi har haft med Jer.

På vores hjemmeside er næsten 1200 fantastiske ferie billeder, og
beskrivelser,
fra blandt andet: Malaysia, Vietnam, Thailand, Brasilien, England, Tjekkiet,
Mexico, USA o.s.v.
Og snart tilføjer vi Indien og Egypten til visitkortet. Vi mener selv at det
er den
bedste "PRIVATE" danske rejseside der er på nettet. Har vi ret eller hvad
synes du?
Jeg har ihvertfald ikke set en ligeså god som vores.....

se den på : http://www.honny.dk

Skriv endelig i vores gæstebog når du har besøgt eller send os en mail.

rigtig god fornøjelse;)

Mange hilsner
Jan & Mette

Fra : Jens B

Dato : 07-10-04 19:43

"Jan Tovgaard" <jantovgaard@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Ny hjemmeside???
Har den ikke efterhånden været det i ret lang tid? Jeg ved da ihvertfald at
jeg har set den for lang tid siden. Så at kalde den ny, opfatter jeg som et
lusket trick for at få folk til at kigge.

> Vi mener selv at det er den bedste "PRIVATE" danske rejseside der er på
> nettet.
> Har vi ret eller hvad synes du?

Det vil jeg nu ikke sige. Jeg synes designet er fint, enkelt og let at finde
rundt i. Men indholdsmæssigt synes jeg mere at det er en "privat"
hjemmeside, end en rejseside Forstået på den måde, at størstedelen af
billederne er af jer selv, hvilket jeg personlig synes er temmelig kedeligt
at kigge på, når man ikke kender jer. Så, som en privat side for jeres
venner og bekendte, der er den sikkert fin, men som rejseside synes jeg
indholdet er alt for kedeligt.

Jens

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 07-10-04 20:00

> [...]
> at kigge på, når man ikke kender jer. Så, som en privat side for jeres
> venner og bekendte, der er den sikkert fin, men som rejseside synes jeg

Jeps.. Alle billederne på hjemmesiden er vores egne... dog er det ikke helt
alle billederne vi er på:).. Det er også en "privat" rejseside... som
utrolig mange
kan få gavn... hvis jeg stod og skulle til eksempelvis vietnam, ville jeg
finde dagsberetningerne med
billederne meget interessent, da vi altid har meget tempo på når vi
rejser...
du skulle tage og læse nogle dagsberetninger....

af private rejsehjemmesider har jeg ikke set endnu en der matcher vores i
hvor god den er... og jeg har set utrolig mange.. kan du fortælle mig en ,
er jeg MEGET interesseret:)

Fra : Preben Andersen

Dato : 08-10-04 11:55

"Jan Tovgaard" <jantovgaard@stofanet.dk> wrote in message

> af private rejsehjemmesider har jeg ikke set endnu en der matcher vores i
> hvor god den er... og jeg har set utrolig mange.. kan du fortælle mig en ,
> er jeg MEGET interesseret:)

Hvad er det helt præcist, du synes er så godt ved den hjemmeside? Det kunne
jeg godt tænke mig at vide
Hvis vi ser det fra en kodemæssigt synsvinkel, er den bestemt ikke god,
tværtimod. Der er ingen Doctype-erklæring, der mangler Character Encoding og
siden validerer ikke. Prøv selv her:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.honny.dk%2F
Derudover ser den ud af pommeren til i browserne Opera og Mozilla Firefox.
Lad os høre, hvad der er godt ved siden.

mvh
Preben

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 08-10-04 17:28

oplevelser... de mange utrolig gode billeder.. de spændende beretninger
rundt i verdenen...
lige hvad man har brug for hvis man skal til spændende destinationer..

Fra : Peter Loumann

Dato : 08-10-04 18:06

Jan Tovgaard skrev mere spam:

PLONK!

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 09-10-04 01:27

> [...]
> rundt i verdenen...
> lige hvad man har brug for hvis man skal til spændende destinationer..

Siden du nu selv fremturer....
"De mange utroligt gode billeder"???
Du lider da vist af en sjælden mangel på selvkritik.
Måske du ville være elskværdig at henvise mig til blot et af disse såkaldte
"utrolig gode billeder" så vil jeg da med glæde poste dette ( for der kan
der næppe være mere end et) på www.fotokritik.dk og du kan så få en
objektiv vurdering heraf. Venter med spænding herpå.
Jeg er ikke nede på at sable dig og din site ned, men du melder selv ud.

Spændende beretninger?
Ja, du blev jo godt nok beruset både her og der, og fik ondt i maven, men
det flytter altså ikke rigtig noget hos undertegnede.

