O.k. at aflive flere katte
Fra : Lene Vang

Dato : 27-09-04 09:10

Dyrenes Beskyttelse og Det Dyreetiske Råd er blevet uenig omkring hvormange
forvildede katte man kan tillade sig at aflive på årsbassigs. Dyreetiske Råd
vil gerne have at der blev aflivet mange flere. Hvorimod Dyrenes Beskyttelse
ikke vil have flere aflive, men tvungen krav om mærkning og registrering af
alle katte, der har en ejer.

Fra : Lene Vang

Dato : 27-09-04 09:13

læs selv mere her

Hilsen Lene Vang

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 27-09-04 13:06

Hej Lene

I langt det meste et jeg meget enig med Dyrenes Beskyttelse, men det er en
kendsgerning at der er alt for
mange katte, og da mine illusioner omkring den "almene" katteejer bristede
for mange år siden, må jeg give Dyreetisk Råd ret i at man måske burde
aflive flere af
de hjemløse katte, så vi hurtigere når et antal der så har
bedre forudsætning for at klare sig ordentligt.

(For min skyld må man gerne indføre dødsstraf overfor
folk der ikke mærker/neutralisere deres kæle-katte)

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Flemming N.

Dato : 27-09-04 16:22

On Mon, 27 Sep 2004 10:12:50 +0200, "Lene Vang"
<lenevang@sletmig.webspeed.dk> wrote:

>læs selv mere her
>
>http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=337819

jeg må side at den her støder mig lidt:

> Vi må aflive de katte, der ikke er plads til.
> Det er dem, der enten er sultne og forhutlede, eller dem som hopper op på
> folks nyvaskede biler og sætter aftryk med poterne, siger Peter Sandøe.

Er det ok at aflive en kat fordi den hopper op på nyvaskede biler??
ikke efter min mening...

Flemming
--
- Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure? (G.O'Dowd) -

Fra : Camilla Scharff

Dato : 29-09-04 22:41

"Flemming N." <culture@post.cybercity.dk> skrev ...
> jeg må side at den her støder mig lidt:

Jeg tror nu nok at Politikens udsendte har digtet lidt til - det er
ihvertfald overhovedet ikke det der står i den udtalelse, der er kommet fra
Dyreetisk Råd!

Mvh. Camilla

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-04 21:13

> [...]

Beskyttelse
> ikke vil have flere aflive, men tvungen krav om mærkning og registrering

Jeg synes, at løsningen om tvungen mærkning, af katte med en ejer er god.
Det system har jo været brugt til hunde i 11 år nu, så hvorfor ikke også med
katte ?

Synes ikke, at raske katte skal aflives medmindre, at de er så vilde, at det
bliver umuligt, at finde et nyt hjem til dem.
Det lyder drastisk, at skulle aflive dobbelt så mange katte....
20.000 katte om året lyder af mange allerede. Tæller det tal også syge
og gamle katte ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : maz

Dato : 27-09-04 21:42

Buffy wrote:
> Jeg synes, at løsningen om tvungen mærkning, af katte med en ejer er
> god. Det system har jo været brugt til hunde i 11 år nu, så hvorfor
> ikke også med katte ?

Det forklarer Dyreetisk Råd i deres udtalelse om katte på www.jm.dk
At det åbenbart i praksis ikke skulle være muligt at indføre tvungen
mærkning for ejerkatte!
Men nu sidder der jo også repræsentanter for landbruget i rådet.....

Jeg er fuldt enig - der BØR være tvungen mærkning af ejerkatte - også for
landmændene!
og for alle andre for den sags skyld! Det er den eneste vej frem til at få
styr på landets katte og deres skæbner og tvinger også folk til at tage et
større ansvar.

Og jeg er enig med Marianne. Det er et dilemma med herreløse katte. Det er
sørgeligt og uendeligt hjerteknusende at skulle aflive en masse katteliv,
der ingen skyld har i deres egen skæbne, men hvad er alternativet? At lade
dem hutle sig gennem livet og dø af sygdomme/sult som 1-årig og være
uønsket? :(

Maria