Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sony T1 - underlige billeder indimellem.
Fra : Jesper

Dato : 26-09-04 23:32

Hej

Jeg har netop købt et Sony T1 - og det er jo en lækkert lille kamera, men
indimellem er der nogle mærkelige hvide ringe på mine indendørs fotos, der
er optaget med blitz. De sidder ikke samme sted og kommer ca. for hvert
ottende billede, som jeg tager. Ringene fylder slet ikke hele billedet, men
er "blot" en del af billedet.

Jeg har også et Sony 717 og der oplever jeg det ikke.

Kan det være støvpartikler i luften som kommer med på billederne, men som
skrevet, så er det ikke hver gang (og her er ikke meget støvet hos
mig...*S*).

Kan evt. sende et billede så I kan se et eksempel på det - skal jeg det? Det
er sikkert lettere end ovenstående forklaring - med mindre der er andre som
har oplevet det samme.

mvh

Jesper.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-09-04 23:53

Jesper wrote:

> Kan det være støvpartikler i luften som kommer med på billederne, men som
> skrevet, så er det ikke hver gang (og her er ikke meget støvet hos
> mig...*S*).

Læs lidt her:
http://www.photo-gallery.dk/pletter/plet.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jesper

Dato : 27-09-04 06:58

Jeg takker mange gange - der er lige netop sådan pletterne ser ud - altså
støv.

Et enkelt spørgsmål: Vil det kun opleves med blitz?

Så betyder det nemlig ikke noget for mig, da kameraet primært skal bruges
udendørs.

mvh

Jesper.