Oktober nærmer sig
Fra : Henrik Münster

Dato : 25-09-04 12:47

Og til oktober skulle vi få iTunes Music Store. Det bliver dejligt.
Aldrig mere cd'er
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 25-09-04 13:06

Henrik Münster wrote:

> Og til oktober skulle vi få iTunes Music Store. Det bliver dejligt.
> Aldrig mere cd'er
Argh, det er jeg nu ikke sikker på, så længe man ikke kan vælge at få
det enkelte nummer i samme format/kvalitet som der er på de originale
CD,er så tror jeg nu ikke jeg hopper på.
Et enkelt nummer i ny og næ som måske kun er at finde der, vil jeg da
ikke udelukke.
Forelægger der forresten nogen officiel dato ??

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 25-09-04 13:30

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Forelægger der forresten nogen officiel dato ??

1.oktober i flg. nedenståednde artikel i dagens Berlinger:
<http://www.berlingske.dk/forbrug/artikel:aid=486306/>

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-09-04 19:55

In article <1gkoat4.i0rsnq53eqfcN%kajc@ofir.dk>,
kajc@ofir.dk (Kaj Christiansen) wrote:

> 1.oktober i flg. nedenståednde artikel i dagens Berlinger:
> <http://www.berlingske.dk/forbrug/artikel:aid=486306/>

Pokkers! Microsoft åbner musikbutik i Danmark i samme uge. Så ved vi jo
godt, hvem der tager føringen og får al omtalen i medierne. Danskere
kender jo ikke andre computerfirmaer end Microsoft.
Men ellers regner jeg da med, at iTunes Music Store vil få os
til at købe mere musik. Hvad kvaliteten angår, så er den god nok til
vores baggrundslytning. Og jeg regner med at gå over til at have
musikken på computer og iPod, ligesom vores digitale billeder også er på
computeren. Det er jo fremtiden. Jeg har godt nok ikke gidet lytte
efter, om jeg kan høre forskel. Hvorfor skulle jeg det? Hvis jeg
opdager, at originale cd'er er bedre, så får jeg jo bare en masse besvær
og udgifter til hi-fi-udstyr. Der er jo heller ikke grund til at gøre
sig til vin-ekspert. Så får man bare en masse udgifter, fordi man er
nødt til at købe kvalitetsvin for at nyde den. Livet er meget simplere
uden.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-09-04 20:03

"Henrik Münster" <news@muenster.dk> writes:

> Pokkers! Microsoft åbner musikbutik i Danmark i samme uge. Så ved vi jo
> godt, hvem der tager føringen og får al omtalen i medierne. Danskere
> kender jo ikke andre computerfirmaer end Microsoft.

Du må lave en artikelserie om Tinitus forårsaget af sære overtoner i
komprimerede musikformater. Så har du en fin chance for at komme
raden rundt...
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-09-04 21:11

In article <yu2vfe2jhn9.fsf@luhmann.netc.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Du må lave en artikelserie om Tinitus forårsaget af sære overtoner i
> komprimerede musikformater. Så har du en fin chance for at komme
> raden rundt...

Inspireret af artiklen i Berlingske var jeg inde på Bilkas musikbutik.
Jeg købte Drengene fra Angoras plade Team Easy On, og det lyder fanne'me
godt. Nemlig, ja! Ellers er det meste musik desværre i WMA, som man vel
ikke kan spille på en Mac. Det eneste, der er i MP3, er sådan noget
mærk'li musik. Ja sådan noget mærk'li noget. Der er ikke noget ordentlig
musik.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : No1

Dato : 25-09-04 17:37

> Argh, det er jeg nu ikke sikker på, så længe man ikke kan vælge at få
> det enkelte nummer i samme format/kvalitet som der er på de originale
> CD,er så tror jeg nu ikke jeg hopper på.

Samme her. CD'ere har bedre kvalitet og ingen DRM.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 25-09-04 18:22

> Og til oktober skulle vi få iTunes Music Store. Det bliver dejligt.
> Aldrig mere cd'er

-- så kan vi bruge lidt flere penge
men: Jeg har da tænkt mig også at fortsætte med CD'er, da kvaliteten er
hørbart bedre end mp3/aac....

men nårj hvor jeg veeeenter på min Airport Express - bestilt den 14/9,
og min ordre er stadig "open"

-- and don't forget to boogie

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 25-09-04 19:23

Martin Ammentorp wrote:

> [...]
> hørbart bedre end mp3/aac....
>
> men nårj hvor jeg veeeenter på min Airport Express - bestilt den 14/9,

Jeg bestilte den 15/9 og fik mine igår fredag, 2 stks expres og en base
station, men med det netværk jeg har "Sonofon som bruger pppoe " var det
et helvede at sætte op, basestationen tabte forbindelsen hveranden minut,
så løsning var at lade min smc router tage sig af fobindelsen ud i
verden og så forbinde basen til denne gennem ethernet, efter midnat
kørte det som det skulle, og selv dreamboxen har nu permanent
forbindelse til nettet.

