Leje knallert i Tyrkiet?
Fra : Morten

Dato : 29-09-04 14:01

Hejsa

Jeg står og skal til Tyrkiet i næste uge - da jeg er under 21, har jeg ikke
mulighed for at leje bil der nede, og dertil kommer så at der står i hotel
beskrivelsen at man skal påregne at skulle køre efter en god badestrand, så
tanken slog mig om det ikke var muligt at leje en knallert og bruge til
transporten - og der kommer så nogle spørgsmål:

Kan man normalt godt leje en knallert hvis man er under 21 ?
Må man sidde 2 personer på sådan en (vi er 2 der skal rejse) ?
Og er der nogen der kan sige en cirka-pris for 1 dag, og for 1 uge ?

Med venlig hilsen

Morten

Fra : Kim Persson

Dato : 29-09-04 14:19

> Kan man normalt godt leje en knallert hvis man er under 21 ?
> Må man sidde 2 personer på sådan en (vi er 2 der skal rejse) ?

Jeg har ikke selv været dernede, men der gælder vel de gængse turist/sydlige
regler. Man kan leje knalllert uanset kørekort eller ej og personen skal
ligen en voksen altså ingen 12årig. Om du vil være 4 personer uden hjelm på
den er dit ansvar. Selvom lovven sikkert siger det modsatte, men forskelligt
fra lokalstation til station om politiet reagerer på af det...

mvh Kim

Fra : Kurt Kristiansen

Dato : 30-09-04 09:26

Hej Morten!

Nu skriver du ikke hvor du skal hen, men i Alanya, hvor vi var i sommer, er
der en rigtig god mc og scooter udlejer.
Han hedder Martin, er tysker, men taler næsten alle sprog. Linket til hans
hjemmeside er:

http://www.martin-turkay.com/

Send ham en mail.

Hilsen