Billig charterrejse om 11 dage - hvor?!
Fra : Morten

Dato : 27-09-04 18:14

Hejsa

Vi er 2 personer på 19 og 16 år, som har besluttet at tage på ferie i
efterårsferien - men jeg er efterhånden druknet i den jungle det åbentbart
er at se på rejser, så jeg håber nogen kan hjælpe.

Indtil videre har jeg set på hjemmesider som rejsefeber, mytravel osv, men
jeg synes tit ikke de hænger sammen, eller virker ordentligt - vores ønsker
er:

Afrejse 8-10 okt.
7-9 dages varighed
flytransport
Pris max. 2.500,- pr. person

Destination:
Da ingen af os har rejst ret meget, har vi ingen ide om hvor i verden det
bør være, men det vi sætter pris på er:
Sol/Varme - så man kan gå på stranden
Swimmingpool
Billige priser, så man kan gå på resturrentbesøg osv. uden at det vælter
budgettet.

Er der nogen der kan komme med et forslag til hvor vi skal se efter sådan en
rejse?

Med venlig hilsen
Morten

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 27-09-04 19:02

"Morten" <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Swimmingpool
> Billige priser, så man kan gå på resturrentbesøg osv. uden at det vælter

Med al respekt, så tror jeg ikke I finder noget til den pris. Det er alt for
lidt, for en rejse i højsæsonen. Nazar vil være et bud på en billig rejse,
men alt ser ud til at være udsolgt. Hvis prisen kun skal inkludere
flyrejsen, så er der muligheder.

mvh

Kennet
--
Besøg vores rejse- og dyreside på
www.pernille-kennet.dk

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 27-09-04 19:46

On Mon, 27 Sep 2004 19:13:34 +0200, "Morten"
<REMOVE_post@simonsen.mail.dk> wrote:

>Er der nogen der kan komme med et forslag til hvor vi skal se efter sådan en
>rejse?

www.afbudsrejser.dk er et godt sted at starte.

Hvis I ellers tør tage chancen (for ikke at komme afsted..), så er
priserne naturligvis lavest lige op til afgangsdatoen. Jo tætttere på,
jo billigere bliver det.
Problemet er dog, at det er i efterårsferien, at I skal afsted - og
der får alle charterpriser et hak opad.

Lars

Fra : Ole

Dato : 27-09-04 21:37

> [...]
> budgettet.
>

> Er der nogen der kan komme med et forslag til hvor vi skal se efter sådan

Hej

Hvis du vil være sikker på sol, varme og billige restaurationspriser vil de
afrikanske lande med Middelhavskyst være et godt bud. En anden fordel er, at
det ikke er strengt nødvendig at tegne en rejseforsikring, da det gule
sygesikringsbevis dækker. Dog ville jeg vælge at tegne en rejseforsikring
alligevel. Jeg har selv prøvet, at min kuffert var 3-4 døgn forsinket, så
alt tøjkøb - også det strengt nødvendige - var for egen regning. Klog af
skade har jeg på efterfølgende rejser altid haft en forsikring. I foråret
var jeg på en anden rejse, hvor jeg var uheldig at forstuve en fod. Jeg var
i et område, hvor sygesikringen dækker. Der, hvor min forsikring så dækkede
var erstatning for ødelagte feriedage.

Vælger du et af de lande, skal du nok ikke sætte næsen for højt op efter
badning eller solbadning på strandområder udenfor hotellets område.

Som de tidligere svar giver vil www.afbudsrejser.dk være et godt bud, men du
kan eventuelt også prøve på www.rejsernu.dk Da du planlægger at tage afsted
i efterårsferien, vil jeg ligeledes formode, at det som miniimum bliver
svært at finde noget til den pris, hvis ikke umuligt. Et andet problem, som
du sikkert vil støde på er, at en af de rejsende er under 18 år. Problemet i
det kan bestå i, at I tilsyneladende vil rejse uden en af denne persons
forældre eller værge.

Ole

Fra : ;o\)-max-

Dato : 27-09-04 21:51

"Ole" <websurfer@webhiker.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> det kan bestå i, at I tilsyneladende vil rejse uden en af denne persons

lidt OT - fik forleden dag et tip, vedr. rejseforsikringer, det kan ofte
betale sig at tale med sit eget forsikrings selskab, mange penge at
spare hvis man rejser mere end een gang om året.. -max-

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 27-09-04 22:08

Hej

Kig evt. på www.solfaktor.com/dk og på TV2's texttv fra side 500 og