Installering af "FamilySearch" ?
Fra : Olsen

Dato : 20-09-04 23:44

Har ingen forstand på slægtsforskning men for min nabo har jeg
installeret programmet "FamilySearch" fra mormonerne.

Han har vist hele pakken (tre pakker) med et hav af CD'er.

Jeg installerede det som foreskrevet men tænkte at der måske var en
smart måde at sætte programmet op på så han ikke skal sidde og indsætte
cd'er konstant?

\Olsen

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 21-09-04 14:17

"Olsen" <snipnospamSLET@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg installerede det som foreskrevet men tænkte at der måske var en
> smart måde at sætte programmet op på så han ikke skal sidde og indsætte

Det smarteste er faktisk at downloade det direkte fra
Internettet, du kan finde det på denne adresse:
www.familysearch.org/
øverst oppe finder du: Order/download products,
som du klikker på.
På næste side klikker du på "Software Downloads Free",
og endelig Personal Ancestral File 5.2.18.0 - Multi-Language (9.7 MB)

Der skal gives enkelte oplysninger, som siden kan give
dig adgang til ligeledes gratis opdateringer m.v.,
men ellers skulle det bare gå derudaf.

Mvh.Bodil.

Fra : Kim Melchior

Dato : 21-09-04 21:43

"Olsen" <snipnospamSLET@mail.dk> wrote in message news:<414f5d40$0$258$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Jeg installerede det som foreskrevet men tænkte at der måske var en
> smart måde at sætte programmet op på så han ikke skal sidde og indsætte

Det lyder for mig som om han har cd-erne fra Peddigree resourse file.

Desvaerre saa er der ingen vej udenom at sidde og skifte CD-er hele
tiden, undtagen hvis du har saa stor en server at du kan loade det
hele der og derefter soge derpaa.

Det Bodil henviser til lyder mere som PAF programmet, der er et
slaegts forsknings program til at holde styr paa anerne.

mvh

Kim Melchior

Fra : Jakob Hoffmann

Dato : 05-10-04 21:26

Hej.

Jeg har faktisk næsten 100 CD'ere fra Mormonerne på min maskine, 1881 UK
Census, Mormon Immigration Index og Vital Records Index. Der findes mange
vejledninger på Internettet til hvordan man kan installere til harddisken og
køre det derfra, men det kræver at man første gang kopierer alle CD'erne til
harddisken!

Kan du ikke finde vejledningerne, skal jeg nok sende dem til dig.

Mvh Jakob