Vedr. konvertering fra 1-2 Mbits
Fra : Stronger

Dato : 22-09-04 04:07

(Nærværende post er også postet i Telia-Stofa gruppen, og jeg har ringet til
stofa, hvor hende jeg talte med henviste mig til support, men som desværre
ikke har svaret. Derfor prøver jeg i news, og hvis der er nogle der kender
til disse regler ville det være kanon, tak)

Jeg vil gerne høre om der er nogle der ved noget om, hvis man konverterer
fra eks. mit nuværende 1Mbit til 2Mbit forbindelse hos Stofa, om man binder
sig i en bestemt periode (eks. 6 mdr.) eller om man evt. kan konvertere
tilbage til 1Mbit efter 3 mdr., hvis man ønsker? Jeg har været kunde i lang
tid, så mht. til binding i 6 mdr. ved oprettelse af stofanet, er jeg ude
over denne, idet jeg har været kunde i et godt stykke tid, men jeg ved ikke
rigtig, hvordan reglerne er mht. konvertering. Har prøvet at finde det i
kontrakten, men det kan godt været jeg har overset noget.

Det er jo således, at man kan få 100 kr. rabat lige nu i de sidste 3 mdr. af
året, og da jeg ikke rigtig ved, hvor stor betydning en 2Mbit forbindelse
vil have for mig, kunne jeg jo godt tænke mig at prøve det i de 3 mdr. og
evt. konvertere tilbage til 1Mbit til januar (altså, hvis jeg skønner jeg
kan nøjes med 1Mbit)
Er der nogle der ved om det er muligt og koster det ikke i så fald et gebyr?

På forhånd tak

mvh
stronger

Fra : FLEXMAN

Dato : 22-09-04 21:08

Man binder sig ikke for endnu 6 måneder, jeg tror det koster kr 99,- at
konvertere tilbage

Fra : john.friis

Dato : 24-09-04 06:44

Jeg er enig med Flexman
Jeg mener absolut ikke man binder sig til en bestemt periode.
Du skal jo betale et gebyr for at skifte tilbage, hvis du fortryder...

De fleste "almindelige mennesker" kan vel klare sig fint med 1Mbit
Med 2Mbit får man lige skruet op for turboen, og så er det ikke sjovt at
skifte tilbage igen
Men når det ikke er så meget dyrere er det da fristende!

mvh
John

http://www.kandu.dk/

Fra : Stronger

Dato : 28-09-04 00:12

Hej Flexman og john

Kanon...

Tusind tak for jeres svar.

Og ja, du har nok ret i John, at når man først har prøvet 2Mbit kan det være
svært at skifte tilbage igen
Det der dog er lidt irriterende er, at min 1Mbit's forbindelse efter
lanceringen af 2Mbit, rent faktisk er blevet langsommere og kører på omkring
7-800 et eller andet (mener det er kbits, det hedder).

Jeg har løbende kørt en test, der skulle være god nok, og den har generelt
altid vist over 1Mbit, men nu ligger den noget længere nede. Ved
selvfølgelig godt, at Stofa ikke kunne finde på at skrue lidt ned for
hastigheden, for at man skal skifte ... seriøst, det har faktisk været
værre efter lanceringen. Den ligger nu generelt godt under 1Mbit og det
værste var omkring 500 i følge en test man kan hente på forbrugerrådets
hjemmeside, altså kun halv hastighed på min nuværende 1Mbit forbindelse. Det
er lidt påfaldende, men kan selvfølgelig skyldes, at de arbejder med tingene
for tiden.

Endnu engang tak for jeres support

mvh
stronger