Borupgård, Nordjylland
Fra : Ukendt

Dato : 22-09-04 21:40

Hvilken Borupgård!!!

Jens Sørensen, Husmand i Frejlev sogn, Hornum herred
gift med Ane Kirstine Christensen født ca. 1840

Deres børn:
Søren Christian Sørensen, arbejdsmand, født 26. sep. 1870, Frejlev sogn,
Hornum herred
Anton Sørensen født 14. feb. 1872, Frejlev sogn, Hornum herred
Mette Kirstine Sørensen født 25. jan. 1874, Frejlev sogn, Hornum herred

Søren Christian Sørensen bliver gift med Inger Marie Andersen født ca. 1874

Deres børn:
Jens Sørensen, landmand og gasværksarbejder født 14. dec. 1897, Hobro sogn,
Onsild herred,
får navneændring 1946 til Jens Borup (efter Borupgård).
Ejner Borup Sørensen født 22.apr. 1915, Hobro sogn, Onsild herred
(døbt Borup).
Svend Verner Borup Sørensen født 25. nov. 1922, Hobro sogn, Onsild herred
(døbt Borup).
Men hvor kommer det Borup fra?

Med venlig hilsen
Karen
http://home19.inet.tele.dk/slaegt

Fra : dannebrog

Dato : 23-09-04 09:07

Hej Karen!

Har du prøvet at søge efter Borup / Borupgård i Krabsens stednavnedatabase?

www.krabsen.dk

Eller prøv borup i Post og Adressebogen på landsarkivet.

Med venlig hilsen

Ulrich

Ulrich Alster Klug
København - Denmark

http://www.dk-yeoman.dk
dannebrog@dk-yeoman.dk

Fra : VIGGO NISSEN

Dato : 23-09-04 09:53

Et par kilometer sydvest for Astrup i Hindsted Herred findes et areal, der
hedder Borup med bl.a. Borup mose og en gård. der hedder Borupgård.
Mon ikke det skulle være den?

med venlig hilsen

Viggo Nissen

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-04 16:09

Tak for jeres forslag.
Jo, jeg har været inde i krabsen.dk, men da jeg ikke kan se nogen direkte
henvisning til nogle personer, kan jeg jo ikke være sikker på hvilken
Borupgaard, der er tale om. Familien har ingen adresse, kun ved de at der
var noget med en "Borupgaard"!
Der er jo ingen i Frejlev sogn, der er i Hornum herred, men nej jeg kan ikke
se forbindelsen. Et gårdregister med ejer for området kan jeg ikke finde,
det er jo heller ikke til at sige hvor stor gården var (gård / gods), eller
en eller anden bare var ansat der engang.

Med venlig hilsen
Karen