Kan man få
Fra : Niels Poulsen

Dato : 29-09-04 19:39

Kan man få FP 2003 i en mac verison og hvor skaffer man den

Hakuna matata ! » En rejse på 1000 mill begynnder med det første skridt«
Hakuna matata ! » Er de klogste ord kloger ind du tror«

Se på http://www.the-bums.com

Fra : Jesper

Dato : 29-09-04 19:58

Niels Poulsen <niels-poulsen@besked.com> wrote:

> [...]
>
> Hakuna matata ! » En rejse på 1000 mill begynnder med det første skridt«
> Hakuna matata ! » Er de klogste ord kloger ind du tror«

Et ord: Nej!

Frontpage 1.0 kom til mac, ingen senere versioner er udsendt.
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-09-04 04:07

Hej Niels

Nej, FrontPage laves ikke mere til Mac og godt det samme. Det er noget
nær det værste webværktøj, der nogensinde er lavet.

Prøv at kigge på PageSpinner 4.6 istedet for. Den er nem og den er
intuitiv og let at gå til - også for begyndere. Desuden overholder den
fuldt ud alle HTML standarder. Du kan hente en fullworking demo på
www.versiontracker.com under Mac OS, - søg på 'pagespinner'.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 30-09-04 12:11

Du har ikke leveret et eneste argument for at FP skulle være "nær
det værste webværktøj, der nogensinde er lavet" - det er bare en
af de sædvanlige tåbelige skyttegravskrigspåstande om et andet
produkt - ikke værd at beskæftige sig med - tomme påstande uden
indhold.
--
ahw

Fra : Niels Poulsen

Dato : 30-09-04 14:51

Arne H. Wilstrup <karl@utroligsmart.dk> wrote:

> [...]
> af de sædvanlige tåbelige skyttegravskrigspåstande om et andet
> produkt - ikke værd at beskæftige sig med - tomme påstande uden
Det forstå jeg ikke du må undskylde

http://www.the-bums.com
Det er livet store kundskaber at, vær tilfreds med hvad du ser

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-09-04 20:35

Hej Niels

Det er ikke dig, han hentyder til, - derimod mit svar til dig...
mvh. Erik Richard

Fra : Niels Poulsen

Dato : 30-09-04 22:46

> Hej Niels
>
> Det er ikke dig, han hentyder til, - derimod mit svar til dig...
> mvh. Erik Richard

Nok det er vel ikke forkert fog give manden en undskyling hvis han
følger sig foudretteeller angrebet på hans stolthed så gå der ingen skå
af mig

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 01-10-04 01:52

jeg føler mig ikke ramt på min stolthed -jeg udtrykker blot en
vis irritation over denne overlegne o g højrøvede facon visse
webdesignere altid synes de føler sig kaldede til at benytte over
for andre produkter end lige netop dem, de anvender og så over
for folk, der tillader sig det formastelige at benytte disse
produkter.

Der findes såmænd også webdesignere, der laver alt i hånden og
som udviser en sand foragt for dem, der benytter sig af
webværktøjer.
I det hele taget synes branchens folk, inklusive edb-folk, at
have en temmelig hovski-snovski holdning til de bruger og
personer, der udtaler sig om deres produkter -det må nok bero på
en hel del mindreværdskomplekser siden de ikke er i stand til at
behandle andre mennesker ordentligt.

Denne gruppe var -troede jeg - viet til FrontPage - jeg overså at
den også er krydspostet til Mac-gruppen, derfor mit svar som det
foreligger.
--
ahw

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-10-04 02:33

Hej Arne

Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]
> end lige netop dem, de anvender og så over for folk, der tillader sig
> det formastelige at benytte disse produkter.

Det er jo lige netop det, du giver udtryk for, - at du føler dig ramt på
din 'stolthed', når man formaster sig til at sige sin mening om det
dårligste webværktøj, der nogensinde er kommet på markedet.

> Der findes såmænd også webdesignere, der laver alt i hånden og som
> udviser en sand foragt for dem, der benytter sig af webværktøjer.

Her vil jeg faktisk give dig ret...

> [...]
> sig om deres produkter -det må nok bero på en hel del
> mindreværdskomplekser siden de ikke er i stand til at behandle andre

Åh rend og hop! - Du er jo ikke et hak bedre selv, når du kan komme med
sådan en udtalelse. Og så synes jeg ærlig talt, du selv burde behandle
andre ordentlig og ikke rakke ned på dem, fordi de ikke lige følger dine
meninger.

> Denne gruppe var -troede jeg - viet til FrontPage - jeg overså at den
> også er krydspostet til Mac-gruppen, derfor mit svar som det foreligger.

Niels stillede korrekt et spørgsmål omkring FP, og om den kunne bruges
på Mac, - derfor krydspost til begge grupper. Og da FP ikke længere
laves til Mac, så får han selvfølgelig et korrekt svar på sit spørgsmål.
Derfor behøver du jo ikke at blive lige så sur som den sure agurk på
Heidelbergs eddikeflaske.

mvh. Erik Richard

Fra : Niels Poulsen

Dato : 01-10-04 02:53

> [...]
> laves til Mac, så får han selvfølgelig et korrekt svar på sit spørgsmål.
> Derfor behøver du jo ikke at blive lige så sur som den sure agurk på

I de kredse jeg komme kalder vi det ryg svømmign
tak formig

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 01-10-04 09:28

> [...]

det
dårligste webværktøj, der nogensinde er kommet på markedet.

