ibook skærmproblem
Fra : Michael Holm

Dato : 30-09-04 12:52

Har en studerende hvis iBook G3 500 Mhz som har problemet at når
låget/skærmen kommer op i ca. 90,2 graders vinkel bliver billedet næsten
helt sort, man kan lige ane billedet, computeren virker alligevel...

Problemet kan vel være en ledning der ligger i klemme :( så hvis der
ikke kommer nogen gode råd, regner jeg med at skille den ad og samle den
igen

Nogen der har et link til adskillelse og samling af den model, i deres
bookmark samling (ellers har google vel :)

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Ole Jensen

Dato : 30-09-04 13:08

Michael Holm wrote:
> [...]
>
> Nogen der har et link til adskillelse og samling af den model, i deres
> bookmark samling (ellers har google vel :)

Ca. 90,2 grader

Prøv her:
http://www.pbfixit.com/Guide/

Ole-J

Fra : Michael Holm

Dato : 30-09-04 13:34

Ole Jensen <o-jensenFJERN@inet.uni2.dk> wrote:

> Ca. 90,2 grader
>

> Prøv her:
> http://www.pbfixit.com/Guide/
>

> --
> mvh
> Ole-J
tak !

fandt også en gammel tråd med henvisning til apple forum om det:
<http://discussions.info.apple.com/webx?128@107.zW4FaeH2xoB.0@.599748b6>
Så nu er det igang med at læse :)

Fra : Martin Petersen

Dato : 01-10-04 08:05

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> <http://discussions.info.apple.com/webx?128@107.zW4FaeH2xoB.0@.599748b6>

Kort resumeret kan den fejl skyldes to ting: En fejl i iBookens "logic
board" (bundkort, ikke?) eller at kablerne i hængslerne er slidt i
stykker.
Den tråd i Apple Discussions der bliver refereret til, antyder at begge
fejltyper nu kan repareres gratis af Apple, hvis iBook'en er af en
bestemt type og sendt på markedet i en bestemt periode. Der findes et
"repair program" der oprindelig kun dækkede "logic board problems" men
nu er der noget der tyder på at de også reparerer ledningerne i
hængslet.

Har selv fået min repareret, men det var på den oprindelige garanti, da
fejlen opstod inden et år. De skiftede en "reed switch" i låget og måske
også nogle cabler. Ingen problemer siden. Men jeg skåner så ledningerne
i låget i det daglige på den måde at jeg bruger æblemenuen til at sætte
mac'en på vågeblus - gør det altså ikke ved at lukke låget. (Altså når
den står og leger stationær computer på mit skrivebord; når jeg har den
med "i marken", lukker jeg selvfølgelig ...)

v.h
Martin

Fra : Michael Holm

Dato : 01-10-04 09:55

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> [...]
> den står og leger stationær computer på mit skrivebord; når jeg har den
> med "i marken", lukker jeg selvfølgelig ...)

Tak for info! Har nu talt med apple support, og fået lov til at
indlev. den som "Extended logic board warranty" !