Thailand først i April måned. ?
Fra : Tp

Dato : 30-09-04 18:17

Hej. Jeg har fundet et billigt tilbud på en 14 dages rejse til Thailand med
afrejse d. 1 April. Jeg er klar over at grunden til at rejsen er billig er
rejsetidspunktet. Men hvordan er dette rejsetidspunkt.

Vi er 2 unge mennesker, vi vil dykke en del af tiden og ellers opleve noget
af landet på nogle små turer.

Har set på dmi.dk at det er ca. i April at rejntiden begynder at starte, men
det skulle være meget varmt og kun regne nogle få timer nogle enkelte dage
på en 14 dages ferie.

Er der nogle som kan fortælle mig om tidspunket er okay for en dykkerferie /
oplevelsesferie for 2 unge mennesker i Thailand.

På forhånd tak.

Tim

Fra : Steen Johansen

Dato : 02-10-04 08:21

"Tp" <dsl52001@vip.cybercity.dk> wrote in message
[...]

For varmt men hvis i kan klare heden så OK og dykning er meget billig på det
tidspunkt
MvH Steen
der ikke ville opholde mig der om så det var gratis

Fra : Kim Paulsen

Dato : 02-10-04 09:06

Der er varmt i april maj og i juni regner det meget , har været i Thailand
på stort set alle årstider , I 2003 i April-Maj der var 50 grader i Bangkok
, 45 grader i NordThailand og 40-45 grader på Koh Samui ,
Det generer ikke mig , der er Air Con alle vegne , så man holder lav profil
fra 12-16 elller dykker , kan anbefale Koh Samui , ikke Phuket-Krabi fra
April til Oktober da der er store bølger og megen understrøm.

god tur !!!

Fra : Tp

Dato : 03-10-04 03:12

Jeg ved godt at det er en dårligere periode... Men er den virkelig så
dårlig.. Og husk på at det er i Starten af april vi evt. vil rejse...
hvordan egner den periode sig til dykning,,,??

Tim

Fra : Steen Johansen

Dato : 03-10-04 07:28

Jeg ved godt at det er en dårligere periode... Men er den virkelig så
dårlig.. Og husk på at det er i Starten af april vi evt. vil rejse...
hvordan egner den periode sig til dykning,,,??

<<<<<<<<
Starten af april er det mest fæle tidspunkt!
MvH Steen

Fra : Anette

Dato : 03-10-04 12:11

Samui og omegn er tør og varm, men normalt ikke over 30-35 grader.
Pragtfuldt!
Dykning burde være ok, da havet normalt er fredeligt på det tidspunkt(bare
et gæt da jeg ikke dykker)

Anette

Fra : Steen Johansen

Dato : 03-10-04 23:12

"Anette" <asin@nowayjo.se> wrote in message
Samui og omegn er tør og varm, men normalt ikke over 30-35 grader.

Anette

Det værste sludder i mands minde
MvH Steen

Fra : Anette

Dato : 04-10-04 15:01

"Steen Johansen" <steen.belle@post.tele.dk> >
> "Anette" <asin@nowayjo.se> wrote in message
> Samui og omegn er tør og varm, men normalt ikke over 30-35 grader.

> [...]

Sikke da noget pis at fyre af.... Det er MIN oplevelse efter 8-10
påskeferier af forskellig længde.....

Anette

Fra : Steen Johansen

Dato : 04-10-04 16:43

> [...]
>
> Det værste sludder i mands minde
> MvH Steen

Sikke da noget pis at fyre af.... Det er MIN oplevelse efter 8-10

<<<<<<<<<<<
Jeg var der i år og fra 15 marts var der uligeligt varmt, jeg rejste hjem 1
april og dem der blev sagde at det blev værre og de var glade for at dkulle
hjem 1 maj

MkH Steen

Fra : mansen

Dato : 04-10-04 15:23

> [...]
> dårlig.. Og husk på at det er i Starten af april vi evt. vil rejse...
> hvordan egner den periode sig til dykning,,,??

