Ulempe ved dialoger?
Fra : Morten V Pedersen

Dato : 27-09-04 23:39

Hej, jeg sidder og koder på et lille program. Jeg har før kodet med Win32
API'et, men denne gang er jeg begyndt udelukkende at bruge dialogs - er det
dumt? Mistes der funktionalitet?
Hovedårsagen til at jeg fandt det smart var at jeg nemt kunne implementere
Resource Files, og derved bare "tegne" knapper til dialogen (Hvilket ikke er
muligt hvis jeg anvender CreateWindow og registerer vinduet på den "hårde
måde"?)

Mange spørgsmål :) - håber i kan finde hoved og hale i det..

På forhånd tak Morten

Fra : Bertel Brander

Dato : 27-09-04 23:45

Morten V Pedersen wrote:
> [...]
> muligt hvis jeg anvender CreateWindow og registerer vinduet på den "hårde

Den største ulempe ved at bruge dialoger er at du ikke har
fuld kontrol over events, og hvem der får hvilke events i
hvilken rækkefølge.

Men ofte når man arbejder med kontroller og knapper er den
kontrol man kan få nok til at få et godt resultat.

--
What's in a name?
That which we call a rose by any other name would smell as sweet.

Fra : Morten V Pedersen

Dato : 27-09-04 23:54

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> What's in a name?
> That which we call a rose by any other name would smell as sweet.

Ok, så har man brug for fuld kontrol over de "messages/events" der sendes
vil man bruge den "hårde" måde, godt at vide.
Er det korrekt at man ikke kan bruge RC-scripts direkte i forbindelse med
fx. CreateWindow, og at man her selv må oprette knapper osv?

Fra : Bertel Brander

Dato : 28-09-04 00:13

Morten V Pedersen wrote:

> Er det korrekt at man ikke kan bruge RC-scripts direkte i forbindelse med
> fx. CreateWindow, og at man her selv må oprette knapper osv?

Ja, hvis vi stadig snakker Visual C++ 6.0 og/eller Win32Api.
Borland Builder har sin egen måde at oprette og håndtere
kontroller på, de kalder det en form.

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 28-09-04 08:44

> [...]
er
> muligt hvis jeg anvender CreateWindow og registerer vinduet på den "hårde

Det er udemærket at lave alle almindelige knapper med dialoger. Hvis man har
brug for noget specielt i en del af en dialog, kan man stadig lægge et
window ind i dialogen.

Niels Dybdahl