Format C!
Fra : Aksel Pedersen

Dato : 25-09-04 09:01

Undskyld, hvis mit spørgsmål er for dumt for jer.
Men jeg drister mig alligevel til at komme med det:
Jeg har købt en ekstern harddisk med god plads. Kan jeg flytte alt på
C-drevet over, formatere drevet og så indlæse en ny version af XP
professional, som jeg har købt i dyre domme i USA, men dog noget
billigere end her hjemme? Jeg bruger nu XP pro h.e., men regner med, at
den anden egentlig skulle være bedre.
Jeg er bekendt med, at "sproget" måske kan hindre ny installation.
Er den "ny" version egentlig bedre - for så kan jeg jo spare mig
ulejligheden? Maskinen kører egentlig ret godt for tiden.
Aksel

Fra : Gevaldi

Dato : 25-09-04 09:21

Aksel Pedersen skriblede:
> [...]
> Er den "ny" version egentlig bedre - for så kan jeg jo
> spare mig ulejligheden? Maskinen kører egentlig ret godt

Det ved de meget mere om i den gruppe
hvor experterne udi windows sidder:

--
/Gevaldi
*Find den rigtige nyhedsgruppe på*

Fra : Mads

Dato : 25-09-04 09:24

On Sat, 25 Sep 2004 10:00:54 +0200, Aksel Pedersen
<aksel.pe@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Er den "ny" version egentlig bedre - for så kan jeg jo spare mig
>ulejligheden? Maskinen kører egentlig ret godt for tiden.

Nu skriver du at den gamle XP er en "Pro h. e." Hvad betyder "h. e."?
Hvis det er en "XP Home", så kan det jo ikke samtidigt være en XP Pro.
Nå, men uanset det, så er en Pro version ikke bedre end en Home.
De er nøjagtigt lige gode og lige stabile. Forskellen ligger i nogen
få ekstra features i Pro versionen. Ting som den almindelige bruger
alligevel ikke har brug for.

En ny version af XP vil heller ikke være bedre end den XP du har nu,
forudsat at du har holdt din nuværende XP opdateret med de
opdateringer som Microsoft har udsendt. I så fald skulle der
ikke være nogen forskel på de 2 versioner.

mvh Mads

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 25-09-04 10:48

Mads wrote:
> [...]
> opdateringer som Microsoft har udsendt. I så fald skulle der
> ikke være nogen forskel på de 2 versioner.

Mange tak for rådet! Ja, det er mig, der har kludret. Den, jeg har er XP
-home edition.
Jeg tror, at jeg glemmer alt om nyinstallation.
Venligst
Aksel