160gb Fra Aldi - prob med usb1-2 ???
Fra : *trads*

Dato : 18-09-04 08:19

Hej
Jeg købte den Hd fra Aldi. ( 160gb extern)

Men uanset hvilken usb port jeg tilslutter den til skriver den at den køre
men en langsom hastighed ( altså usb1) og den er tilsluttet usb2
???????????????
Og finder den heller ikke frivillig.

Nogen foreslag ????

Mvh
Henrik Olesen
www.salg.olesenbanden.dk

Fra : Peter T.

Dato : 18-09-04 09:07

*trads* leverede følgende historie fra de varme lande:

> Men uanset hvilken usb port jeg tilslutter den til skriver den at den
> køre men en langsom hastighed ( altså usb1) og den er tilsluttet usb2
> ?

Har du installeret dine usb-drivere? Usb kan sagtens virke med MS'
standarddrivere, selvom de korrekte drivere ikke er installeret, men du får
næppe den højeste ydelse ud af det.

Disse blev til overs -> ?????????????????

--
Salg af googlesøgninger: en femmer pr. søgning.
**** Ugens tilbud: 10 søgninger til kun 40 kr ****

Jeg sælger også friseringer til 25 kr.

Fra : TGH

Dato : 18-09-04 11:34

Kender en der har købt den, hvis han tilslutter den til frontstikket kører
han usb 1, hvis han bruger stikket bagpå kører den usb 2 med mærkbar bedre
hastighed.

Mvh

TGH

Fra : Peter T.

Dato : 18-09-04 13:18

TGH leverede følgende historie fra de varme lande:

> Kender en der har købt den, hvis han tilslutter den til frontstikket
> kører han usb 1, hvis han bruger stikket bagpå kører den usb 2 med
> mærkbar bedre hastighed.

Har han prøvet med andre usb2-devices i frontstikkene? For jeg tror
umiddelbart ikke på at det er usb-hd-controlleren, der fucker op.
Min usb-hd fra Aldi kører fint med USB2 på fronten af min pc (asus p4c-800
deluxe bundkort) når usb-driverne til mit bundkort er installeret.

Fra : TGH

Dato : 18-09-04 13:46

Historien er nu ikke fra de varme lande, men derimod fra Ebeltoft hvor
ejeren bor

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-09-04 13:41

TGH wrote:

> Kender en der har købt den, hvis han tilslutter den til frontstikket
> kører han usb 1, hvis han bruger stikket bagpå kører den usb 2 med

Og stikket foran er USB2.0 ?

Jesper G. Poulsen

Fra : Peter T.

Dato : 18-09-04 13:44

Jesper G. Poulsen leverede følgende historie fra de varme lande:

> Og stikket foran er USB2.0 ?

Er der forskel på USB-stik?

--
"KVINDER PÅ CYKEL TÆNKER FANDME KUN MED RØVEN OG SKULLE SKYDES!!!"
Citat Peter T. efter at han var tæt på at blive majet ned af endnu en

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-09-04 13:52

>Er der forskel på USB-stik?

Næh, stikkene er ens

Men hvert stik er formentlig forbundet til hver sin rodhub / USB
controller - og de behøver ikke alle understøtte USB2

<mlr>

Fra : TGH

Dato : 18-09-04 15:56

Nej det er jo netop det der var finurligt, at der både var 1,1 og 2,0

Mvh

TGH

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-09-04 16:25

TGH wrote:

> Nej det er jo netop det der var finurligt, at der både var 1,1 og 2,0

Nej?

Er der 2.0 på fronten eller er der kun 1.1?

Jesper G. Poulsen

Fra : TGH

Dato : 18-09-04 18:02

"Jesper G. Poulsen" wrote

Er der 2.0 på fronten eller er der kun 1.1?

1,1 på fronten og 2,0 i måsen

TGH

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-09-04 18:33

TGH wrote:

> 1,1 på fronten og 2,0 i måsen

Hvilket forklarer den manglende overførselshastighed når disken kobles
til foran

Jesper G. Poulsen

Fra : TGH

Dato : 18-09-04 20:00

"Jesper G. Poulsen" wrote

genau, det var derfor jeg blandede mig, omend på en lidt klodset måde hvor
min pointe ikke ligesom så dagens lys *G*

Mvh

TGH

Fra : Peter T.

