Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Forkerte mål på fotopapir 10*15
Fra : O. Hansen

Dato : 22-09-04 07:13

Hvorfor er fotopapir fra HP og Kodak ikke 10*15, på trods af denne
målangivelse på emballagen? Det er da lidt irriterende, at man skal bruge en
saks.
/Ove

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 22-09-04 07:36

"O. Hansen" <ohansen@fire.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor er fotopapir fra HP og Kodak ikke 10*15, på trods af denne
> målangivelse på emballagen? Det er da lidt irriterende, at man skal bruge
en
> saks.

Det er nok fordi, det følger standard målene, nemlig i tommer: 4" x 6"
(10,19 cm x 15,24 cm)

Fotolaboratoriernes fotopapir er også i 4"'s bredde.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : KASO

Dato : 22-09-04 09:23

"O. Hansen" skrev d. 22-09-04 07:13 dette indlæg :
> Hvorfor er fotopapir fra HP og Kodak ikke 10*15, på trods af denne
> målangivelse på emballagen? Det er da lidt irriterende, at man skal
> [...]

Ja - men jeg "snyder" og køber A4, som jeg derefter deler i 4 med en
skæremaskine. Det giver heller ikke helt 10x15, men tæt på - og langt
billigere.

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-04 10:18

Hej

JA det er pis... irriterende de er næsten 16,5 cm lange og det holder ikke,
jeg gik retur med dem jeg havde købt (de var iøvrig heller ikke værd at
spilde blæk på, jeg mener ikke papiret er godt nok, men det er jo en anden
historie) så midt råd er retuner skidtet, og når de siger de ikke tager åbne
pakker retur, fortæller du bare produktet ikke lever op til beskrivelsen på
pakken og de må tage det retur, og sende det tilbage til producenten med
besked om det er fejlproduceret. Jeg måtte selv tale godt for det, men i
merlin hvor jeg havde købt det, måtte en ellers "meget styr på tingene, og
paregraffer ekspedient" gi mig ret i det ikke var helt hvad man kunne
forvente.

/Esben Witzel