Juleslik fra USA
Fra : Bo Ramsing

Dato : 24-09-04 17:41

Hej
jeg har ledt lidt på nettet efter en butik i USA hvor jeg kan købe en pakke
traditionel original amerikansk juleslik.
De butikker jeg fandt var ublu med forsendelsesomkostningerne - nogen steder
var disse højere end prisen på varene. Måske er jeg fedtet, men at skulle
betale 350 kr, i fragt for et indkøb på 250 kr er lige i overkanten synes
jeg - så meget vejer det nu heller ikke .
Jeg har kigget på siden fra Americana i Kbh, men det er lidt svært at se
hvad der er juleslik og hvad der ikke er det.
Er der nogen der har et alternativ - gerne i DK eller Europa.

Mvh
Bo

Fra : Stinne og Rune

Dato : 24-09-04 21:57

Hej

Jeg er nysgerrig efter hvad det er du betegner som typisk amerikansk slik.
Jeg har boet derovre, men jeg husker ikke noget der var speciel typisk for
julen...

Anyway, så kan du prøve dette link http://www.americangoodies.dk/shop/

Jeg håber du finder det du søger.

Stinne

Fra : Torben Larsen

Dato : 25-09-04 07:04

Hvad med at kontakte den amerikanske butik i Peder Huitfeldtstræde,
København K. ??

/Torben

Fra : Bo Ramsing

Dato : 25-09-04 10:14

@Stinne: Jeg ved det reelt ikke. Det er for at glæde et besøg til jul, der
har hjemve De billeder jeg kan finde af "Christmas Candy" ser meget
"amerikanske" ud. Som traditionelt vil jeg betegne en candy cane, som man
vist også kan få her hos os efterhånden (Jeg bor ikke i nærheden af en
storby, så jeg skal lede lidt). Jelly Beans måske? Der er sikker mange
andre.

@Torben: Det er vist den der hedder Americana

Mvh
Bo

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-04 10:47

> @Stinne: Jeg ved det reelt ikke. Det er for at glæde et besøg til jul, der
> har hjemve De billeder jeg kan finde af "Christmas Candy" ser meget
> "amerikanske" ud.

Har du et link til de billeder du skriver om?

Tina

Fra : Bo Ramsing

Dato : 25-09-04 11:36

Jada, http://www.candywarehouse.com/christmascandy.html
De er ublu med forsendelse, men der er nogen ting som vores gæst, måske, kan
genkende. Der er naturligvis også ting vi kan købe her, men det meste har
jeg ikke set i DK.

Mvh
Bo

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-04 13:48

> [...]
kan
> genkende. Der er naturligvis også ting vi kan købe her, men det meste har

De fleste af tingene kan op mod jul købes i Metro. Nogle har samme indhold
men en lidt anden indpakning. Så lån et Metrokort og tag i Metro i november.
I december er de fleste af tingene væk.

Tina

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-04 11:10

"Bo Ramsing" <bo_ramsing@web.de> skrev i en meddelelse

> Som traditionelt vil jeg betegne en candy cane, som man
> vist også kan få her hos os efterhånden (Jeg bor ikke i nærheden af en
> storby, så jeg skal lede lidt).

De har været almindelige i julesortimentet i hvilket som helst
supermarked/købmand i de sidste mange, mange år. Det er ikke en decideret
amerikansk ting. Men fortolkningen og betydningen af den, er vist amerikansk
;)

Julestokke findes i utallige størrelser og tykkelser, fra små og skrøbelige
til store og solide. Laver man dem selv, kan man få dem i præcis den
størrelse man vil have dem.

Tina