Michael christoffersen

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 10-10-04 19:09

> Måske du ville være elskværdig at henvise mig til blot et af disse
såkaldte
> "utrolig gode billeder" så vil jeg da med glæde poste dette ( for der kan
> der næppe være mere end et)

tro det eller ej michael, så synes jeg eksempelvis følgende er fantastiske
rejsebilleder, og perler fra vores tur. Du er meget velkommen til at
kommentere dem, når du har set dem:)

http://www.starlook.dk/honny/rejsebilleder/brasilien2004/IMG_7119.jpg
Dramatisk billede fra Rio de Janeiro..

http://www.starlook.dk/honny/rejsebilleder/Asien2003/IMG_5905.jpg
Spejlingen en tidlig morgen Halong Bay, vietnam.

http://www.starlook.dk/honny/rejsebilleder/asien2002/Billede3-016.jpg
Hvad man kan forvente på ko tao thailand:)

http://www.starlook.dk/honny/rejsebilleder/Asien2003/IMG_5886.jpg
Aftentid Halong Bay, Vietnam..

Dette er bare nogle enkelte... og bemærk personen der skriver at vi er
på alle billederne ikke helt har ret;)

hilsen Jan

Fra : Preben Andersen

Dato : 12-10-04 10:34

> [...]

> rundt i verdenen...
> lige hvad man har brug for hvis man skal til spændende destinationer..

"Utroligt gode billeder"??
For mig at se, minder siden og din egen ros af den mest om et uinteressant
narcissistisk egotrip.

mvh
Preben

Fra : Jane M. :o)

Dato : 12-10-04 14:40

> [...]
>
> "Utroligt gode billeder"??
> For mig at se, minder siden og din egen ros af den mest om et uinteressant

LOL

Hold kæft en morsom lille "debat".

Længe leve Janteloven...

Lad da dem syntes, at deres side er "den bedste", uden at hidse jer op over
det.

Endnu engang.. Må grine højt..

)

Mvh Jane
---
http://www.janemark.dk

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 12-10-04 15:27

hehe:)

så lige din side... den er sku meget speciel, utrolig flot flash,
rigtig godt lavet... Sej tanke med ilden, hvor man skal finde dit ansigt!
Den kan du sku godt være stolt over, alligevel vi har janteloven;)

hilsen Jan

Fra : ozzie

Dato : 07-10-04 20:07

Jan Tovgaard wrote:
> [...]
>
> se den på : http://www.honny.dk
>
> Skriv endelig i vores gæstebog når du har besøgt eller send os en mail.

Hej.
Ja jeg har også været inde at kikke på jeres side.
Fremsatte lidt velmenende kritik i jeres gæstebog, men det er bare
slettet igen , men det må du jo om.
Så derfor vil jeg gentage det her, hvor det ikke lige kan slettes.
Det er en noget rodet side. Når man klikker på de små billeder, popper
der et stort billede op, som man er nødt til at lukke igen, hvis man vil
videre, der er heller ingen tekst på det store billede.
Desuden er det en stor mangel at man ikke kan se noget om Mette.
Hun er måske skiftet ud med en anden siden?
I det hele taget er der mange ting, der slet ikke er færdige.
Så alt i alt synes jeg at det er alt for tidligt du har annonceret den.
Desuden hører den egentlig slet ikke hjemme her, men nærmere i
dk.opslag.internet.

med venlig hilsen
Erling
--
brug orange i stedet for blå i min mailadresse

Fra : Peter Loumann

Dato : 07-10-04 20:17

ozzie skrev:

>hører den egentlig slet ikke hjemme her, men nærmere i
>dk.opslag.internet

Helt enig!

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Alice M

Dato : 07-10-04 22:19

Jeg synes faktisk også siden er temmelig rodet..

Det er fint nok at du tager Vietnam som et eksempel.. Synes faktisk det er
MEGET svært at finde relevante oplysninger blandt de "mange" Dagbogs notater
fra jeres dyr.

Jeg er fx. "utroligt" ligeglad med om at "Honny købte 10 stk for 198.000
dong " mandag den 14-7-2003 ...

Vil da hellere have nogle konkrete fact: Hvad har i set? Hvad kostede det?
Hvor boede i og hvad kostede det?

Synes man skal lede længe efter sådanne relevante oplysninger.

Desuden gider jeg da ikke se billeder af Mette i Prag's undergrund... Vil da
hellere have nogle billeder af nogle af de ting i har set som man kan fange
ens interesse..

