|
| Mistet forbindelse til Sonofon Fra : Ulrik |
Dato : 28-09-04 17:45 |
|
Jeg har gennem ca. 1 år haft problemer med at min mobilos mister
forbindelsen til nætværket. Folk som prøver at ringe mig op får beskeden at
"telefonen er slukket eller udenfor dækning", og ellers giver det et klik
med efterfølgende tavshed.
Jeg har skiftet selve telefon ud et par gang, uden nogen forbedring, derfor
tror jeg problemet knytter sig til mit sim kort / tlf. nr.
Problemet løses ved at slukke og tænde telefonen, hvorefter den virker et
par dage.
Nogen som har et bud årsagen til problemet?
Udbyder er Sonofon
Mvh Ulrik
| |
Anders (28-09-2004)
| Kommentar Fra : Anders |
Dato : 28-09-04 18:34 |
|
Du kan starte med at kontakte Sonofon. Det kan godt være at dit kort er
defekt eller for gammelt..
/Anders
| |
Ulrik (28-09-2004)
| Kommentar Fra : Ulrik |
Dato : 28-09-04 18:45 |
|
"Anders" <dsl147695@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:cjc79q$2qj4$1@news.cybercity.dk...
> Du kan starte med at kontakte Sonofon. Det kan godt være at dit kort er
> defekt eller for gammelt..
Jeg har kontaktet Sonofon, de siger at man skal slukke og tænde telefonen 1
gang i døgnet, for at være sikker på forbindelse.
Hvh Ulrik
| |
Martin Bak (28-09-2004)
| Kommentar Fra : Martin Bak |
Dato : 28-09-04 18:51 |
|
"Ulrik" <u.m@removesol.dk> skrev i en meddelelse
news:4159a307$0$289$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Anders" <dsl147695@vip.cybercity.dk> wrote in message
> news:cjc79q$2qj4$1@news.cybercity.dk...
>> Du kan starte med at kontakte Sonofon. Det kan godt være at dit kort er
>> defekt eller for gammelt..
>
> Jeg har kontaktet Sonofon, de siger at man skal slukke og tænde telefonen
> 1
> gang i døgnet, for at være sikker på forbindelse.
>
> Hvh Ulrik
Hvor fedt!
(der er andre udbydere)
Martin
>
>
| |
Jean (28-09-2004)
| Kommentar Fra : Jean |
Dato : 28-09-04 19:28 |
|
Ulrik skrev:
> Jeg har kontaktet Sonofon, de siger at man skal slukke og tænde telefonen
1
> gang i døgnet, for at være sikker på forbindelse.
Ha ha, det er da det sjoveste jeg har læst i dag. Jeg havde skiftet selskab
med det samme...
Jeg har Telmore (TDC's net). Min telefon bliver meget sjældent slukket
(løber tør for strøm). Ikke engang en gang om måneden og jeg har ALTID
masser af forbindelse.
Skynd dig at overføre dit nummer til et andet selskab, så er jeg sikker på
at dit problem er løst. Jeg kan anbefale Telmore --> www.telmore.dk
Mvh Jean.
--
I tvivl om nethandel?
Tjek: www.net-tjek.dk
| |
Georg (29-09-2004)
| Kommentar Fra : Georg |
Dato : 29-09-04 01:07 |
|
Jeg oplevede engang, en tdc dame sige "det er bedst at slukke telefonen og
tænde den igen"
Hvorfor det?
"fordi så forsvinder alle de dårlige samtaler"
Det er sku sandt.
Georg
"> > Jeg har kontaktet Sonofon, de siger at man skal slukke og tænde
telefonen
> 1
> > gang i døgnet, for at være sikker på forbindelse.
>
> Ha ha, det er da det sjoveste jeg har læst i dag. Jeg havde skiftet
selskab
> med det samme...
> Jeg har Telmore (TDC's net). Min telefon bliver meget sjældent slukket
> (løber tør for strøm). Ikke engang en gang om måneden og jeg har ALTID
> masser af forbindelse.
>
> Skynd dig at overføre dit nummer til et andet selskab, så er jeg sikker på
> at dit problem er løst. Jeg kan anbefale Telmore --> www.telmore.dk
>
> Mvh Jean.
> --
> I tvivl om nethandel?
