Andet multimedie
bentjuul 3670
Hjælp: Hvordan scanner jeg en bog
Fra : Lucas Jensen

Dato : 26-09-04 10:35

Hej,

Jeg er faldet over en bog som ikke kan skaffes mere og som er ekstremt
sjælden. Jeg vil gerne scanne bogens sider ind og så lave det hele om
til et stort .pdf-dokument. Er der nogen som har en smart ide til at
gøre dette, så det færdige resultat i .pdf fylder mindst muligt? Er
der en slags kogebog i hvordan man nemmest kommer frem til målet?

Mvh Lucas Jensen

PS: Jeg har Corel Draw/Photo Paint 11 som fra alm billeder (fx .jpg)
kan lave om til .pdf. Desuden har jeg også Adobe Acrobat (ikke Reader,
den dyre . Jeg er ikke sikker, men nogle scannere kan scanne
direkte ind som .pdf, men jeg tror det er sjældent - ville det ellers
være det bedste??

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 26-09-04 11:34

Hej Lucas

Det bedste du kan gøre er at scanne direkte fra Acrobat som du jo har.

Mvh
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-04 15:47

"Lucas Jensen" <lucasjensen@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> gøre dette, så det færdige resultat i .pdf fylder mindst muligt? Er
> der en slags kogebog i hvordan man nemmest kommer frem til målet?

Hej Lucas

Kan man få at vide hvilken bog det drejer sig om, da jeg har kontakt til en
del forskellige antikvar og brugtbogsforhandlere, og har endnu ikke haft
problemer med at skaffe en bog.

BN

Fra : Lucas Jensen

Dato : 28-09-04 07:26

> Kan man få at vide hvilken bog det drejer sig om, da jeg har kontakt til en
> del forskellige antikvar og brugtbogsforhandlere, og har endnu ikke haft
> problemer med at skaffe en bog.

Det drejer sig om:

Forfatter: Artobolevsky, I.I.
Titel: Mechanisms in modern engineering design. A handbook for
engineers, designers and inventors
Forlag: MIR publishers, Moscow
Sprog: Engelsk
Format: 6-bindsværk i A5-størrelse
Udgivelsesår: 1975-1979

Mvh

Lucas Jensen

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 27-09-04 18:52

Lucas Jensen wrote:
> [...]
> gøre dette, så det færdige resultat i .pdf fylder mindst muligt? Er
> der en slags kogebog i hvordan man nemmest kommer frem til målet?

Hvorfor vil du have det i PDF?
- hvis du blot gemmer hver side som
en .jpg fil, tror jeg det fylder mindst,
og en jpg fil kan nemt læses og browses (bladres).

Hvis du så putter alle .jpg filerne igennem et OCR program,
så kan bogens indhold også gennemsøges med 'Edit | Find'.

Mvh
Thorkild Dalsgaard