I øvrigt synes jeg ikke det er fedt du sletter kritiske indlæg i din
gæstebog... Du bad jo selv om kritik :)

MVH Alice M

Fra : sunsite.dk

Dato : 08-10-04 09:59

> Det er fint nok at du tager Vietnam som et eksempel.. Synes faktisk det er
> MEGET svært at finde relevante oplysninger blandt de "mange" Dagbogs
notater
> fra jeres dyr.

vi har ingen dyr på vores hjemmeside, er ikke helt klar over hvad du mener;)
TJOO, måske en enkel elefant eller lignende, men det er ganske få
billeder...

> [...]
> dong " mandag den 14-7-2003 ...
>
> Vil da hellere have nogle konkrete fact: Hvad har i set? Hvad kostede det?

Måske kan du have ret i (hvis det er også det du mener), at vi kunne have
side om
generelle priser på hostels og lignende, istedet for at man skal grave ned i
dagbogen
og lede efter informationerne...

At honny købte 10 stk for 198.000 dong, fortæller jo lidt om priserne...
eksempelvis beskriver det hvad mad koster, og det synes jeg er meget
relevant...

> Synes man skal lede længe efter sådanne relevante oplysninger.
men du fandt dem alligevel;)

> [...]
da
> hellere have nogle billeder af nogle af de ting i har set som man kan
Korrekt, der er nogle af billederne hvor kun vi nærmest er motivet, men
hovedparten
har os og en spændende baggrund... Men som sagt det er en privat
rejsehjemmeside,
så vi er på mange af billederne... Men kikker man efter er der også mange
billeder
af kun motiver.. Personligt foretrækker jeg billeder med mennesker på, det
giver
langt mere liv....

> I øvrigt synes jeg ikke det er fedt du sletter kritiske indlæg i din
> gæstebog... Du bad jo selv om kritik :)
Meget velkommen til at skrive kritik i gæstebogen, men selvfølgelig bliver
de slettet
såfremt indholdet slet ikke handler om kritik af hjemmesiden, og er af en
helt anden
genre, hvis du ved hvad jeg mener;)

mvh Jan og mette..

og tak for dit indlæg:)

Fra : Alice M

Dato : 08-10-04 13:10

arh.... Taste fejl... Mente nok tur skal du se :)

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 09-10-04 10:40

lige et par indtryk af dine indlæg:)

Synes du skal tage lidt ud og opleve verdenen.. hvis du eks. skulle afsted,
tror jeg du ville finde siderne MEGET spændende.. du kan hurtigt få et
overblik over hvad der er spændende... Eks. i Vietnam..

Hanoi, Tu chi, mekong deltaet, halong bay o.s.v.

mit indlæg var måske med lidt smil på læben (og janteloven i tankerne),
men kom ud og oplev lidt, du vil ikke fortryde det;)

Fra : outzen

Dato : 09-10-04 11:36

> [...]
> tror jeg du ville finde siderne MEGET spændende.. du kan hurtigt få et
> overblik over hvad der er spændende... Eks. i Vietnam..
Nu har jeg været inde på din side og synes det er en rigtig dårlig side
fordi der er for mange billeder med dig og mette på. Det er jeg ikke
intereseret i. Hvad med nogele andre slags billeder eller har jeg bare ikke
fundet dem og det siger måske noget om navigeringen påp siden. Og så RÅBER
du det er ikke særligt venligt .
jesper o

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 09-10-04 14:23

synes der er mange der har nogle fake email-adresser;)

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 09-10-04 14:36

> synes der er mange der har nogle fake email-adresser;)

Og hvad skulle du bruge e-mail adresserne til?

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 09-10-04 16:26

fandt nemlig ud af at en dem der har skrevet meget i denne tråd med
forskellige navne
er den samme, og det er sku lamt;).. så kan man nemt blive enige!

Fra : SoftMan Brian

Dato : 09-10-04 20:35

> fandt nemlig ud af at en dem der har skrevet meget i denne tråd med
> forskellige navne
> er den samme, og det er sku lamt;).. så kan man nemt blive enige!

Hvem ?

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 10-10-04 08:54

"SoftMan Brian" <Brian_Hoey@hotmail.com> wrote in message
> "Jan Tovgaard" <jantovgaard@stofanet.dk> wrote in message
>
> Hvem ?

Kunne jeg også godt lide at vide.

Og med hensyn til "fake" emailadresser, så er de ikke mere fake at enhver
kan se dette, fjerne Nospam eller whatever og dermed få en valid adresse.
Grunden hertil er indlysende og hvis Jan ikke kender denne, vil det
utvivlsomt gå op før ham før eller senere :)

mvh
Michael

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 10-10-04 10:03

jeg tror du har været med i et cirkus;), for jeg synes godt du kunne være en
klovn..
fandt et par info om dig, hehe...

Fra : SoftMan Brian

Dato : 10-10-04 14:09

> jeg tror du har været med i et cirkus;), for jeg synes godt du kunne være
en
> klovn..
> fandt et par info om dig, hehe...

Det er ikke for at skjule sig, man ikke bruger rigtige mailadresser, men for
at undgå spam. det er ofte ikke så svært at finde de meget aktive brugeres
adresser, hvis man vil!

Du har stadig ikke svaret på hvem der poster under flere navne?

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 11-10-04 08:45

"Jan Tovgaard" <jantovgaard@stofanet.dk> wrote in message
> jeg tror du har været med i et cirkus;), for jeg synes godt du kunne være
> [...]
Og jeg tror du har set for mange film, hvis du forestiller dig at dine
forblommede hentydninger skulle gøre nogetsomhelst indtryk på nogensomhelst.
Men det er her tråden ender for mit vedkommende, jeg kunne i lighed med de
fleste andre i denne tråd ikke se hverken det "fantastiske" eller "utrolige"
i hverken billeder eller rejseberetninger.
Når man har den frækhed ikke at være enig med dig, er man åbenbart en klovn
eller som andre har oplevet det sletter du deres indlæg i din gæstebog.
Og så foregiver du at støve internettet rundt for at finde inkriminerende
ting omkring deltagerne i denne tråd! tsk tsk!
Du må da vist være enebarn !

`nuff said.
Michael

Fra : sunsite.dk

Dato : 11-10-04 08:54

jeg har godt set nogle af dine tidligere indlæg i nyhedsgrupper;)...
kom nu, hvorfor ikke Michael.. vi har det lige så sjovt...
synes ikke det bare skal stoppe så bræt, det er da en sjov diskussion...
og lad være med at tage den så personligt, og mere med et smil på
læben...hehe

Fra : Alice M

Dato : 10-10-04 12:37

Hej Jan..

Jeg har rejst og jeg mener jeg har oplevet en del af verden.. Og jeg synes
stadig siden er rodet og svært at få nogle gode facts ud af. Og jeg mener
stadig at billederne viser lidt for meget af jer..

ang. falske mailadresser så må du da gerne få min. Skriver den da ikke som
afsender i nyhedsgruppen pga. alt det spam man så får.

Alice M

pingu_82 at yahoofjerndette.dk

Fra : outzen

Dato : 10-10-04 15:26

"Jan Tovgaard" <jantovgaard@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> synes der er mange der har nogle fake email-adresser;)
Hej Jan
for det første så læs lidt om hvordan man citere i nyhedsgrupper og så tager
du ikke stilling til hvad vi skriver, du kan åbenbart ikke tåle kritik så
mskal du lade være med at opfordre til dette i Mht til email så skal der
bare fjernes spam så virker min. Og du vil opdage hvad der sker fordi din
ikke er beskyttet i en newgroup. Du vil blive spammet til af alt muligt
underligt Håber du har et godt spamfilter
jesper o

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 14-10-04 18:43

ozzie wrote:

> [...]
> videre, der er heller ingen tekst på det store billede.
> Desuden er det en stor mangel at man ikke kan se noget om Mette.

Sjovt du skriver det. - Jeg savndede det samme.!

Mvh. Jørgen

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 08-10-04 08:53

"Jan Tovgaard" <jantovgaard@stofanet.dk> wrote in message
> hejsa!
Hej,

Hmmm, NY hjemmeside? Det er da vist ikke ligefrem første gang du har slået
på tromme herfor i gruppen :)

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&q=www.honny.dk&btnG=S%C3%B8g&meta=group%3Ddk.fritid.rejse

> På vores hjemmeside er næsten 1200 fantastiske ferie billeder,

Ja, beskedenhed er en dyd, men kvantitet gør ikke kvalitet IMO.
De fleste af billederne er efter min beskedne mening ordinære, ingen grund
til at finde superlativerne frem.
Og hvis du ikke vil tage mit ord for dette, kunne du jo forsøge at poste
nogle af dem på www.fotokritik.dk
Men de er da absolut gode nok til at give et indtryk af de forskellige
steder.

Vi mener selv at det
> er den
> bedste "PRIVATE" danske rejseside der er på nettet. Har vi ret eller hvad
> synes du?
> Jeg har ihvertfald ikke set en ligeså god som vores.....

Ja, der er jo ingen grund til at sætte sit lys under en skæppe. ;)

Jeg kan til gengæld godt lide din opbygning af siten.
Overskuelig, nem at navigere rundt i og med behagelig baggrundsfarver.

Jeg synes indholdsmæssigt, at siden minder om en travelogue, altså en privat
rejseberetning som jeg er sikker på at jeres venner/familien og i selv har
haft megen glæde af.
Men som ikke bekendt med jer siger den ikke rigtig mig noget, og jeg tabte
hurtigt interessen.
Men det er måske bare mig. :)

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Peter Loumann

Dato : 08-10-04 09:12

Michael Christoffersen skrev:

> [...]

>haft megen glæde af.
>Men som ikke bekendt med jer siger den ikke rigtig mig noget, og jeg tabte

Nej, det er ikke bare dig. Normalt ignorerer jeg sider hvis webmaster
spammer her, men således provokeret gik jeg ind. Billedvisningen
virker ikke i min standardbrowser (med aktiveret js og popop). Jeg
strakte mig så så langt som til at se en håndfuld i ie. De er sikkert
fine at sende hjem til moster Inga. Det samme gælder teksterne.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 09-10-04 10:35

jeg var lige ind og kikke på din hjemmeside... hehe

http://pedalo.dk/thailand/

puuuhha:). Lidt kritik kan du da godt få:
meget svær at manurere igennem, og godt nok
er billeder taget med et rigtig god kamera...
men de er sku godt nok kedelige;)

Fra : Jens B

Dato : 09-10-04 11:27

> [...]
>
> puuuhha:). Lidt kritik kan du da godt få:
> meget svær at manurere igennem, og godt nok
> er billeder taget med et rigtig god kamera...

Hvis du mener at den side er svær at manuere rundt på, så må du godt nok
have svært ved at færdes på nettet, for den er da 100% simpelt at finde
rundt på.

Designmæssigt synes jeg at din side er pænere, men indholdmæssigt får jeg
langt mere ud af Peter Loumanns side. Jeg synes hans billeder er langt mere
interessante, da de viser hvad jeg kan forvente at opleve på en ferie i
dette område. Jeres billeder viser kun hvad jeg kan forvente at opleve, hvis
jeg rejser sammen med jer.

Jens

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 09-10-04 14:38

> [...]
> interessante, da de viser hvad jeg kan forvente at opleve på en ferie i
> dette område. Jeres billeder viser kun hvad jeg kan forvente at opleve,

Ikke helt enig Jens:). Siden har billeder af utrolig mange hustage (under
huse),
farvel (ligegyldige billeder af en trolley, flyvinge o.s.v)... Det er MEGET
mere
hvad du ser hvis du taget til Thailand på vores billeder som turist eller
backpacker...
der er billeder af hvad man ser... hvorimod denne side er mere for
arkitekter eller
lignende...Beskrivelsesmæssigt er det meget sparsomt på siden...

vi bruger generelt langt tid i forberedelse på at finde lige hvad vi vil
se...
hvilket er noget af det mest spændende som backpacker vi finder....
Selvfølgelig vil man få mere ud af vores sider (billeder og dagbogs
beskrivelser),
hvis man skal skulle ud og rejse.. :)

du må begrunde det lidt mere?.

Fra : Alice M

Dato : 10-10-04 12:38

"Jens B" <ingen.spam@til.mig> skrev i en meddelelse

> [...]
> i dette område. Jeres billeder viser kun hvad jeg kan forvente at opleve,

Enig enig

Alice M

Fra : Niels

Dato : 14-10-04 21:59

"Jan Tovgaard" <jantovgaard@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> se den på : http://www.honny.dk

Hej Jan

Jeg synes det er en virkelig flot hjemmeside, når man tager i betragtning af
det er en ren _privat_, _amatør-rejseside_!

(Med de understregede emner in mente virker det jo skudt temmeligt langt
forbi at kommentere på emner som validering af kode (mainstream = IE) og på
kvaliteten af billeder sammenlignet med fotos fra folk, som har det som en
stor hobby, hvis ikke professionel (eller semiprof.) (bi)beskræftigelse.)

Hjemmesiden har venlige, lyse farver, masser af gode billeder samt private
beskrivelser af oplevelser fra mange steder. Det eneste jeg savner er
beskrivelser af _alle_ billeder, så man fx ved, hvad det er man ser på i
forbindelse med billederne fra Prag..

I øvrigt, som du måske efterhånden ved, er usenettet højborg for bedreviden,
flueknepperi og jantelov. Du kan prøve at tage gas på det, men så skal det
gøres endnu mere tydeligt. Det letteste er dog, at spille forsigt ud, evt.
en smule underlegent og undskyldende - det kan folk lide, og du ville måske
have fået et par klap på skulderen fremfor kritik.

Hilsen Nieller