Andet multimedie
bentjuul 3670
Save i Adobe PhotoShop CS og gemme layers ~
Fra : SpookiePower

Dato : 22-09-04 13:17

Jeg har siddet og levet et logo i Adobe PhotoShop CS med
text og billede. Dette har jeg så gemt som et jpg+gif billede
og ser nu at de layers og text jeg har skrevet, alt er lavet
om til grafik...hvilket jeg egentligt godt kunne regne ud.

Men hvordan skal jeg save et logo hvis jeg senere vil ind
og ændre i texten eller en farve osv ?

Fra : Per Christoffersen

Dato : 22-09-04 13:52

"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men hvordan skal jeg save et logo hvis jeg senere vil ind
> og ændre i texten eller en farve osv ?

Gem i et format, der kan indeholde lag.
Det kan enten være Photoshops eget format (.psd) eller tiff, som også kan
indeholde phtoshops lag.

Det normale er at beholde en orginal i et af disse formater, og så
eksportere webgrafikken herfra med 'Save for web'-kommandoen.

/Per

Fra : SpookiePower

Dato : 22-09-04 14:53

"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det normale er at beholde en orginal i et af disse formater, og så
> eksportere webgrafikken herfra med 'Save for web'-kommandoen.

Det var lige præcist det jeg søgte. Mange tak.