installationstiden for XP er urimelig lang
Fra : Nils Krag Møller

Dato : 21-09-04 14:15

Min genbo har efter virusangreb formateret sin hd og nyinstalleret XP.
Hvad skal jeg kigge efter af instillinger i maskinen. Det tog over 20 timer
at installere XP og over 6 timer at formatere 40GB.
Han har ikke ændret noget i maskinen ud over at sætte en ekstra ramklods i,
så han kom op på 256 mb.
NKM
nm@haderslev-gym.dk

Fra : Jesper

Dato : 21-09-04 20:08

Nils Krag Møller wrote:

> [...]
> timer at installere XP og over 6 timer at formatere 40GB.
> Han har ikke ændret noget i maskinen ud over at sætte en ekstra ramklods

Det kunne godt lyde som om han har en fejl på en RAM-klods.
Hvis du følger:
http://www.memtest.org/download/1.26/memtest86+-1.26.floppy.zip kan du
hente et lille program (med filer til install, readme etc.) som kan teste
hukommelsen.
Bemærk, programmet er IKKE et Windows-program, men derimod noget man lægger
på en diskette (gør den automatisk med install-programmet). Programmet
virker temmelig klodset, men ser ud til virkelig at tæve ram-klodserne for
at finde eventuelle fejl på dem.

Håber det kan hjælpe med at finde problemet.
Mvh. Jesper
--
jmorch at gmail com