Gammeldags madopskrifter
Fra : Charlotte Jensen

Dato : 21-09-04 09:25

Hvor kan man finde opskrifter på gammeldags mad?

--
Forøg din indtægt og drik Aloe Vera hver dag

Kontakt os for yderliger informationer
Charlotte Jensen & Flemming Juul

Fra : JIB

Dato : 21-09-04 09:51

"Charlotte Jensen" <charlotte78@mail.dk> wrote in message

> --
> Forøg din indtægt og drik Aloe Vera hver dag

Er det virkelig nødvendigt først at forøge sin indtægt, inden man kan
begynde at drikke Aloe Vera hver dag?

Mvh. JIB

Fra : Charlotte Jensen

Dato : 21-09-04 10:21

selvfølgelig ikke

--
Drik Aloe Vera hver dag
Forøg din indtægt

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-09-04 10:22

"Charlotte Jensen" <charlotte78@mail.dk> wrote in message
> selvfølgelig ikke
>
> --
> Drik Aloe Vera hver dag
> Forøg din indtægt

Jeg troede at Aloe Vera var noget man smurte sig med, men det virker
åbentbart både ind- og udvortes.

--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop

Fra : -V-

Dato : 21-09-04 10:31

Christian B. Andresen wrote:

> Jeg troede at Aloe Vera var noget man smurte sig med, men det virker
> åbentbart både ind- og udvortes.

Hvis det kan få min indtægt til at vokse ved påsmøring, så tror jeg at jeg
begynder at smøre det andetsteds....

-V-

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 21-09-04 12:35

> selvfølgelig ikke
>
> --
> Drik Aloe Vera hver dag
> Forøg din indtægt

Nåh, man tjener penge på at drikke Aloe Vera hver dag.
Kræver det, at man optræder med det, eller sker det automatisk?

Mvh. JIB

Fra : Charlotte Jensen

Dato : 21-09-04 10:34

Vær venlig at komme ind på hvad jeg spurgte om:
Hvor kan man finde opskrifter på gammeldags mad?

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 21-09-04 10:45

"Charlotte Jensen" <charlotte78@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Vær venlig at komme ind på hvad jeg spurgte om:
> Hvor kan man finde opskrifter på gammeldags mad?

1) Køb Frøken Jensens Kogebog fra 1901 antikvarisk.
2) Når du nu skriver "Forøg din indtægt og drik Aloe Vera hver dag, Kontakt
os for yderliger informationer, Charlotte Jensen & Flemming Juul" i din
signatur, så MÅ du da forvente reaktioner af en-eller-anden art!?

--

|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

www.aass.dk

Fra : -V-

Dato : 21-09-04 11:23

Abildgaard 3140 wrote:

> 1) Køb Frøken Jensens Kogebog fra 1901 antikvarisk.

Som burde være obligatorisk læsning for ambitiøse køkkenfolk.

3) Lav en google på Else-Marie Boyhus og læs det af hendes forfatterskab,
som du kan bruge.

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 21-09-04 14:42

-V- wrote:

> Som burde være obligatorisk læsning for ambitiøse køkkenfolk.

Er det lige den udgave der bør være obligatorisk?
Eller virker den "moderne" udgave som man kan købe
i Bog & Idé også?

Jeg har villet købe den og "God Mad - Let at lave"
længe, men har ikke fået det gjort :(
Til gengæld ejer jeg 25+ andre kogebøger.

/David

Fra : -V-

Dato : 21-09-04 18:17

David Rasmussen wrote:

> Er det lige den udgave der bør være obligatorisk?
> Eller virker den "moderne" udgave som man kan købe
> i Bog & Idé også?

Det var selvfølgelig en uspecificeret provokation, jeg kom med.

Min pointe er at man kan lære en hulens masse af Frk Jensen, stort set
uafhængigt af udgave.
Jeg giver jævnligt et nyt eksemplar som gaver til madukyndige venner.

Jeg har selv én fra 1945, som jeg har arvet af mormor.

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 21-09-04 20:05

-V- wrote:

> [...]
> Jeg giver jævnligt et nyt eksemplar som gaver til madukyndige venner.
>
> Jeg har selv én fra 1945, som jeg har arvet af mormor.

OKay :)

Min min mor har også en oldgammel en. Jeg tror
bare jeg køber Frøken Jensen XP 2004++ Speciel
Limited Edition med kommentartrack af George Lucas.

/David

Fra : Lars Jespersen

Dato : 21-09-04 11:53

> Hvor kan man finde opskrifter på gammeldags mad?

Prøv denne her så http://gamledanskeopskrifter.dk/

Lars

Fra : kim rasmussen

Dato : 21-09-04 12:08

"Lars Jespersen" <SLETlarsjesp@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv denne her så http://gamledanskeopskrifter.dk/
>
> Lars
>
> hej prøv denne her
http://www.sitecenter.dk/ehaulund/egnsretter1/

Kim Rasmussen
WWW.leChef.dk
Din køkkenchef på nettet.

Fra : Peter Westh

Dato : 21-09-04 13:28

"Charlotte Jensen" <charlotte78@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor kan man finde opskrifter på gammeldags mad?

Det kommer an på HVOR gammeldags du mener.

Taler vi rigtigt bondekøkken, er den her god:

Koed Westergaard, Erik
Danske egnsretter : fra det gamle danske køkken / Erik Koed Westergaard. -
2. udgave, 1. oplag. - [Kbh.] : Lindhardt og Ringhof, 1988. - 263 sider ; 25
cm

Taler vi 19. århundredes borgerlige køkken skal du finde:

Mangor, Anna Marie
Madam Mangor's kogebog / redaktion Vivi Berendt. - Kbh. : Vinten, 1988. -
493 sider ; 21 cm

Samlet udgave af: Kogebog for smaa Huusholdninger, og: Fortsættelse af
Kogebog for smaa Huusholdninger, og: Syltebog for smaa Huusholdninger
Originaludgaver: 1837, 1842, og: 1840

Lige i starten af det 20. århundrede finder du:

Fru Nimbs kogebog. - Fotografisk optryk / med en introduktion af Else-Marie
Boyhus. - Kbh. : Christian Ejlers : Det Danske Gastronomiske Akademi :
[eksp. Christian Ejlers], 1996. - 17, 480 sider : ill.

Og så er det selvføgelig frøken Jensen. Det er meget interessant at læse de
forskellige udgaver af denne bog, fordi den ændrer sig markant op gennem det
20. århundrede.

Endelig er der også:

Møller Hansen, Preben
Den danske kogebog / Preben Møller Hansen ; illustrationer: Beatrice
Henriques. - 1. udgave. - [Rødovre] : Askholm, 2000. - 175 sider : ill.

Som faktisk er ret så god.

MVH

Peter

Fra : Gert Hansen

Dato : 21-09-04 15:28

Der findes et utal af forskellige i lige så mange kogebøger. Jeg har mere
end 600 forskellige helt fra den første kogebog udgivet på tryk i Danmark i
1616. Se evt. udpluk af min samling på min hjemmeside - og specificer dit
spørgsmål lidt mere.

--
Gert Hansen
Så du røgen? Se www.mados.dk