Andet multimedie
bentjuul 3670
Hjælp til opgave
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 20-09-04 21:54

Hej alle.

Jeg har tidligere spurgt i denne gruppe om et ligende spørgsmål - men dog
lidt anderledes. Se på følgende billed: http://www.beone.dk/billed.jpg

Hvordan klarer jeg den i Photo Shop?

Jeg har altså 2 billeder - 1 af en bil og og et logo.

Jeg kan godt finde ud af at sætte disse ting ovenpå hinanden osv. - men
hvordan gøres det lige, når det er en "3D-figur" og lgo/tekst skal følge
bilens former?

Håber på hurtig hjælp. Tak!!!

*/Henrik Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-04 23:03

"Henrik Pedersen" skrev i en meddelelse news:cing0t$65s$1@news.cybercity.dk
> [...]
>
> Jeg kan godt finde ud af at sætte disse ting ovenpå hinanden osv. - men
> hvordan gøres det lige, når det er en "3D-figur" og lgo/tekst skal følge

Prøv at gå i edit-menuen og vælg transform.
Her kan du ændre perspektiv, vride, dreje, skalere osv. på dit lag med
logoet.

--
mvh kajo

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-09-04 00:14

Henrik Pedersen skrev:

> Jeg kan godt finde ud af at sætte disse ting ovenpå hinanden
> osv. - men hvordan gøres det lige, når det er en "3D-figur" og
> lgo/tekst skal følge bilens former?

Det gælder for det første om at få perspektivet på logoet ifht. bilen
til at passe. Det kan du klare med transformeringsfunktionerne, som
"kajo" nævner.

For det andet kan du prøve de forskellige blandingstilstande på laget
med logoet, så det blander sig som du ønsker med lakken på bilen.

For at få logoet til at følge bilens former, kan du lave en såkaldt
transformeringsmaske eller Displacement Map på engelsk. (Man kan også
bruge Blødgør- / Liquify-filteret).

Billedet på forskærmen og på døren på følgende billede er f.eks.
tilpasset vha. en transformeringsmaske, som er lavet ud fra bilen:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/transformering/bil.jpg>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 21-09-04 00:27

"> Billedet på forskærmen og på døren på følgende billede er f.eks.
> tilpasset vha. en transformeringsmaske, som er lavet ud fra bilen:
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/transformering/bil.jpg>.

Jeg har fået det rettet så meget til, som jeg nu mener det er muligt udfra
Kajo's beskrivelse - og det virkede umiddelbart fint.

Men det ser jo helt kanon ud det du har fået lavet på ovenstående billed. Er
det muligt med en lille guide eller et link til en god en af slagsen?

Er forholdsvis ny i PS - men sidder lige med en opgave, hvor dette er en
nødvendighed. Håber på yderligere hjælp - tak på forhånd.

*/Henrik Pedersen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-09-04 01:00

Henrik Pedersen skrev:

> Er det muligt med en lille guide eller et link til en god en
> af slagsen?

Transformeringsmasker er et ret omfattende emne, som er svær
at beskrive kun vha. tekst, så prøv et kig på denne side:
<http://www.photoshopcafe.com/tutorials/dispmap/dispmap.htm>.

--
Hilsen
Madsen