Php. Hvilke program skal jeg bruge for at ~
Fra : Ali Saleh

Dato : 06-10-04 19:59

Hej Allesammen.

Jeg er ny til php men problemmet er at jeg kan ikke tester min
php tekster ind i min egen computer og det er en problem.

Jeg har hørt fra nogen at man kan hente en program som
understøtte php sådan at det bliver muligt at man kan tester sin
dokumenter før manigger det op i serveren.

Jeg bruger xP home edition. Så er der en gratis program man kan
hente til det.

Hvis i kan hjælpe så tak.

På forhånd tak.

Mvh.

Ali Saleh

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Andreas Falck

Dato : 06-10-04 20:09

I news:4164406a$0$59400$14726298@news.sunsite.dk skrev
Ali Saleh følgende:

> Jeg bruger xP home edition. Så er der en gratis program man kan
> hente til det.

Du kan installere den gratis udgave af Sambar Server, samt PHP og evt
mysql (alle tre gratis).

Se mere på http://sambar.dk - jeg bruger selv sambar, den er meget let
at have med at gøre

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*
http://ravsted.net/ - *Lokalhistoriske sider*

Fra : Peter

Dato : 06-10-04 20:48

Ali Saleh wrote:
> Jeg bruger xP home edition. Så er der en gratis program man kan
> hente til det.

Du kan installere en lokal webserver med php understøttelse og evt. en
mysql database hvis du har behov for det. Så kan du teste lokalt.
Jeg mener der findes install pakker der installere apache, php, mysql i
et hug til windows, jeg har dog ik lige nogen link da jeg ik selv bruger
windows...

Alternativt kan du hente Zend Studio (ikke gratis, men de har en trial)
www.zend.com det er en super god editor og den har en indbygget
debugger så du kan se om koden opføre sig som den skal! Rigtig smart...
synes dog ikke helt den kan gøre det ud for en rigtig test server...

Alternativt kan du bruge et program (f.eks. Zend ) der giver
mulighed for at arbejde direkte på serveren via ftp/sftp og dermed er
det jo stortset som at arbejde lokalt hvis du da er koblet på internettet...

/Peter.

Fra : Peter Binderup

Dato : 07-10-04 06:50

Peter wrote:

> [...]
> debugger så du kan se om koden opføre sig som den skal! Rigtig smart...
> synes dog ikke helt den kan gøre det ud for en rigtig test server...

Hvis man installere deres debug/profiler på serveren så bliver værktøjet
endnu mere kraftfuld.

Profileren er en virkelig nice ting, da man af og til bliver lidt
overrasket over hvor der gemmer sig flaskehalse i ens systemer.

og hvis du bruger server debugging delen, så vil debug i Zend Studio
bruge den php konfiguration du har på serveren og ikke lokalt (hvis du
sætter det op under indstillinger)

/Peter Binderup

Fra : AlleyKat \(FSS\)

Dato : 06-10-04 21:01

"Ali Saleh" skrev :
> [...]
> dokumenter før manigger det op i serveren.
> Jeg bruger xP home edition. Så er der en gratis program man kan

Jeg er stor tilhænger af http://miniserver.sf.net - også kendt som
UniServer. Det er bare at downloade, unzippe hvor man nu vil have det
liggende, og starte det ved at starte .bat-filen. Så har du en Apache
kørende med PHP, MySQL og phpMyAdmin på din maskine (forudsat at der ikke er
andet der bruger port 80). Og der er flere alternativer af samme type -
google feks. på xampp eller easyphp.

MvH
AlleyKat