> Tjek: www.net-tjek.dk
>
>
| |
Jan (29-09-2004)
| Kommentar Fra : Jan |
Dato : 29-09-04 11:28 |
|
Sandheden er, at natten ofte bruges til at lave netværksopdateringer hvad
enten selskabet hedder Sonofon, Orange eller TDC. Ved at slukke og tænde
telefonen sikrer du, at dit abonnement får de seneste opdateringer. Om disse
netværksopdateringer er årsagen til dit problem er jeg mere tvivlende
overfor. Hvilken årgang er dit SIM kort. Skriv evt. de første 5-6 cifre i
dit SIM kort nummer, så er det lettere at vurdere...
"Ulrik" <u.m@removesol.dk> wrote in message
news:4159a307$0$289$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Anders" <dsl147695@vip.cybercity.dk> wrote in message
> news:cjc79q$2qj4$1@news.cybercity.dk...
> > Du kan starte med at kontakte Sonofon. Det kan godt være at dit kort er
> > defekt eller for gammelt..
>
> Jeg har kontaktet Sonofon, de siger at man skal slukke og tænde telefonen
1
> gang i døgnet, for at være sikker på forbindelse.
>
> Hvh Ulrik
>
>
| |
Peter (29-09-2004)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 29-09-04 19:40 |
|
> > > Du kan starte med at kontakte Sonofon. Det kan godt være at dit kort
er
> > > defekt eller for gammelt..
> >
> > Jeg har kontaktet Sonofon, de siger at man skal slukke og tænde
telefonen
> 1
> > gang i døgnet, for at være sikker på forbindelse.
> >
> > Hvh Ulrik
Jeg skulle ringe lørdag eftermiddag og nul forbindelse, jeg prøvede flere
gange, men uden held..... Slukker telefonen og vupti, hul igennem! Det er
med det "nye" 64 kort fra Telmore, så der kan det også ske..... Årsagen ?
Jeg tror at SW engang i mellem bliver træt ?
Peter
| |
Ulrik (30-09-2004)
| Kommentar Fra : Ulrik |
Dato : 30-09-04 14:44 |
|
Svjh. er mit kort fra 98 eller 99, de føste cifre er 862760.....
Jeg er spændt på at høre dit mening.
Mvh Ulrik
"Jan" <someone@mail.sonofon.dk> wrote in message
news:415a8e4e$0$245$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Sandheden er, at natten ofte bruges til at lave netværksopdateringer hvad
> enten selskabet hedder Sonofon, Orange eller TDC. Ved at slukke og tænde
> telefonen sikrer du, at dit abonnement får de seneste opdateringer. Om
> disse
> netværksopdateringer er årsagen til dit problem er jeg mere tvivlende
> overfor. Hvilken årgang er dit SIM kort. Skriv evt. de første 5-6 cifre i
> dit SIM kort nummer, så er det lettere at vurdere...
| |
Jesper (29-09-2004)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 29-09-04 19:56 |
|
"Ulrik" <u.m@removesol.dk> skrev i en meddelelse
news:41599517$0$300$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg har gennem ca. 1 år haft problemer med at min mobilos mister
> forbindelsen til nætværket. Folk som prøver at ringe mig op får beskeden at
> "telefonen er slukket eller udenfor dækning", og ellers giver det et klik
> med efterfølgende tavshed.
Jeg oplever også det samme med sonofon. Folk kan ikke komme igennem.
SMS beskederne kommer flere timer efter de er afsendt.
Det er selvom der på telefonen vises fuldt signal hele tiden.
Har prøvet andre telefoner med samme resultat.
Ved ikke om det bare er kortet, men jeg skifter udbyder en af dagene, da jeg er ved
at være godt træt af det...
| |
Ulrik (30-09-2004)
| Kommentar Fra : Ulrik |
Dato : 30-09-04 14:47 |
|
"Jesper" <no@mail.dk> wrote in message
news:415b053a$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Jeg oplever også det samme med sonofon. Folk kan ikke komme igennem.
>
> SMS beskederne kommer flere timer efter de er afsendt.
> Det er selvom der på telefonen vises fuldt signal hele tiden.
>
> Har prøvet andre telefoner med samme resultat.
>
> Ved ikke om det bare er kortet, men jeg skifter udbyder en af dagene, da
> jeg er ved
> at være godt træt af det...
Ja, jeg er også godt træt af det, så hvis det ikke bliver bedre skifter jeg
også udbyder.
Mvh Ulrik
| |
|
|