DBNet Port 25 lukket.
Fra : Thomas Hedberg

Dato : 20-09-04 13:32

Er der nogen som kan be-eller afkræfte at port 25 indgående skulle være
lukket på Dansk Bredbånds (DBNET) netværk?

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 20-09-04 15:18

"Thomas Hedberg" <thomas@my-email.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen som kan be-eller afkræfte at port 25 indgående skulle være
> lukket på Dansk Bredbånds (DBNET) netværk?

hop ind på www.grc.com og vælg shieldsup. Svar OK på betingelserne, indtast
port 25 i søgeboksen og vælg "user specified custom port probe". Så har du
dit svar

--
/Steen

Fjern alt til og med sidste underscore i domænedelen for email

Fra : Peter Larsen

Dato : 20-09-04 15:41

Steen Holm Pedersen wrote:

> hop ind på www.grc.com og vælg shieldsup. Svar OK på betingelserne,
> indtast
> port 25 i søgeboksen og vælg "user specified custom port probe". Så
> har du dit svar

Du glemmer at tage forbehold for at personen ikke ved hvordan
router/maskine/firewall skal stilles op..

og resultatet derved er forkert..

Det bedste er imho at spørger dem (hahaha)..

--
regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : Thomas Hedberg

Dato : 20-09-04 22:08

> Du glemmer at tage forbehold for at personen ikke ved hvordan
> router/maskine/firewall skal stilles op..

Bare rolig. Det ved jeg

> og resultatet derved er forkert..
> Det bedste er imho at spørger dem (hahaha)..

Det troede jeg også.. Men sidst nægtede de, at der var problemer med deres
DHCP server. Det tog dem "kun" 3 dage og en 6-8 opkald at indse.

Undrede mig over at jeg ikke kunne få traffik igennem på port 25. Har en
mængde andre porte forwardet uden nogen problemer. Jeg prøvede at sende
sende traffik på port 24, 25 og 26. Ved 24 og 26 kom der pænt afvisninger i
firewall'ens log (m0n0wall). På port 25 var der intet i loggen.

De 2 første opkald til DBNet var klare afvisninger. De afviser ingen porte.
Den 3. gang jeg ringede (efter at have prøvet med maskinen direkte på nettet
uden nogen firewall) var beskeden at jeg måtte snakke med boligforeningen,
for de blokerede ihvertfald ikke nogle porte.

ShieldsUp siger at porten er stealth. Hyggeligt med ren besked hos
leverendøren.

SUK!! I morgen kommer der en TDC tekniker og installerer en Pro@ccess eller
hvad den hedder efterhånden. Har givet op med Dansk Bredbånd.

Mvh,

Thomas Hedberg

Fra : Kaare

Dato : 22-09-04 07:51

> [...]
> uden nogen firewall) var beskeden at jeg måtte snakke med boligforeningen,
> for de blokerede ihvertfald ikke nogle porte.

Port 25 indgående på DBnet er blokeret. Jeg har selv undersøgt det. Den er
lukket, og der er ingen backup-mx til at "kompensere" for det - så ingen
mailserver. :(

/Kaare

Fra : Thomas Hedberg

Dato : 22-09-04 08:07

> Port 25 indgående på DBnet er blokeret. Jeg har selv undersøgt det. Den er
> lukket, og der er ingen backup-mx til at "kompensere" for det - så ingen
> mailserver. :(

Tak. Du bekræftede mine værste anelser om DBNet's supportere.

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 22-09-04 18:35

"Thomas Hedberg" <thomas@my-email.dk> wrote in

> Tak. Du bekræftede mine værste anelser om DBNet's supportere.

Som var?

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Thomas Hedberg

Dato : 22-09-04 19:33

> Som var?

At 1st level support ikke vidste hvad de talte om.

Mvh,

Thomas Hedberg