Her er den igen: "det dårligste webværktøj.." hvad skal den form
for pejorativer tjene til? Det er IKKE det dårligste webværktøj,
der er kommet på markedet - det er objektivt set et af de bedste
og så til en fornuftig pris.
Det er sådanne udtalelser, der blot virker unødigt
provokerende -og til ingen nytte.
Du har ikke leveret ET eneste godt argument for at det skulle
være "det dårligste ...etc." - det er en gang provokatorisk
ordgas fra din side, uden at du er i stand til at underbygge det.
Det eneste du næver er at der er nogle browsere der efter din
opfattelse ikke kan læse sider fremstillet med FP - og jeg svarer
at så har de pågældende browsere et problem.

> Der findes såmænd også webdesignere, der laver alt i hånden og
> som udviser en sand foragt for dem, der benytter sig af
> webværktøjer.

Her vil jeg faktisk give dig ret...

naturligvis - for jeg har ret Det har jeg som regel.

> [...]

behandle
andre ordentlig og ikke rakke ned på dem, fordi de ikke lige

aha - ramte jeg et ømt punkt? Det er jeg da vældig ked af )

> [...]

spørgsmål.
Derfor behøver du jo ikke at blive lige så sur som den sure agurk

Tja -jeg husker den agurk fra en figur min mormor havde: "Den
tykke agurk til den tynde: Du lod dig ej sylte i Heidelberg
lager - derfor lille ven, er du skrumpen og mager"

Men svaret var IKKE helt korrekt! Og det er det, der er humlen.

FP findes til Mac, men det er nok korrekt at den ikke findes i
FP2003-udgaven - derimod kommenterere du mine udsagn om FP2003
og kalder det det dårligeste webværktøj etc... rent vrøvl, for nu
at sige det mildt.

Du har simpelthen ikke en snus forstand på hvad du skriver om
her. Du kender ikke produktet, men gætter vildt ud fra nogle
tidligere versioner - men du har naturligvis lov til at mene,
hvad du vil -det bliver det ganske vist ikke mere korrekt af, men
din overlegne hovski-snovski-holdning står da tilbage som et
bevis på at jeg havde ret i, hvordan selvbestaltede
webdesign-amatører opfører sig når man pirker lidt ved deres
komplekser.

Og derefter EOD

--
ahw

Fra : Niels Poulsen

Dato : 01-10-04 02:48

> [...]

> Denne gruppe var -troede jeg - viet til FrontPage - jeg overså at
> den også er krydspostet til Mac-gruppen, derfor mit svar som det

1 hvad gjore jeg forkert? ikke nogle!

2 Spurgete jeg om hjælp til nogle som som viste nogle om programmer til
og lave hjemmesider i ? Ja

3 Fik jeg den hjælp jeg spurgte efter ? bådt Ja/nej

4 fik jeg en følgse af at jeg er ikke er velkommene i
webdesign.frontpage? Jaa!

Lidt histori jeg har i rigtig mange år brugt ClarisHompge, men
programmet biver i vider udviklet, jeg har det best med at undgå at
opfinde den dybetallerket to gange og jeg er ud prædet dovne. så jeg
prøver og udgå at skrive html i hånden, det tager en pokkers tid så der
r nok en mulighed tilbade det er netscapes Composer som jeg en gang har
leget lidt med. men lige børn leger best. som rummer de muligheder som
jeg søger.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 01-10-04 11:05

Jamen, hvis Composer opfylder dine behov, så er det da i orden -
jeg synes dog du snyder dig selv for den oplevelse det er at
benytte et bedre produkt end Netskraps produkter, der ikke rummer
særlig mange muligheder, men hvis du ikke har behov for mere, så
er det da helt fint at bruge en ringere webeditor.

Men hvis du benytter dig af en Mac, så kan det da være at netop
programmer til denne, bedre kan opfylde dine behov - i gruppen
for FrontPage er det som regel PC-brugere, der skriver og det er
det, der normalt bliver udgangspunktet for de svar du får. Jeg
havde faktisk overset at spørgsmålet blev cross postet til en
Mac-gruppe, og det vil jeg holde mig fra at kommentere.

se i øvrigt inline

--

> 1 hvad gjore jeg forkert? ikke nogle!

Du gjorde intet forkert - hvem har skrevet det?

> 2 Spurgete jeg om hjælp til nogle som som viste nogle om
> programmer til
> og lave hjemmesider i ? Ja

Og du fik svar.

> 3 Fik jeg den hjælp jeg spurgte efter ? bådt Ja/nej

Du fik at vide at FrontPage var nemt at gå til.

> 4 fik jeg en følgse af at jeg er ikke er velkommene i
> webdesign.frontpage? Jaa!

Du cross postede både til FP-gruppen og Mac-gruppen - det affødte
nogle kommentarer fra en Macbruger, der i det store og hele var
holdt i en ubehagelig og provokerende tone - det blev så
kommenteret af mig - det var ikke møntet på dig.
Jeg har aldrig ment at du var uvelkommen her i gruppen. Jeg
konstaterede blot at dine spørgsmål fik en til at komme med
nedsættende bemærkninger om netop FrontPage, som er et knaldgodt
program og som anvendes massevis af steder -også professionelt.

> [...]
> gang har
> leget lidt med. men lige børn leger best. som rummer de

brug det program, du finder bedst at arbejde med og som opfylder
dine behov.

