Søger erfaringer med Intercitynet
Fra : f00ge

Dato : 22-09-04 14:05

http://www.intercitynet.dk/ lover 4mbit/768kbit til 149kr. - og endnu
vigtigere: de kan levere, hvor jeg bor. :)

Men ellers kan man ikke læse meget fra deres hjemmeside. Har ikke kunne få
fat i dem telefonisk.

Nogen her, der ved noget om dem/har erfaring med dem?

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 22-09-04 14:41

On Wed, 22 Sep 2004 15:04:39 +0200 f00ge wrote:

> http://www.intercitynet.dk/ lover 4mbit/768kbit til 149kr. - og endnu
> vigtigere: de kan levere, hvor jeg bor. :)

I følge http://www.intercitynet.dk/produkter.htm lover de noget mindre:

Der garanteres en samlet hastighed på 256 Kbit/s (upstream/downstream),
som i praksis vil være gennemsnitlig højere.

Personligt ville jeg heller have Tiscali's Highway. Men jeg overfører
hellere ikke alt for meget, mens ping-tid og hastighed er vigtigt.

--
41 6E 64 65 72 73

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 22-09-04 14:49

On Wed, 22 Sep 2004 15:41:28 +0200 Anders Bo Rasmussen wrote:

> I følge http://www.intercitynet.dk/produkter.htm lover de noget mindre:
>
> Der garanteres en samlet hastighed på 256 Kbit/s (upstream/downstream),
> som i praksis vil være gennemsnitlig højere.

Generelt virker deres hjemmeside ikke særlig gennemarbejdet:

http://www.intercitynet.dk/teknik.htm

404 - Not Found

http://www.intercitynet.dk/omfirmaet.htm

Kort om Intercitynet

Intercitynet er en helt ny type Internet-udbyder på det danske marked.

Copyright (C) 2001 Intercitynet.

--
41 6E 64 65 72 73

Fra : f00ge

Dato : 22-09-04 15:57

"Anders Bo Rasmussen" <fuzz01@spamfilter.dk> wrote:

> Personligt ville jeg heller have Tiscali's Highway. Men jeg overfører
> hellere ikke alt for meget, mens ping-tid og hastighed er vigtigt.

Kan jeg spørge hvorfor?
Tiscali sagde til mig, at laveste ping opnåes med deres 512+/512 DSL linje.
Hvad er der specielt ved Highway? (udover at være billig)

For mig er ping nemlig også meget, meget vigtigt. :)

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 22-09-04 18:15

On Wed, 22 Sep 2004 16:57:07 +0200 f00ge wrote:

> Kan jeg spørge hvorfor?

Fordi jeg typisk forbinder til min hjemmecomputer udefra eller til en
anden computer hjemmefra. Hvis pingtiden er høj kan man mærke at det
tager tid fra man trykker på en tast til det kommer frem på skærmen.
Hvis den bliver rigtig høj, bliver det rigtig slemt - og man skal huske
hvad man har tastet og hvad man endnu ikke har tastet. Hvis jeg starter
et grafisk program, begynder hastigheden at være kritisk.

--
41 6E 64 65 72 73

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-09-04 14:48

Hej f00ge, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> http://www.intercitynet.dk/ lover 4mbit/768kbit til 149kr. - og
> endnu vigtigere: de kan levere, hvor jeg bor. :)
>
> Men ellers kan man ikke læse meget fra deres hjemmeside.

Jeg har ikke erfaring med dem, men hvor har du tallene fra?

Deres website siger:

Hygge fra Århus - Rudi

Fra : f00ge

Dato : 22-09-04 15:25

Det står ert sted på siden. Kan heller ikke finde det mere.
Men det er altså 4mbit/768kbit. Jeg snakkede med dem i tfl. Jeg har det
allerede i morgen.
Er spændt.

Og det der med, at de kun garanterer 256/256 er der vel ikke noget nyt i
generelt. TDC garanterer vidst nok heller ikke noget på deres DSL, med
mindre man vil betale ekstra for det.

Fra : kenth hvam

Dato : 22-09-04 22:17

forkert.... TDC garanterer dig den båndbredde du køber.

/kenth
'ansat i TDC'

Fra : f00ge

Dato : 22-09-04 23:02

"kenth hvam" <kph@khvam.dk> wrote:

> forkert.... TDC garanterer dig den båndbredde du køber.

Tja, helt forkert er det nu ikke:
http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_bred_adsl

Fra : kenth hvam

Dato : 26-09-04 17:39

> Tja, helt forkert er det nu ikke:
> http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_bred_adsl

av for den .. .I stand corrected. Jeg må blank erkende, at jeg ikke var
bevidst om dette produkt.

Jeg vil dog mene, at produktet "maksimal båndbredde" er et produkt for
erhverskunder der bor så langt fra centralen, at en garenteret båndbredde
ikke kan leveres. Jeg mener stadig, at der som default leveres en garenteret
båndbredde (også for privat kunder)...

/kenth
'TDC ansat'

Fra : Daniel Skytte

Dato : 05-10-04 06:50

Jep 'vi' (read: TDC) tester foerst kober kvaliteten, FOER forbindelsen
oprettes - det vil sige at du aldrig kommer til at betale mere, end TDC
levere. Altsaa TDC tester koberkvaliteten, og hvis koberets kvalitet er
for daarlig til at kunne kunne hive f.eks 2Mbps vil 'kunden' faa dette
at vide, foer forbindelsen oprettes - og 'kunden' skal betale noget som
helst. Dette gaelder saa hut jeg visker alle TDC's
"bredbaands-produkter", undtagen erhvers ADSL med "maksimal baandbredde"
.

--
Venlig hilsen
Daniel Skytte

Fra : Nicolai

Dato : 22-09-04 20:45

> Men ellers kan man ikke læse meget fra deres hjemmeside. Har ikke kunne få
> fat i dem telefonisk.

Det ville fortælle mig det hele.

Fra : Karsten Schmidt

Dato : 25-09-04 10:20

f00ge wrote:
> [...]
> fat i dem telefonisk.
>
> Nogen her, der ved noget om dem/har erfaring med dem?

Her i byen (sønder felding) er det en 4mbit/768kbit adsl fra tdc der er
delt imellem alle de brugere der er på intercitynet, så hastigheden og
pingtiderne er _meget_ svingende