Tergaforpagter
Fra : Kurt Nielsen

Dato : 05-10-04 17:48

Hej i NG.

Er der en der ved, hvad det er tergaforpagter har forpagtet ?

Mvh. Kurt Nielsen

Fra : Mogens Jørgensen

Dato : 05-10-04 19:11

Hej Kurt,

Kan det være færgeforpagter?
En tergaforpagter har jeg aldrig hørt om!

Venlig Hilsen
Mogens

Fra : børge askholm

Dato : 05-10-04 20:37

Mogens Jørgensen wrote:

> Kan det være færgeforpagter?
> En tergaforpagter har jeg aldrig hørt om!

Det kunne måske osse være en fejlskrivning for telegrafforpagter hvis
ellers der har været sådanne....

Børge

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 05-10-04 21:10

Mogens Jørgensen <mogens.ingemann@privat.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4162e2a5$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej Kurt,
>
> Kan det være færgeforpagter?
> En tergaforpagter har jeg aldrig hørt om!
>
> Venlig Hilsen
> Mogens

Hej.

Ja det lyder da ikke helt usansynligt, da manden var kromand på Mellerup
kro, og der er jo ikke langt til færgestedet, Voer - Mellerup.
Jeg har min oplysning fra DDD Randers Amt Støvring Mellerup ft. 1880
Kristen Laursen 39 år. Når jeg kommer på arkivet ser jeg lige i ft.

Mvh. Kurt Nielsen

Fra : EAMDK

Dato : 06-10-04 07:07

Hvad med Telegrafforpagter.