Ja de sidste 4 år har vi været i thailand i april måned og det er dejligt
tidspunkt at være der på
dejligt varmt,og ikke så mange turister fedt

Fra : Bent Jensen

Dato : 03-10-04 19:52

"Tp" wrote ...
> afrejse d. 1 April. Jeg er klar over at grunden til at rejsen er billig er
> rejsetidspunktet. Men hvordan er dette rejsetidspunkt.

For varmt. Men lavsæsonen begynder den 1. april, så det er lidt billigere.

Bent

Fra : Tp

Dato : 04-10-04 16:40

Må nok indrømme at jeg er blevet lidt i tvivl.. Nogle siger at perioden er
al for varm mens andre siger det det godt kan gå. F.eks. Mansen... Ved ikke
helt hvad vi skal gøre..

Tim

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 04-10-04 17:31

> Må nok indrømme at jeg er blevet lidt i tvivl.. Nogle siger at perioden er
> al for varm mens andre siger det det godt kan gå. F.eks. Mansen... Ved
> ikke helt hvad vi skal gøre..

Hej tp,

Alt er jo som bekendt relativt, men een ting står fast: slutningen af
marts/begyndelsen af april er årets varmeste periode som Bent og Steen også
siger.
Når det så er sagt, så er synes jeg ikke øerne ejheller kystregionerne er
nær så varme som det indre af thailand, der i denne periode "lider" under
fastlandsklimaet.
Du skriver selv, i er 2 unge mennesker, ikke sandt?
Og siden i vil afsted på dykkerferie kommer i til at opholde jer i
betryggende afsted af havet ikke?
I skal da bare afsted, og det kan kun gå for langsomt :)
En god ide kunne jo være at få en bungalow med AC.
Og så er det som tidligere nævnt lavsæson, det vil i også kunne få udbytte
af.

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Steen Johansen

Dato : 05-10-04 22:53

"Michael Christoffersen" <pescatorNOT_SPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:cjrtrm$40b$1@news.cybercity.dk...

> [...]

En god ide kunne jo være at få en bungalow med AC.
Og så er det som tidligere nævnt lavsæson, det vil i også kunne få udbytte

<<<<<<<<<<<<
En dag i varmen midt i Marts i skyggen hele dagen og først ved 4 tiden kan
man bevæge sig rundt
mørkt kl 18,15
Jeg har været i Thailand de sidste 12 år og om jeg fik turen gratis i
Marts/April var svaret nej
Jeg fatter ikke de fortæller at der er 32 til 35 grader, jeg målte 43½ i
skyggen og samme dag så jeg på nettet at der var 32 til 35 grader
Spørgsmålet er: Er jeg en pivskid? Nej og Nej det er vi mange der mener
(Rigtig mange)

God tur? Husk vanter!

MvH Steen

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 08-10-04 16:05

> [...]
> Må nok indrømme at jeg er blevet lidt i tvivl.. Nogle siger at perioden er
> al for varm mens andre siger det det godt kan gå. F.eks. Mansen... Ved

Jeg kan kun anbefale perioden, speciel perioden 13-15 april hvor thai'erne
fejrer nytåret, dvs overgangen til regntiden med i nogle dage at sprøjte
vand på hinanden.
Det er dog ikke sådan at det pludselig begynder at regne voldsomt, regntiden
topper først i september/oktober.
I 2003 var det først i slutningen af august at regnen for alvor kom, det var
så alvorligt at vand depoterne på Phuket blev udtømt pga manglende regn.
Varmen bør I sagtens kunne klare, I er vel unge, jeg boede derude hele 2003
i et rum kun med fan og kold vand i bruseren, sov i 30 graders varme hele
året, ikke noget problem, man lærer at håndtere varmen.
Det er varmt i Thailand, meget varmt, men det er vel derfor vi tager derud,
eller blev vi vel hjemme.
Mvh
Torben
http://swampthing.dk/~tsj/thailand/