Dato : 18-09-04 23:14

TGH leverede følgende historie fra de varme lande:

> genau, det var derfor jeg blandede mig, omend på en lidt klodset måde
> hvor min pointe ikke ligesom så dagens lys *G*

hæhæ... Jeg troede det var jeopardy, det her.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-09-04 12:33

"*trads*" <trads@get2netFJERN.dk> wrote:

>Jeg købte den Hd fra Aldi. ( 160gb extern)
>
>Men uanset hvilken usb port jeg tilslutter den til skriver den at den køre
>men en langsom hastighed ( altså usb1) og den er tilsluttet usb2

Så er det rod i din computeres opsætning - Formenlig har du ikke
installeret de rigtige bundkort / USB drivere...

I hvert fald kører dine USB porte kun som USB1

<mlr>

Fra : *trads*

Dato : 18-09-04 21:35

"> Så er det rod i din computeres opsætning - Formenlig har du ikke
> installeret de rigtige bundkort / USB drivere...
>
> I hvert fald kører dine USB porte kun som USB1

Jeg har nu prøvet både for og bag - det samme

Hvordan installer jeg en usb2 driver ??
Har i en fil jeg kan bruge ???

Henrik

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-09-04 22:13

"*trads*" <trads@get2netFJERN.dk> wrote:

>Jeg har nu prøvet både for og bag - det samme
>
>Hvordan installer jeg en usb2 driver ??
>Har i en fil jeg kan bruge ???

Hvilket bundkort sidder der i maskinen ??

Hvis ikke du lige er klar over det kan Everest programmet fortælle det -
Der henter du her:

http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3

<mlr>

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-09-04 22:51

"*trads*" <trads@get2netFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> "> Så er det rod i din computeres opsætning - Formenlig har du ikke

> Jeg har nu prøvet både for og bag - det samme

> [...]
Det kommer an på bundkortet.
De fleste har brug for, at servicepack 1 installeres. Så installeres
samtidig usb 2 understøttelse.
Hvis du mangler denne servicepack så spring den over og hent i stedet
servicepack 2, så får du en masse andet med, herunder beskyttelse mod
diverse skiderikker.

Kurt

Fra : *trads*

Dato : 19-09-04 07:48

> [...]
> Hvis du mangler denne servicepack så spring den over og hent i stedet
> servicepack 2, så får du en masse andet med, herunder beskyttelse mod

Jeg har allerede SP2 inde ????

Fra : Emil

Dato : 19-09-04 22:34

*trads* skrev:

>Jeg har allerede SP2 inde ????

Det er ikke nogen garanti for, at driveren til USB2 er
installeret. Nogle gange installeres denne ikke, selv om der
tilsluttes et USB2-device. Normalt kommer der en advarsel
(nederst t.h. på skærmen) om, at der er tilsluttet en
højhastighedsenhed til en langsom USB-controller.

Højreklick på 'Denne Computer' (normalt fra skrivebordet)
vælg 'Administrer'
Klick på 'Enhedshåndtering'
Nederst til højre finder du 'USB-controllere'
Klick på den, og træet udvidder sig.

Her skal du kigge efter et gult udråbstegn udfor nogen af
controllerne. Udråbstegnet signalerer problemer.
Højreklick på de USB-controllere som har udråbstegnet.

Her får du så muligheden for at installere drivere til den
pågældende USB2-enhed, hvorefter Windåsen selv finder de
nødvendige drivere, og installerer disse.

Hvis ovenstående ikke virker, må du du nok se i øjnene, at dit
bundkort ikke understøtter USB2.
Læs manualen. Jeg blev sgu' meget klogere (eller blot lidt
bedrevidende) efter at have læst manualen til mit bundkort.

Og hvad gør du nu, hvis ovenstående ikke virker på nogen af dine
USB-stik?
Der er flere muligheder. Køb et PCI-kort med drivere og interface
til USB2 samt/og/eller Firewire. tHansen har et Firewirekort
(vare nr 50220) til kr. 200,-. Ellers findes der kort med begge
muligheder for omkring kr. 400,- - se øvrige tråde for nærmere
info.

m.v.h. Emil