Fra : Niels Poulsen

Dato : 01-10-04 16:22

Jeg er ked af at jeg har får starte en PC - Mac Jeg gide ikke bruge
kæfte på og kaste muder over på naboer selv om ham er muslim det er nå
best vi i lever et kede liv i jeres pc verden "så få dig dog et liv man"

tak for mig

Niels

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-09-04 20:33

Hej Arne

Overhovedet ikke. FP overholder fx. ikke HTML4 std. og den overholder
heller ikke W3C std.. Bruger du autofunktionerne, vil den i ca. 35-40%
af tilfældene lave forkert HTML kodning. Ver. 1.02 er omend endnu værre
på OS 8.x/9.x end 1.0.

Websites lavet med FP kan som oftest ikke ses med andet end MSIE og de
programmer - iCab og Opera, - der kan identificere sig som MSIE!

Alle Netscape 4.x versioner afviser loadning, Mozilla viser ikke korrekt
frames og stylesheets, WaMCom viser heller ikke frames og stylesheets
korrekt. Safari kan blokere og må tvangslukkes osv.osv.... - Vil du have
flere argumenter? Så spørg div. webdesignere her på listen, og jeg er
næsten 100% sikker på, at du bliver nødt til at trække hovedet meget
hurtigt tilbage for ikke at blive lynchet..

mvh. Erik Richard

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 01-10-04 01:47

Det er ikke korrekt - man kan godt arbejde med HTML4.0 standarder
i Fp 2003 - men i øvrigt er jeg mere interesseret i om man kan se
hjemmesiderne der fabrikeres i forskellige browsere - og det kan
man. Og man kan godt lave hjemmesider i FP, der overholder
w3 -standarden.
se i øvrigt inline.

[...]

Jeg benytter mig af FP 2003 og det er helt ukorrekt at den laver
forkert kodning - der kan være nogle afvigelser, som man blot kan
slå fra.

Websites lavet med FP kan som oftest ikke ses med andet end MSIE
og de
programmer - iCab og Opera, - der kan identificere sig som MSIE!

Alle Netscape 4.x versioner afviser loadning,

forkert - jeg har fremstillet hjemmesider der uden problemer har
kunnet ses i Netskrap -

Mozilla viser ikke korrekt
frames og stylesheets,

Det er Mozillas problem - ikke FP's.

[...]

Diverse webdesignere her på listen har en masse forskellige
argumenter mod dette eller hint- som regel udtaler de sig på et
yderst spinkelt grundlag om FP - det er og bliver en
religionskrig, som jeg nødig deltager i.

Frontpage 2003 er et fremragende produkt og det kan alt det, man
med rimelighed kan forlange af en webeditor. Så nej, jeg har
ingen problemer med at sige noget positivt om Frontpage 2003 -
jeg kender ikke Mac-versionen, men det er sådan set heller ikke
problemet her.

Man kan altid hævde at der findes webeditorer der er bedre end
dette eller hint program -nogle foretrækker endda at lave tingene
i hånden -og surprise surprise - det kan man faktisk godt lave i
FrontPage også - så der er intet at betænke sig på. Køb
FrontPage - det er alle pengene værd og dine synspunkter om
standarder eller fejlagtige påstande om at man ikke kan se
siderne lavet i Netskrap-produkterne er ikke et udtryk for at
editoren er et dårligt produkt, men et udtryk for at Netskrap
blot ikke er særlig god til at håndtere hjemmesidedesigns så godt
som fx Opera er det.
Og påstanden om at FP nærmest er det værste webværktøj, der
nogensinde er lavet, har du jo ikke ført noget bevis for.
Når man altså kan lave hjemmesider, der overholder så meget
standard at man kan se dem i de mest toneangivende browsere, så
er der såmænd ingen grund til at hænge med hovedet af den grund.
At nogle små nicheprogrammer går ned når de udsættes for
FrontPagegjorte hjemmesider, må være de små programmers problem .
Andre browsere har ingen problemer med at vise siderne, så det må
være de nævnte småprogrammer, der har et par problemer eller tre.

--
ahw

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-10-04 03:08

Hej Arne

Arne H. Wilstrup wrote:
> Det er ikke korrekt - man kan godt arbejde med HTML4.0 standarder i Fp
> 2003

Nå? - siden hvornår? - Prøv lige at læse MS's hjemmesider om FP, så vil
du meget hurtigt finde ud af, at FP ikke overholder noen af de alm. HTML
standarder - hverken HTML4 eller SHTML. MS bruger deres helt egen
fortolkning af HTML.

> - men i øvrigt er jeg mere interesseret i om man kan se
> hjemmesiderne der fabrikeres i forskellige browsere - og det kan man.

Hvad mener du egentlig? - Mener du, de hjemmesider, der fx. kan laves
med Netscape Composer, Mozilla Composer osv., eller mener du, om de kan
ses _med_ de forskellige browsere, når hjemmesiderne er lavet i FP? -
Hvis det er det sidste, så kan jeg garantere dig for, at det kun er
MSIE, der er istand til at vise sider, der er lavet i FP! - _ALLE_ andre
browsere viser siderne mere eller mindre forkert.

> Og man kan godt lave hjemmesider i FP, der overholder w3 -standarden.
> se i øvrigt inline.

Nej! FP overholder _ikke_ W3C standarden, og det har den aldrig gjort!
De eneste værktøjer med auto-funktioner til webdesign, der overholder
W3C std. er PageSpinner til Mac og det gamle Claris Homepage 3.0
(Mac/Windows). Samtlige andre webdesign programmer har flere eller færre
fejl på det område.

Jeg arbejder prof med testning af programmer både til Mac og Windows, og
jeg er endnu ikke stødt på andre end de ovennævnte webprogrammer, der er
istand til at overholde både HTML4 - og for PageSpinners vedkommende
også SHTML, og som samtidig kan stå for en W3C valideringsprøve.

Så jeg tror, du skal sætte dig lidt mere ind i, hvad fx. FP kan og ikke
kan, inden du råber så højt, så det er lige før, det kan høres herfra og
til månen...

Prøv fx. at spørge en vis Jesper Haaber fra Mac gruppen omkring dette
emne, og han kan så give dig en liste så langt som et ondt år med sites,
der ikke vises korrekt i andet end MSIE, når de er lavet med FP, - hvis
de da i det hele taget vil lade sig se med andre browsere! - Og så er
det i øvrigt komplet ligegyldigt, om man bruger iCab (Mac) eller Opera
(Mac+Win), når de er sat til at identificere sig som MSIE.

Og så ville det være meget rart, hvis du kunne quote korrekt, så man er
istand til at skelne mellem, hvad det er, du skriver, og det andre
skriver. Så jeg undlader at kommentere resten, da det flere steder er
lidt svært at se, hvad jeg har skrevet, og hvad du har svaret. - Nå, men
det viser jo blot endnu engang, at du ikke har så meget forstand på
tingene, som du åbenbart selv mener, du har.

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 01-10-04 06:41

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> [...]
> vil du meget hurtigt finde ud af, at FP ikke overholder noen af de
> alm. HTML standarder - hverken HTML4 eller SHTML. MS bruger deres helt

[kliiiiiiiiiiiiiiip]

Erik, du ville staa dig ved at tillaegge dig en vane med at opgive
URL'erne til de sider du har laest. Udover at du sparer dine
debattoerer for en masse tid, med at skulle finde de sider du har
fundet (hvilket aabenbart ikke altid er lige nemt), saa betyder det
ogsaa at du er sikker paa at det de laeser er det du gerne vil have
dem til.

Hvad er SHTML i oevrigt?
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-10-04 18:55

Hej Thorbjørn

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> [...]
> fundet (hvilket aabenbart ikke altid er lige nemt), saa betyder det
> ogsaa at du er sikker paa at det de laeser er det du gerne vil have

Hvis jeg skulle bookmarke alle de steder og sider, jeg besøger og læser,
så vil jeg skulle gennem flere kilometer URLs...

> Hvad er SHTML i oevrigt?

Jeg er ikke webdesigner, men flere af mine browsere har en indstilling
til at kunne bruge både HTML og SHTML, så jeg går ud fra, det er en
udvidet HTML standard...

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 01-10-04 19:35

DET kommer sandelig bag på mig - du udtalte dig ellers uhyre
skråsikkert om w3-standarderne - men jeg burde have vidst at du
heller ikke ved noget om det - w3 angiver nemlig ingen
standarder - det er kun anbefalinger.
Men nok om det:
Apache har en parser indbygget, så når en webside afsendes kan
Apache indsætte stumper af HTML-kode for eksempel hvis alle sider
skal have et fælles hoved eller fod. Apache kan også indsætte den
dato hvor HTML-filen sidst blev rettet, og f.eks. inkludere eller
udelukke HTML-kode alt efter hvilken browser der læses med.

Alle disse features kaldes under et for Server-Side Includes, og
forkortes SSI. SSI gør mange trivielle ting lettere, men det
betyder også at sider skal fortolkes før de afsendes, hvilket
betyder at det tager længere tid at sende en webside. Et
dokument, der indeholder SSI-kommandoer får typisk
extension-navnet .shtml. Den pågældende fil parses af serveren.
Serveren udfører så SSI kommandoerne og skriver et output til
klienten.
S'et i SHTML står for Server.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-10-04 13:33

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Hvis jeg skulle bookmarke alle de steder og sider, jeg besøger og
> læser, så vil jeg skulle gennem flere kilometer URLs...

Det skal du ikke. Du skal bare soerge for at andre kan laese samme
guldkorn som dig selv. Har du ikke en direkte URL, kan du vel finde
den i en fart. Kan du ikke finde siden, saa lad vaere med at henvise
til den.

Det vil formentlig kunne give dine udtalelser det lille loeft der
haever dem op over paastandsniveau.

> Jeg er ikke webdesigner, men flere af mine browsere har en indstilling
> til at kunne bruge både HTML og SHTML, så jeg går ud fra, det er en
> udvidet HTML standard...

Oeh, naa.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Jonas Voss

Dato : 02-10-04 17:33

In dk.edb.mac, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> Jeg er ikke webdesigner, men flere af mine browsere har en indstilling
> til at kunne bruge både HTML og SHTML, så jeg går ud fra, det er en
> udvidet HTML standard...

Det lyder spændende. Hvilke browsere er det?

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

IP: We all do.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-10-04 05:26

Hej Jonas

Det er bl.a. Opera 7.54 til Windows. Jeg har ikke checket, om den nye
til OS X også har samme funktion...
mvh. Erik Richard

Fra : Jonas Voss

Dato : 03-10-04 13:27

In dk.edb.mac, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> Det er bl.a. Opera 7.54 til Windows. Jeg har ikke checket, om den nye
> til OS X også har samme funktion...

