Hvad skal jeg bruge
Fra : Annemette & Jørn

Dato : 02-10-04 18:49

Hej
Jeg er Webmaster for en Site på en lille skole, og har brug for at eks.
skolelederen kan skrive en ugentlig nyhedsbrev. Jeg har kigget på
forskellige nyhedssystemer, men syntes de er alt for omfattende til mit
behov. Så har jeg haft kig på nogle online editorer, men kan ikke rigtig
overskue om de kan det de skal kunne.
Det jeg har forestillet mig er et logon system, hvor vedkommende kommer til
en side, stort set med ren tekst, som så ved hjælp af SSI, bliver indsat på
Sitet der hvor jeg nu har defineret det. Så hvad er det egentlig jeg har
behov for, er det noget af det jeg har kigget på eller er det noget helt
andet. Hvis der er nogle der kan hjælpe mig vil jeg være meget taknemmelig,
både hvis det er en definitation af hvad behovet er, og allerbedst hvis
nogen ved hvor jeg kan finde det.

Venlig hilsen Jørn

Fra : Henny

Dato : 02-10-04 20:30

"Annemette & Jørn" <jass@lyne.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> taknemmelig,
> både hvis det er en definitation af hvad behovet er, og allerbedst hvis

Jeg ville mene, at bloggingcmset WordPress ville være perfekt til det brug.
http://wordpress.org

Mvh.

Henny

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-10-04 23:55

Annemette & Jørn wrote:
> [...]
> eks. skolelederen kan skrive en ugentlig nyhedsbrev. Jeg har kigget på
> forskellige nyhedssystemer, men syntes de er alt for omfattende til

Hvis der kan køres asp på den server, skolens hjemmeside ligger på, kan du
måske bruge dette script:

http://www.hjemmesideskolen.dk/files/nyhedsbreve.zip

Du kan her se, hvordan en tilmeldingsformular til nyhedsbrevet kan se ud:

http://www.hjemmesideskolen.dk/tilmeld.asp

Og her kan du se, hvordan formularen til at sende mails fra, kan se ud:

http://www.hjemmesideskolen.dk/test/admin_nbrev_index.asp

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk