Tunesien i Oktober måned ( uge 44 )
Fra : Tp

Dato : 24-09-04 20:58

Hej.

Vi er 2 som regner med at tage til Tunesien i uge 44, evt. med Bravotours.

Nogle som kan sige noget om nattelivet og prisniveauet i Tunesien og selve
denne årstid at rejse på. Er det noget med at det er i ramadanen, og har det
evt. nogen indflydelse.

Anden information er også velkomen.

Tim

Fra : Ole

Dato : 25-09-04 22:40

"Tp" <dsl52001@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> denne årstid at rejse på. Er det noget med at det er i ramadanen, og har

Hej

Jeg har i Tunesien i slutningen af marts i år, og her var oplevede vi alt
fra flot sol, overskyet og regn, og det meste af tiden omkring de 18-19
grader. Jeg vil formode, at vejrforholdene vil være nogenlund ens på den
tid, du planlægger af tage afsted.

Da du planlægger at rejse til landet midt under ramadanen, skal du nok regne
med, at det har en vis indflydelse. Skulle du støde på en bar udenfor
hotellet, bør du nok ikke regne med, at den er åben. Selvom jeg ikke lige
søgte nattelivet, har jeg indtryk af, at dette er ret begrænset efter vores
egen målestok.

Prisniveauet er betragteligt lavere end herhjemme. Eksempelvis koster en
pakke vandpibetobak med cirka 50 gram omkring 15 kroner, og 1 liter Cola
koster omkring 5 kroner, alt efter hvor du handler. Du skal også regne med,
at man handler på en lidt anden måde en herhjemme. Vi er vant til, at alt
har et prisskilt, og vil man have varen, må man betale, hvad skiltet siger.
I Tunesien er prisen til forhandling, men regn med, at du som minimum, skal
have sælgeren til at gå ned i cirka 1/3 del til halvdelen af, hvad sælgeren
starter med at forlange. Selvom handlende virker bedre til at acceptere, at
du ikke ønsker at købe noget, kan de handlende godt til tider virke
anmasende. Et lille tip; Handlende vil ofte spørge dig om, hvor meget en
bestemt ting koster i dit hjemland. Denne ting har man som regel ikke ret
megen idé om, hvad er, hvorfor man nærmest af høflighed lige kigger på
varen, for at kunne give et nogenlunde kvalificeret svar, og så er du
allerede inde i butikken.

Ole