Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
flash til canon 300 D
Fra : Peter Holm

Dato : 26-09-04 16:32

hejsa
jeg ønsker mig brændende en flash til mit 300D.
Jeg har naturligvis kigget på 420EX og 550EX.
Men hvad med denne:
Sigma Electronic Flash EF-500 DG SUPER.
http://www.sigmaphoto.com/html/flashes.htm
Den er noget billigere end 550EX.
Jeg er meget ukyndig hvad flash angår, så hvis nogen kunne fortælle mig, og
denne Sigma rummer de samme features som Canons 550EX (specielt muligheden
for at stille styrken på selve flashen og ikke på camera/transmitter) ville
jeg blive fornøjet.

På denne side er der billeder af bagsiden af flashen:
http://dizin.co.kr/dipeople/proreview/sd9/design/01.htm
Jeg kan ikke gennemskue specifikationer for en flash, men jeg ser en + og -
kanp på bagsiden af flashen. Tyder dette ikke på, at man kan indstille
styrken direkte på flashen?

Der er her en længere artikel om brugen af denne Sigma flash netop med Canon
kameraer, men jeg kan naturligvis ikke gennemskue ret meget af det. Der
siges dog flere steder at den matcher 550EX hvad angår features.
http://photonotes.org/reviews/sigma-ef-500-super/

Mvh
Peter