hvordan sletter man et indlæg
Fra : hansi

Dato : 17-09-04 16:22

hvordan sletter man et indlæg i nyhedsgruppen

Fra : Anders Lund

Dato : 17-09-04 16:43

hansi wrote:
> hvordan sletter man et indlæg i nyhedsgruppen

Nu kan jeg se at du bruger OE, så jeg mener at du skal højreklikke på
indlæget og vælger "cancel message" eller også skal du markere indlæget
og gå i menuen message og trykke cancel message der.

Oversæt selv til dansk, hvis det er nødvendigt.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : hansi

Dato : 17-09-04 17:45

hvordan kan du se jeg bruger OE

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-09-04 20:05

hansi skrev:

> hvordan kan du se jeg bruger OE

Det kan vi se ud fra din header. Den viser _alt_ om dig stort set.

PS: Husk netiketten

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : hansi

Dato : 17-09-04 17:49

Nu har jeg ved en fejltagelse lavet et indlæg som skulle være sendt som mail
til en anden.
har prøvet at slette den, i sendt mappen men intet hjælper

behøver lidt mere hjælp

Fra : hansi

Dato : 17-09-04 18:26

er fixet

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 17-09-04 19:00

hansi wrote:
> Nu har jeg ved en fejltagelse lavet et indlæg som skulle være sendt som mail
> til en anden.
> har prøvet at slette den, i sendt mappen men intet hjælper

Hvis jeg forstår dig ret så har du forsøgt at slette den på din egne PC.
Det hjælper ikke.! Den er jo sendt.

Du skal have gruppen du har sendt til på din skærm, marker indlægget du
har sendt, og gøre som foreslået.

Du skal ikke forvente at indlægget er slettet på andre servere.
Men kun hos din udbyder, såvidt jeg ved.
Dvs. vi vil altid være istand til at læse det.

Dvs. et indlæg der er sendt er gemt for al evighed et eller andet sted i
verden.

Dog kun på en af de servere der fører den gruppe du har sendt til. Hvis
det kan glæde dig...!!

Et godt råd - som vist kom for sent til dig - er at øve sig lidt inden
man laver fejlene.

Du kan øve dig i gruppen dk.test

Mvh. Jørgen

Fra : Anders Lund

Dato : 17-09-04 22:41

Jørgen Rasmussen wrote:

> Dvs. et indlæg der er sendt er gemt for al evighed et eller andet sted i
> verden.

Jeg mener også at disse "cancel requests" bliver sendt videre til andre
servere. Jeg har dog ikke nogen dokumentation for min påstand. Men hvis
folk har hentet indlæget hjem på deres computer, så er der ikke noget at
gøre. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-09-04 07:21

Henrik K Hansen skrev:

> Det gør de også.

- men en server kan vælge at ignorere cancels.

Som Anders Lund også har været inde på, er det kun på serverniveau
at en cancel-besked sletter indlæg. Hvis indlægget er sendt kl.
12:00 og et cancel-indlæg bliver sendt kl. 12:15, vil de brugere
der har hentet indlæg fra gruppen i tidsrummet 12:00 til 12:15
stadig have det liggende.

Hvis en sletning skal have nogenlunde effekt, skal man derfor
slette meget kort tid efter afsendelsen af indlægget - ellers kan
det nærmest være lige meget.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Sider vedr. dk.kultur.sprog: <http://gyros.dk/usenet/dks/>

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 17-09-04 22:51

Anders Lund, du skrev:

> Jeg mener også at disse "cancel requests" bliver sendt videre til andre
> servere.

Det gør de også.