Den 'feature' kan jeg ikke finde i førstnævnte browser. Skal jeg kigge
noget specielt sted i indstillingerne?

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

   "Only by counting could humans demonstrate
   their independence of computers."

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-10-04 02:37

Hej Jonas

- Lige nu kan jeg faktisk heller ikke finde den igen. Jeg er dog
stadig sikker på, at jeg har set den indstilling, hvor man kunne
afkrydse HTML og SHTML.

Så lige nu er jeg totalt forvirret..
mvh. Erik Richard

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-10-04 19:36

Thorbjoern Ravn Andersen skrev:

>Hvad er SHTML i oevrigt?

Det er sikre hjemmesider, bruges f.eks. på sider, hvor man skal
indtaste kreditkortoplysninger.

Kommer du ind på sådan en, så kommer der en hængelås frem nederst
til højre.
--
Knud

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 01-10-04 20:12

Det er IKKE korrekt -du forveksler shtml med SHTTP - sidstnævnte
står for Secure Hypertext Transfer Protocol, og er det, du taler
om her.
SHTML handler om det, jeg allerede har skrevet om.
Om igen, Knud.
--
ahw

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev i en
meddelelse

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-10-04 20:44

Arne H. Wilstrup skrev:

> Det er IKKE korrekt -du forveksler shtml med SHTTP - sidstnævnte
>står for Secure Hypertext Transfer Protocol, og er det, du taler
>om her.

Da jeg har skrevet noget vrøvl her, så må jeg nedværdige mig til
at svare her (hvorfor kan du citere korrekt i alle andre
grupper?)

shtml er når man bruger ssi til at inkludere indhold med, iøvrigt
hedder det andet https.

F.eks. Danske Bank, når man vil logge ind.

https://netbank.danskebank.dk/netbank/cacher.htm?site=DBNB
--
Knud

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 03-10-04 00:41

Kære Knud - det er der to grunde til:
1. jeg synes det er smart at kunne skrive der, hvor cusoren
befinder sig for det meste
2. fordi det morer mig at drille netpolitier som dig! Du er så
fanatisk med dine regler, at det er helt til grin. Du er sidens
pedant, og det næsten frister over evne til at drille dig.

https? - nix - Knud - jeg skrev: Shttp = Secure Hypertext
Transfer Protocol - hvilket er 100 procent korrekt.
HTTPS er en Netscape-udviklet teknologi, der baseres på SSL
(Secure Sockets Layer) og er også designet til sikker
transmission, men den gør det på basis af en anden form for
meddelelsesteknologi end SHTTP.
Havde jeg ment https, så havde jeg skrevet det.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-10-04 01:49

Arne H. Wilstrup skrev:

>2. fordi det morer mig at drille netpolitier som dig!

Hvor mange irettesætter jeg og gør jeg opmærksom på dårlig
citatteknik, især i FP-gruppen?

Det er meget sjældent, men jeg undlader oftest at svare på
indlæg, hvor svar er toppostet.

Fut: news:dk.admin.netikette, men forvent ikke at jeg svarer,
hvis du topposter.
--
Knud

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-10-04 05:41

Hej Knud

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Hvor mange irettesætter jeg og gør jeg opmærksom på dårlig
> citatteknik, især i FP-gruppen?

Jeg har ikke bemærket noget, de gange, jeg har været i FP gruppen for at
se, om der var nogen, der arbejdede med Mac versionen

> Det er meget sjældent, men jeg undlader oftest at svare på
> indlæg, hvor svar er toppostet.

Det er så op til dig, om du vil svare eller ikke. Jeg kan også finde på
at skrive over, men det er som regel, hvis indlægget er så langt som et
ondt år, og jeg kun har et par spørgsmål. Der er ikke noget mere
irriterende end at scrolle gennem en halv kilometer tekst og så bare
finde fx. et enkelt ord som svar..

> Fut: news:dk.admin.netikette, men forvent ikke at jeg svarer,
> hvis du topposter.

Det er bevidst, jeg har pillet futten af det her svar... Jeg vil bare
sige, at jeg synes, du skal lade være med at svare den nar, - han har jo
gjort sig så grundigt til grin ved sin uvidenhed omkring de forskellige
HTML og HTTP standarder! - Du behøver ikke svare på det her, - jeg gider
nemlig ikke diskutere med, når han hele tiden skal blande sig og det
endda uden at kunne quote, så man kan se, hvad der er hvad af svar eller
forrige indlæg.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 03-10-04 10:23

Det er nu dig, der er en nar - du kan ikke tåle at høre
sandheden, men plonker i stedet for. Men det er jo op til dig.
Det er stadig ikke gået op for dig, at det er din nyhedslæser,
der har et problem og ikke min, når du hævder at du ikke kan se
forskel på det, du skriver og de svar du får - og for the record:
mine oplysninger om HTTP var 100 % korrekte - at du forsøger at
nedgøre mig med at lyve ændrer ikke spor ved det faktum . Da du
ikke kan læse dette, bliver det også sendt via et indlæg, du kan
læse - så æv-bæv.

Men i øvrigt, så kan du være ganske rolig: jeg slutter denne
debat her.

"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
Hej Knud

Knud Gert Ellentoft wrote:
> [...]

det
endda uden at kunne quote, så man kan se, hvad der er hvad af

*Software - For Theological Education - And For Physically
Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing
<http://www.nisus.com>

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-10-04 13:24

"Arne H. Wilstrup" <karl@utroligsmart.dk> writes:

> et problem og ikke min, når du hævder at du ikke kan se forskel på
> det, du skriver og de svar du får - og for the record: mine

Dette indlæg havde ikke speciel markering af Eriks tekst, udover at
det befandt sig under din signaturlinie.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 03-10-04 14:12

On Sun, 03 Oct 2004 14:24:20 +0200, Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Dette indlæg havde ikke speciel markering af Eriks tekst, udover at
> det befandt sig under din signaturlinie.

MVH
osv...

Fra : Niels Poulsen

Dato : 03-10-04 15:06

> [...]

> det
> endda uden at kunne quote, så man kan se, hvad der er hvad af

Kan vi ikke få en anden tone karl@utroligsmart.dk, det er så nemt og
peje finger af andre men husk der altid 3 finger der pejer mod en selv
der kommer man aldrig uden om. Ja så kommer vi til det store spørsmål
det var ham karl@utroligsmart.dk der starte nej det var det ikke det var
nemlig mig ved og sendet spørsmålet i en Mac gruppe og en pc gruppe det
gør jeg aldrig mere, er der ikke en af deltager der bare kan stoppe det
her det er undre lavmålet. så vi Macbruger kan hvile ørene ligsom Holger
Danske

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 04-10-04 04:38

> Kan vi ikke få en anden tone karl@utroligsmart.dk,

Du får den tone, du selv ønsker - og Erik var grov og
nedladende - ergo får han igen med samme mønt.

Skriv det til Erik!

EOD

--
ahw

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 03-10-04 16:32

Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]
> nemlig ikke diskutere med, når han hele tiden skal blande sig og det
> endda uden at kunne quote, så man kan se, hvad der er hvad af svar eller

Han er sgu en hidsig én, ham Arne H. Han kan godt konkurrere med Erik.
Er det mon fordi Arne bruger FrontPage og er så fyldt med frustrationer
at hans tærskel er så lav?

--Martin

Fra : Morten Lind

Dato : 03-10-04 19:28

Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> wrote:

> Han er sgu en hidsig én, ham Arne H. Han kan godt konkurrere med Erik.
> Er det mon fordi Arne bruger FrontPage og er så fyldt med frustrationer
> at hans tærskel er så lav?
>
> --Martin

Tjaeh......de seneste tre dage har jeg da alvorligt overvejet at forlade
vor gruppe....det er ikke til at holde tonen ud....*suk*.....
M.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 03-10-04 19:37

Næ, jeg er såmænd ganske fredelig, også over for dumrianer, men der må være
en grænse for alt- når folk belyver mig, så står jeg ikke og slår hælene
sammen og siger "jawohl" -
Men når det nu alligevel skal være, så må man jo sige at man kan synke så
dybt at man går over til Mac - og så dybt er jeg ikke sunket endnu. Det er
og bliver noget Macværk!

Men jeg plejer ikke at skrive i en mac-gruppe, og kun min dovenskab har
forhindret mig i at fjerne nyhedsgruppen dk.edb.mac fra den evindelige
krydspposting, der gør at en masse gode, fromme og uskyldige pc-brugere
bliver tvunget til at høre om mac-folkets frustrationer fordi de ikke har et
så godt program som FrontPage 2003

--
ahw

"Morten Lind" <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> skrev i en
meddelelse

Fra : Morten Lind

Dato : 03-10-04 19:54

> [...]

> bliver tvunget til at høre om mac-folkets frustrationer fordi de ikke har et

Ja, Arne - vi har opdaget, at du er fredelig. Specielt overfor
dumrianer. Det er en kvalitet, der i Macgruppen bliver utrolig værdsat.
M.

Fra : Morten Lind

Dato : 03-10-04 20:19

Arne H. Wilstrup <karl@utroligsmart.dk> wrote:

> der gør at en masse gode, fromme og uskyldige pc-brugere
> bliver tvunget til at høre om mac-folkets frustrationer fordi de ikke har et
> så godt program som FrontPage 2003

Jamen, du har så evig ret - min PC har ikke det fænomonale program, du
omtaler - så jeg kan naturligvis ikke vide noget om det, men vælger at
tro på dine ord.
Men jeg kan ikke rigtigt finde ud af, om jeg skal være frustreret eller
hvad?
Kan du hjælpe mig med det?

På forhånd tak fra
M.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 03-10-04 20:43

http://www.thewhiskygalore.com/
--
MVH
osv...

Fra : Niels Poulsen

Dato : 03-10-04 20:59

Frank E. N. Stein <flatus@mail.invalid> wrote:

> http://www.thewhiskygalore.com/

HA HA ha ha

Fra : Morten Lind

Dato : 03-10-04 20:57

Frank E. N. Stein <flatus@mail.invalid> wrote:

> http://www.thewhiskygalore.com/

Hæ, hæ...........(wa´ska´a sæ´j?)..
M.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 04-10-04 04:40

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> http://www.thewhiskygalore.com/

ROTFL

--
ahw

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 03-10-04 22:22

Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]
> bliver tvunget til at høre om mac-folkets frustrationer fordi de ikke har et

sorry her må der smiles
Jeg tror nu ikke at ret mange webdesignere med respekt for sit fag,
anvender FP, det er hvertfald ikke det indtryk man får hvis der stilles
et spørgsmål om FP i div. webdesign grupper.

Bemærk venligst at jeg har skrevet under
det som jeg ønsker at svare på !!

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 04-10-04 07:41

> [...]

> en grænse for alt- når folk belyver mig, så står jeg ikke og slår hælene

Det lyder som om du og Erik kunne få nogen gode, lange diskussioner.
På den front er I vist to alen ud af et stykke.

> Men når det nu alligevel skal være, så må man jo sige at man kan synke så
> dybt at man går over til Mac - og så dybt er jeg ikke sunket endnu. Det er
> og bliver noget Macværk!

Sikke en uprofessionel holdning.

--
Thorbjørn

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 04-10-04 20:16

"Thorbjoern Ravn Andersen" <nospam0000@c.dk> skrev i en
meddelelse news:yu2hdpbasua.fsf@luhmann.netc.dk...

> Det lyder som om du og Erik kunne få nogen gode, lange
> diskussioner.
> På den front er I vist to alen ud af et stykke.

> Sikke en uprofessionel holdning.

Jeg er ikke professionel mac-bruger - og bliver det aldrig!

Men nok om det - jeg vil ikke længere kunne se indlæg fra
mac-gruppen, så fremover vil mine evt. svar til jer, kun komme i
denne gruppe med frontpage

FUT dk.edb.internet.webdesign.frotnpage

--
ahw

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 05-10-04 16:43

> Jeg er ikke professionel mac-bruger - og bliver det aldrig!

Nøh. Det tror jeg på.

> Men nok om det - jeg vil ikke længere kunne se indlæg fra mac-gruppen,
> så fremover vil mine evt. svar til jer, kun komme i denne gruppe med
> frontpage

Tak.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 05-10-04 18:59

Arne H. Wilstrup wrote:

> "Thorbjoern Ravn Andersen" <nospam0000@c.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er ikke professionel mac-bruger - og bliver det aldrig!

Nej, professionel bliver du nok aldrig.

--Martin

Fra : Christian Bech

Dato : 03-10-04 20:09

In article
fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com (Morten Lind) wrote:

> Tjaeh......de seneste tre dage har jeg da alvorligt overvejet at forlade
> vor gruppe....det er ikke til at holde tonen ud....*suk*.....

Tryk på minus. Så er du dejligt fri for debatter, som irriterer dig.

Fra : Morten Lind

Dato : 03-10-04 20:21

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> In article
> <1gl3km0.zw7x6qs8o9xsN%fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com>,

> Tryk på minus. Så er du dejligt fri for debatter, som irriterer dig.

....du er nu så dejlig jordbunden, Christian
M.

Fra : Christian Bech

Dato : 04-10-04 21:36

In article
<1gl3n9i.153rt3f1bju75gN%fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com>,

> ....du er nu så dejlig jordbunden, Christian

Jeg er egentlig alt for nysgerrig til at kille tråde, men da jeg
overvandt dn blokade, blev jeg virkelig sparet for mange irritationer.
Næste skridt er at kille skribenter. Det er også forløsende.

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 03-10-04 21:41

Morten Lind wrote:

> Tjaeh......de seneste tre dage har jeg da alvorligt overvejet at forlade
> vor gruppe....det er ikke til at holde tonen ud....*suk*.....
> M.

Det er sgu da underholdende. Du skal ikke tage det så tungt. Det svarer
lidt til en sæbeopera.

--Martin

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 04-10-04 04:47

"Martin Agersted Jarl" <martin@sletmigjarl.dk> skrev i en
meddelelse news:cjpo55$tqm$1@news.cybercity.dk...
> lidt til en sæbeopera.

Du har ret - og nu vil jeg genoptage mine seriøse indlæg med
ærlige pc-brugere, der debatterer FrontPage 2000 ff og lade
Mac-folkene sejle deres egen macværdige sø - vi ender i en
religionskrig her, og det er ikke noget jeg har særlig sMAC for,
hvis jeg skal sige det på dansk med tysk Maccent.

Det er jo helt Maceløst som nogle af jer Mac-folk stryger om jer
med det rene Macværk her i gruppen - for eftertiden vil jeg nøjes
med den gode pc-gruppe og lade Macfolkene om deres frustrationer
over den dårligste computer med det ringeste styresystem
overhovdet!

Jeg håber dog at I macter denne kommentar - jeg har i hvert fald
moret mig herligt - men smac og behag er jo så forskellig. )))

--
ahw
der en gang fik præsenteret en Mac som det store vidunder og så

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-10-04 20:23

In article <4160c5fc$0$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
> [...]

> med den gode pc-gruppe og lade Macfolkene om deres frustrationer
> over den dårligste computer med det ringeste styresystem

Ja, det er frustrerende. Heldigvis er det kun på arbejdet, vi er tvunget
til at bruge Windows

> [...]
> måtte konstatere at sælgeren stod med en ubrugelig Mac og uden
> mulighed for at gøre noget ved det - det var aldrig gået med en

En Mac i dag er noget ganske andet, end den var "engang". Jeg har også
engang haft DOS og siden Windows 3.1. Det var årsagen til, at jeg
skiftede til Mac. Men Windows er jo også noget helt andet i dag. Skal vi
ikke være enige om, at begge systemer ­ og for den sags skyld de andre
computersystemer også ­ kan bruges, og de har både fordele og ulemper.
Og så må man jo vælge det system, man finder mest tiltalende.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 04-10-04 20:40

"Henrik Münster" <news@muenster.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er frustrerende. Heldigvis er det kun på arbejdet, vi
> er tvunget
> til at bruge Windows

Du burde være en glad mand! Et ordentligt styresystem som du kan
rode i - modsat Macs.

[...]

> [...]
> ulemper.
> Og så må man jo vælge det system, man finder mest tiltalende.

naturligvis har du da ret -men jeg ville bare se, hvor mange sure
mac-brugere, der ville komme ud af min lille provokation - -
Mac har bestemt sine fordele fx -øeh, øeh...æeh---

--
ahw

Fra : Christian Bech

Dato : 04-10-04 21:34

In article <4161a55d$0$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Arne H. Wilstrup" <karl@utroligsmart.dk> wrote:

> Du burde være en glad mand! Et ordentligt styresystem som du kan
> rode i

Nu er jeg lidt af en kætter - jeg bruger begge systemer uden at det får
mig til at græde (dog helst Mac'en - min 2,4 Ghz Pentium har lidt svært
ved at leve op til en 900 Mhz G3).

> - modsat Macs.

Min erfaring er dog, at man skal passe på med hvad man installerer på en
Windows-maskine - et stykke shareware kan gøre ubodelig skade, mens man
bare kan smide det ud igen på Mac'en.

> naturligvis har du da ret -men jeg ville bare se, hvor mange sure
> mac-brugere, der ville komme ud af min lille provokation - -
> Mac har bestemt sine fordele fx -øeh, øeh...æeh---

Fordelen i dag er, at der er en Unix nedenunder. Det betyder at man kan
pille alt det man vil, men man kan også forhindre at dumme brugere
ødelægger andet end deres egen profil.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 05-10-04 16:44

"Arne H. Wilstrup" <karl@utroligsmart.dk> writes:

> naturligvis har du da ret -men jeg ville bare se, hvor mange sure
> mac-brugere, der ville komme ud af min lille provokation - -

Nok ikke nogen. Mac-brugere er generelt overbærende og fleksible.

> Mac har bestemt sine fordele fx -øeh, øeh...æeh---

Det eksklusive operativsystem holder brugerstandarden oppe.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Jonas Voss

Dato : 04-10-04 22:17

In dk.edb.mac, Arne H. Wilstrup <karl@utroligsmart.dk> wrote:

> [...]
> måtte konstatere at sælgeren stod med en ubrugelig Mac og uden
> mulighed for at gøre noget ved det - det var aldrig gået med en

_____________________________
< Please don't feed the troll >
-----------------------------
\ . .
\ / `. .' "
\ .---. < > < > .---.
\ | \ \ - ~ ~ - / / |
_____ ..-~ ~-..-~
--------- \__/ \__/
.' O \ / / \ "
(_____, `._.' | } \/~~~/
`----. / } | / \__/
`-. | / | / `. ,~~|
~-.__| /_ - ~ ^| /- _ `..-'
|_____| |_____| ~ - . _ _ _ _ _>

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

Reach out and grep someone.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 01-10-04 10:10

Jeg har læst dit indlæg - men finder det ikke umagen værd at
kommentere. Det er fuldt af pejorativer både om min person og om
mine opfattelser - og det er livet for kort til.
EOD

--
ahw

"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
Hej Arne

Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]

og ikke
kan, inden du råber så højt, så det er lige før, det kan høres

Der findes ikke noget som er nemmere at gå til end FP.

.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-09-04 19:36

In dk.edb.mac Niels Poulsen <niels-poulsen@besked.com> wrote:
> Kan man få FP 2003 i en mac verison

nej

> og hvor skaffer man den

ingen steder

NB. hvad vil du iøvrigt ked det kodeskarmmel? FP er ikke just berømt
for den kode det gnererer, tværtimod.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 01-10-04 19:29

On Thu, 30 Sep 2004 20:36:17 +0200, Morten Reippuert Knudsen wrote:

> NB. hvad vil du iøvrigt ked det kodeskarmmel? FP er ikke just berømt
> for den kode det gnererer, tværtimod.

Årh la vær, den genererer lige så god kode som Word.
--
MVH
osv...

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 01-10-04 19:39

I FP 2003 kan man vælge at skrive sine koder selv, helt eller
delvist, hvis det er det man ønsker. Word er ikke et egentlig
webdesignprogram, og det er ikke ment sådan at man skal anvende
word for at lave hjemmesider - blot kan man gøre det.
--
ahw

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 01-10-04 20:55

On Fri, 01 Oct 2004 20:39:14 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> webdesignprogram, og det er ikke ment sådan at man skal anvende
> word for at lave hjemmesider - blot kan man gøre det.

Tsk, spildt ironi...
--
MVH
osv...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-10-04 08:24

> [...]

> webdesignprogram, og det er ikke ment sådan at man skal anvende
> word for at lave hjemmesider - blot kan man gøre det.

a er ret sikker på at den grumme Frankenstein var ironisk.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 03-10-04 00:31

Tror du virkelig? Og det kunne slet ikke tænkes at jeg også var
det?

Men det er måske for meget "køwenhawneri" det her?

Denne gruppe er imidlertid en gruppe for FP-folk - jeg vil ikke
fortsætte krydspostningen længere end dette indlæg - og derfor er
det irrelevant hvilke ironiske kommentarer Mac-folk måtte have
eller ikke-have.
--
ahw

"Morten Reippuert Knudsen" <nospam@reippuert.dk> skrev i en