Hilsen

Tommy Hjorth

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 25-09-04 19:35

Henrik Münster wrote:

> Og til oktober skulle vi få iTunes Music Store. Det bliver dejligt.
> Aldrig mere cd'er

Ja og lørdag den 9. oktober 2004 mellem kl. 13-18 er der MacBruger
workshop på Gammelgaar kunst & kulturcenter i Herlev, læs mere på
www.macbruger.dk

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-09-04 23:07

In article <news-C9F324.13465725092004@news.tele.dk>,
"Henrik Münster" <news@muenster.dk> wrote:

> Og til oktober skulle vi få iTunes Music Store. Det bliver dejligt.
> Aldrig mere cd'er

Så, nu er det d. 1. oktober. Hvor ER så den Music Store? Og hvor er
egentlig Microsofts, som også skulle åbne?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 01-10-04 05:14

> Så, nu er det d. 1. oktober. Hvor ER så den Music Store? Og hvor er
> egentlig Microsofts, som også skulle åbne?

Jeg tror du har skrevet før USA er kommet til den 1. -- måske?

eller også er de begge som altid forsinket.

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 01-10-04 11:16

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Jeg tror du har skrevet før USA er kommet til den 1. -- måske?
>
> eller også er de begge som altid forsinket.

Og så er datoerne jo kun rygter - der har ikke været nogen officiel
udmelding fra nogle af stederne. Det nærmeste man kommer er:

"Speaking at the annual Popkomm conference in Berlin, Germany, Apple
vice-president of applications Eddie Cue told music executives that the
company will expand the online iTunes Music Store with a multi-country
European launch in October. Cue noted that Apple is "well on pace to
launch more EU stores" and said that the event "will cover a good
portion of western Europe," but he declined to be more specific."

sakset fra:
<http://www.macworld.com/news/2004/09/29/euroitunes/index.php>

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 01-10-04 20:40

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:
> sakset fra:
> <http://www.macworld.com/news/2004/09/29/euroitunes/index.php>

og de har sakset fra Reuter:
<http://www.reuters.co.uk/newsArticle.jhtml?type=topNews&storyID=6367450

Apple Plans EU Expansion of iTunes Next Month
Wed 29 September, 2004 16:59

By Bernhard Warner, European Internet Correspondent

BERLIN (Reuters) - Apple Computer is planning the next wave of expansion
for its popular iTunes online music store with a multi-country European
launch in October, the services chief architect said on Wednesday.

"We are well on pace to launch more EU stores. We will do it next
month," Eddie Cue, Apples vice president of applications told music
executives at the annual Popkomm conference in the German capital.

In typical Apple style, the computer maker gave scant details of the
hotly anticipated launch. He told reporters on the sidelines it would
likely include more than five new countries in the next wave of stores.

"It will cover a good portion of Western Europe," he said of the launch,
but declined to elaborate.

Operating in Britain, France, Germany and the United States, iTunes has
sold over 125 million downloads. While it has been a runaway hit in the
United States and Britain, it has had a relatively tougher time in
continental Europe, where online piracy runs rampant.

Europe's notoriously cumbersome red tape and the multiplicity of
languages have also made it a tougher market to crack. And Apple
acknowledged on Wednesday it is having difficulty sourcing local
repertoire from the music labels in some countries.

CROWDED MARKET

Cracking the likes of Italy and the Netherlands, two top-10 music
markets, is a major piece of the expansion strategy for online download
services such as Apple and its rival services from Sony Corp, Microsoft
Corp and Napster.

Analysts say overcoming some of the institutional hurdles will keep
download sales for Europe well below the United States in the next few
years, a disheartening realization for record companies anxious to see a
proliferation of industry-backed stores derail file-sharing networks
like Kazaa and WinMX.

Cue said the file-sharing networks remain Apples biggest competitor. But
through a series of partnerships with Hewlett-Packard, BMW and Motorola,
the company is expanding its customer base of iTunes and installed base
of both iPod music devices.

"There is a six-month waiting list at some BMW dealers in the U.S. to
install iPods," he said referring to an arrangement where BMW owners can
have their iPod player plug into their car stereo.

"You'll see more from us here," he said of the iTunes partnership plans.

Cue also took the opportunity to challenge the music industry to develop
new music formats that cater to the download generation including
releasing for sale studio out-takes, live recordings and albums with
three or four tracks.

"We shouldn't have to wait every 18 months for an artist to come out
with a new release. Now you have opportunities to release new tracks
more often," he said.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg