Min hund napper
Fra : Mor Karen

Dato : 20-09-04 15:02

Hej i gruppen

Kan nogen fortælle mig hvorfor Lonnie (1 år lab) napper efter vores hænder
når vi leger ?
Hun kan godt lide at ateg vores hånd, fingre eller del af armen ind i munden
og hun lader fortændernes yderside gnide mod arm/hånd. Det samme gør hun ved
fødder og især mine nye sutsko. Jeg håber da det kune er kærlighed men
hvordan får jeg hende til at lade være.
Jeg stopper hende når hun begynder og siger Nej men så kikker hun på mig som
om jeg har skældt hende meget kraftigt ud og hun kan slet ikke forstå
hvorfor hun ikke må.
Er det normalt i den alder?

Lonnies mor Karen

Fra : Sverre Stokke

Dato : 21-09-04 07:25

"Mor Karen" <morhagen@sol.dk> skriver:
>Er det normalt i den alder?
Det er normalt i alle aldre, for det er en kærlighedserklæring. Min hund
elsker næsten alle mennesker, og det kræver som oftest en forklaring fra
mig, når hunden gaber over en arm. Mange tror, at det er starten på et
angreb.

Hilsen Sverre.

Fra : Martin Vollert

Dato : 22-09-04 04:52

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> wrote in message news:fc.0073fb6b067446323b9aca0006494cef.674465d@net.dialog.dk...
> [...]
> elsker næsten alle mennesker, og det kræver som oftest en forklaring fra
> mig, når hunden gaber over en arm. Mange tror, at det er starten på et

Nå det problem har du også.
Prøv lige at forklare en mor at en stor schæferhand på 40kr ikke gør noget,
når den står med halvdelen af ungens arm i munden.

--
Hilsen Martin.

Fra : Mus

Dato : 22-09-04 14:53

Martin Vollert <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4150f66b$0$315$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
noget,
> når den står med halvdelen af ungens arm i munden.

Vi havde på et tidspunkt en labrador i pleje. Når den ene af os var hjemme
og den anden kom senere hjem var der altid et fast ritual.

Først skulle man lige have foræret en sko - derefter tog den ens hånd eller
arm i gabet og slæbte en ind til den anden halvdel af husstanden. Når
flokken først var samlet, var der ro og glæde.

LN

Fra : Sverre Stokke

Dato : 23-09-04 17:48

"Martin Vollert" <s t mit fornavn foran.@plakaten.dk> skriver:

> [...]
>noget,
>når den står med halvdelen af ungens arm i munden.

Det har jeg gjort i 30 år

Ind i mellem giver det interessante samtaler.

Hilsen Sverre.