Andet multimedie
bentjuul 3670
Store Problemer med Grafik i Windows
Fra : MVJ

Dato : 19-09-04 14:24

Hej

Jeg har et yderst irrettrende problem med min grafik i windows eller
rettere sagt explorer.exe. Farverne ligner noget der er værrere end 256
og det er selvom jeg normalt har den på 24-bit og har også forsøgt
16-bit. Jeg har/vil poste et billed af det i dk.binear det underlig er
at hvis jeg åbner et program er farverne fuldstændig perfekte men det er
de ikke på skrivebordet eller i explorer. Jeg har opdateret driverne
igen til mit grafikkort, men det hjalp ikke. Det sidste jeg har
installeret var Windows Media Player Series 9 men jeg ved ikke om det er
det som er problemet. Problemet er kommet meget pludselig, faktisk var
faverne fine denne morgen. Mit system er:

General:
IBM Aptiva
Win98 SE (opdateret)
Intel Pentium III 667 MHz
L2 cache: 256 KB
128 MB-Ram
Mainboard: IBM

Grafik:
Grafik kort: Intel (R) 82810E Graphics Controller
Mode:1280x960 med 24 bit
Skærm: IDM E74

BIOS:
IBM PTKT07AUS 04/08/2000 (kan man opdatere denne?)
Size: 512 B

MVH
Vinther

Fra : jk

Dato : 19-09-04 14:26

> [...]
> Media Player Series 9 men jeg ved ikke om det er det som er problemet.
> Problemet er kommet meget pludselig, faktisk var faverne fine denne

det hjælper nok ikke specielt at poste noget billede, med mindre du tar' et
kamera og fysisk fotograferer skærmbilledet - et screendump vil jo se OK ud
på andres skærme...

/JK

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 19-09-04 18:24

"MVJ" <mvj@adslhome.nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Media Player Series 9 men jeg ved ikke om det er det som er problemet.
> Problemet er kommet meget pludselig, faktisk var faverne fine denne
[SNIP]
> MVH
> Vinther
+++++++++++++++++++++

Hej.

De billeder jeg ser i dk.binaer, synes jeg ikke fejler noget. Kunne det ikke
skyldes det der program du har installeret "TuneUp Winstyler" sådan nogle
programmer kan nemt lave ged i pc'en?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : MVJ

Dato : 19-09-04 20:35

Jørgen Nielsen wrote:
> [...]
> skyldes det der program du har installeret "TuneUp Winstyler" sådan nogle

Tja Det var det vist ikke. Synes egentlig også TuneUp har gjort meget
godt og intet ondt men anyway. Jeg gik ind i WinUpdate og det var en
lille opdatering til WinMedia Player Series 9 den hentede jeg og det
løste problemet så jeg tror vist det er Microsoft der skal have skylden.

MVH
Vinther

Fra : Miss007

Dato : 20-09-04 11:53

> [...]
> lille opdatering til WinMedia Player Series 9 den hentede jeg og det
> løste problemet så jeg tror vist det er Microsoft der skal have skylden.

Ja, det er utroligt hvad det mediaplayer kan have skyld i. Jeg har altid
kunne afspille *.avi filer, ind til én dag. Så gik skærmen helt i sort, og
vendte ikke tilbage til normal tilstand igen, når jeg afspillede en fil. Jeg
var ved at beslutte mig for at formatere hele hardisken, men valgte en win
update først, der var en opdatering til mediaplayer, derefter...wupti, så
virkede det hele igen Utroligt så meget mediaplayer kan have inflydelse
på, farvefremvisninger og sorte skærme. Men ja ja, windows er ikke perfekt

--
Miss007 - Trine
8500 Grenå

(Der skal kun være et C efter @)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-09-04 16:52

Miss007 wrote:

> Men ja ja, windows er ikke perfekt

Jo da. Windows er et glimrende middel til at lave ged i en computer. Man
behøver slet ikke selv kvaje sig for at få tingene til at fungere underligt.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk