Kennelhoste
Fra : Kito

Dato : 26-09-04 09:23

Jeg ved ikke hvor mange der kender sygdommen kaldet kennelhoste, men mandag
den 6 september om aftenen begyndte min hund at hoste. Hosten var så voldsom
at den brækkede sig. Jeg tog ud på Gistrup dyreklinik uden at vide hvad der
var galt med hunden.
Den blev undersøgt og jeg kunne ikke få den med hjem igen da der var alt
muligt i vejen.
Om eftermiddagen kom jeg så tilbage til klinikken og fik at vide at hunden
havde bidt 2 drop istykker ? samt den har fået flere indsprøjtninger og
skulle have noget specielt hundefoder med hjem ( Det var sku dyrt)
Jeg forstod ikke at de ikke kunne have forhindret ham i at bide de 2 drop i
stykker, for andre hunde får da bare en krave på når det går galt.
Jeg måtte slippe 1150 kr for den lille sag og var lidt bekymret for den
anden hund jeg havde hjemme, som også ville få at mærke den smitsomme sygdom
i løbet af nogle dage.
Ganske rigtig fik den anden det også og efter en heftig diskussion med
dyreklinikken, fik jeg lov til at købe penicillin uden konsulition, men det
holdt sku hårdt.
Jeg ringede til min søn som også havde hund og da de lige har været sammen
var der en risiko for at den fik det samme.
Han hund blev også ramt og han fik en regning på 350 i Fangel ved Odense (
På landet) hvor han bor og nogle af vore venner hund fik det senere, men her
blev regningen kun 150 kr hos Ulsted dyreklinik inkl. indsprøjtning.
Det jeg vil frem til er at det er skide surt at nogle dyrlæger udnytter os
uvidende hundeejeren og tager store summer for deres værdiløse arbejde.
Det specielt foder jeg fik var kun ris og kylling men prisen var engelske
bøffer?
Jeg syntes det vil være en god ide at nogle skrev ind når de havde gode
oplevelser og mindre gode oplevelser.
Jeg har før skrevet om Gistrup dyreklinik og det var heller ikke positive
men når ens hund lider er vi sku nemme at manipulere med.
Jeg fik luft.

Poul

Fra : J.Jensen

Dato : 26-09-04 09:43

"Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg fik luft.
>
> Poul
>
> Svar : Min lille hund har netop været på "Ferie" i Hundepension , da jeg
fik den hjem
hostede og hvæsede den , og jeg gik til dyrlæge med den.
Jeg var altså hurtigt til dyrlæge.
Hun sagde at der var meget kennelhoste for tiden, mere på nogle
hundepensioner end på andre.
Hunden fik 2 slags piller, og en indsprøjtning.
Nogle piller til at opløse slim i halsen, og nogle som skal bekæmpe
sygdommen.
Pris ialt kr.320
Nu er det 1 uge siden , og "Feriesymtomerne" har ikke helt fortaget sig
endnu.
Jeg nænner ikke en anden gang, at give den en lignende "Ferie ".

J.J.

Fra : Karina fra Slagelse

Dato : 26-09-04 22:12

Hej alle.

Kennelhoste er en virus som man ikke kan gøre noget ved.
Du kan ikke vaccinere mod den, og du kan ikke behandle den, ved godt at
nogle dyrlæger siger at man kan, men det er ikke rigtigt, det har ikke nogen
bevist effekt.

Alle mine hunde havde kennelhoste for ikke så længe siden, jeg var heldig at
det kun varede 4 dage hos hver hund, men jeg har også hørt om tilfælde hvor
en hund har haft det i lidt over en måned.

Kennelhoste kan varer flere uger, og det lyder grimt når hunden går og
hoster sådan og lyder som om den er ved at blive kvalt. kennelhoste er ikke
farligt at få i sig selv. Men man skal holde øje med sin hund og tage
temperaturen på den 1 gang om dagen, for den må IKKE få feber. Hvis hunden
får feber skal man tage til dyrlægen, for så er det tegn på at det har sat
sig til lungebetændelse, og det kan være farligt.

Håber at i kan bruge dette svar til noget.

Hilsen
Karina

Fra : Mus

Dato : 27-09-04 07:49

Karina fra Slagelse <vilikkeoplyse@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:yhG5d.4926$zP4.267@news.get2net.dk...
> [...]
> Du kan ikke vaccinere mod den, og du kan ikke behandle den, ved godt at
> nogle dyrlæger siger at man kan, men det er ikke rigtigt, det har ikke

Ok de fleste dyrlæge giver antibiotika, for at komme lungebetændelse i
forkøbet.

LN

Fra : mus

Dato : 26-09-04 10:06

"Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har før skrevet om Gistrup dyreklinik og det var heller ikke positive
> men når ens hund lider er vi sku nemme at manipulere med.

Hvad fejlede din hund da udover kennelhoste siden den skulle blive og havde
specialfoder.

Kennelhoste er jo en infektion i de ævre luftveje. Som jeg forstår det a la
en forkølelse hos os mennesker.

Vi har ligge måttet aflyse hunde træning pga 4 hunde er syge af kennelhoste.
Vores er en af dem. Han havde også kennekhoste i juli måned hvor vi fik
antibiotika. Vi har ikke været til dyrlæge endnu i denne omgang. Men det der
undrer mig er at han også snotter. Der kommer decideret gult snot ud af
næsen på ham. Det har jeg aldrig set før ved hunde. Han virker ikke som om
han er hårdt medtaget ellers.

Eneste grund til at man får antibiotika at det kan gå hen og blive til
lungebetændelse. Det kan en forkølelese jo også ved mennesker. Men jeg aner
faktisk ikke om det sker lige så sjældent ved hunde som ved mennesker. Vi
har i hvert fald talt om her i huset, at det måske er en måde at dyrlæge
hiver penge ud af uvidende hundeejere. Måske, måske ikke.

Antibiotika virker ikke mod virusen kennelhoste ligesom det heller ikke
virker ved menneskevirusser.

LN

Fra : Kito

Dato : 26-09-04 11:07

Hej mus, det er lige det der er problemet. hvad fejlede hunden ud over
kennelhosten? Jeg tror det er en smart måde at flå vores surt tjente penge
ud af lommerne på os uvidende hundeejer.
Aldrig mere Gistrup dyrehospital.

Poul

Fra : Jens Larsen

Dato : 26-09-04 10:50

Jeg har kun været hos dyrelægen 1 gang pga. Kennelhoste! Der fik jeg det råd
at jeg skulle købe noget hostesaft til børn !!!!
Og det har virket hver gang . (Så er der sparet langt over 1000 kr på den
regning)

Hilsen Jens.

Fra : KennelKipler

Dato : 26-09-04 11:58

"Kito" skrev d. 26-09-04 09:23 dette indlæg :

Kennelhoste svarer stortset til en forkølelse hos mennesker.
Og det er først når hunden samtidig har grønt snot, eller grønt snask i
øjnene at man behøver at søge dyrlæge.
Eller hvis hundens almen tilstand er påvirket.
Selvføgelig er den ikke på dupperne med en gang kennelhoste, men de er
som regel heller ikke voldsomt påvirkede.

Jeg plejer bare at give min dyrlæge et ring, og fortælle at den og den
af mine hunde har kennelhoste.
De gider kun se dem, hvis jeg selv vil have det. For som de siger, der
er intet de kan gøre for dem, som er tvingende nødvendigt.
Og så kan jeg lige så godt spare de penge.

MVH Marie.
www.kiplers.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : qfha

Dato : 26-09-04 12:05

----------

Du har ret Poul. Som hundejere er vi ofte helt og holdent i lommen på
dyrlæger, og det kan forekomme uetisk, at de profiterer på vore syge
dyr. Og det må vi desværre konkludere at nogle gør. Min erfaring som
mangeårig hundejer er, at det er værst på de store klinikker, hvor de
ansatte dyrlæger skal skabe en vis form for omsætning.
Men bl.a. denne problematik har betydet, at jeg er MEGET selektiv fra
gang til gang når jeg vælger dyrlæge til mine hunde. Først og fremmest
vælges de efter hundens sygdom, som specielle ting til specialdyrlæger
og almindelige ting som vaccinationer til den billigste. Her må man
ringe lidt rundt og forhøre sig om prisen. Det er desværre nok det
eneste man kan gøre pt.

mvh
qfha

http://www.kandu.dk/

Fra : Karina

Dato : 26-09-04 16:02

Hej

Vi har også haft kennelhoste og der har været en del andet ved siden af. Jeg
giver jer ret i, at mange dyrlæger lige smider nogle ekstra undersøgelser og
ting på, for at tjene lidt ekstra. Kan heller ikke forstå, at de kan få sig
selv til at udnytte, at man er en bekymret hunde/dyre ejer som bare vil gør
det bedste.
Jeg kan så rose min egen dyrlæge. De er yderst kompetente og har aldrig
udnyttet os. Faktisk har vi nogle gange fået en sprøjte i venteværelset, for
at vi ikke kom til at betale for konsultationen. Det skal så siges, at vi
har en tilbage vendene sygdom, som de godt er klar over, men de kunne da i
deres fulde ret godt kræve at han kom på bordet når han skulle stikkes.

Mange hilsner

Karina

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-04 16:19

"Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg syntes det vil være en god ide at nogle skrev ind når de havde gode
> oplevelser og mindre gode oplevelser.

Vi har brugt Gistrup Dyreklinik en enkelt gang, da vores hund Buffy fik
hjernehindebetændelse.
Hun var indlagt i nogle dage og de var meget flinke til, at ringe og holde
os informeret.
Jeg var også ude, at besøge hende en enkelt gang under opholdet.

> men når ens hund lider er vi sku nemme at manipulere med.

Ja, det har du ret i.
Har også brugt Hadsund Dyreklinik et par gange, men har haft et par dårlige
erfaringer der, så vi har nu skiftet til Hobro, hvor alle vores katte netop
er blevet neutraliseret. I Hobro virker det hele meget proffesionelt og vi
fik også en god pris, da vi kom derud med 4 katte. Den ene kats sår gik op
og det blev selvfølgelig lappet sammen igen, uden ekstra beregning.
Men det er svært, at finde den rigtige dyrlæge.

Generalt så er det alt for dyrt for os almindelige folk, at konsultere en
dyrlæge i forhold til f.eks. landbrugsfolk, der kan få tilset koen og
derefter hunden og katten, til en hel anden og fordelagtig pris.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Sverre Stokke

Dato : 27-09-04 07:38

"Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skriver:
>Hej mus, det er lige det der er problemet. hvad fejlede hunden ud over
>kennelhosten?

Det er mig en gåde, hvorfor du ikke har spurgt Gistrup Dyrehospital om det.

Hilsen Sverre.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 27-09-04 09:40

"Mus" <Bastian@sol.dk> skriver:
>Vi har nu også præsteret at stå uden for dyrehospitalet med en regning på
>1000 kr og spørge hvad det var for - og havde ikke fået svar på de spm. vi
>egentlig havde stillet.
Jeg har lidt svært ved at forstå det. Når jeg stiller spørgsmål til folk,
jeg giver penge for at tage sig af noget, svarer de da som regel, så jeg
kan forstå det. Ellers bliver jeg ved med at spørge.
Det er os, der er kunder - og dem der lever af os.

Hilsen Sverre.