chikane eller hvad?
Fra : anders

Dato : 17-09-04 14:17

Hej
Jeg har netop flyttet vores fastnettelefon, adsl, mobil telefoner, fra tdc
til tele2, fastnettelefoner overgik 17. august ingen problemer! Adsl
konverteringen skulle foregå i dag d.17.september, men i går skete der noget
med telefonledningen så der er ekko og 2 linier på min telefon, dvs. når
jeg taler med tele2´ support får jeg pludselig en til på linien, (så kan de
jo sidde og så sig en snak på min regning!!!!) nå men langt om længe får jeg
fejlmeldt mit nummer, da jeg så idag ikke har konstanteret bedring ringer
jeg igen til Tele2 fejlservice, hun kunne dog ikke se jeg haved lavet
fejlmelding, det gjorde hun straks og kunne meddele mig at der ville komme
tekniker den 27.september altså 10 dag skal jeg undvære min telefon og
internet, det kunne hun kun svare ja til og fortalte at det var tekniker fra
TDC der havde denne lange ventetid, men det havde der da ikke gået hvis jeg
stadig var kunde hos TDC, vel????
hilsen Anders

Fra : Peter Lindberg

Dato : 17-09-04 14:49

"anders" <aol@oncablefjern.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
fra
> TDC der havde denne lange ventetid, men det havde der da ikke gået hvis

--> Joe formentlig. Med mindre du havde serviceaftale hos TDC, ville det
være det samme. TDC må ikke stille andre ringere så. det "burde" være det
samme

/Peter

Fra : John Doe

Dato : 17-09-04 18:15

> [...]
> fra
> TDC der havde denne lange ventetid, men det havde der da ikke gået hvis

LOL! Hvor er det typisk at høre.... Jeg har pårørende som arbejder i TDC og
kan PÅ DET KRAFTIGSTE afvise at der foregår nogen form for chikane e.lign.
Jeg bliver vanvittig af at høre paranoide tåber som tror TDC er efter dem
alle... Hør nu her... TDC har ikke uudtømmelige ressoucer af teknikere. Dem
der er, har pisse travlt (bl.a. grundet den enorme mængde nedbør henover
sommeren). Så fordi du skal vente skide 10 dage på at få fejlrettet en lille
bitte privat PSTN-linie, er der vel ingen grund til at hyle op om chikane og
andet ævl...

TDC har et datterselskab der hedder "TDC Branchesalg". De LEVER af at
sælge/leje kobber til andre danske operatører... Bl.a. Tele2. Hvorfor faen
skulle TDC chikanerer en KUNDE? Dvs. en anden operatør?? TDC tjener jo penge
på at leje kobber ud til dem...

Kors hvor skal folk dog bare klappe i, når de ikke fatter en bjælde af
telebranchen!

Fra : joke

Dato : 17-09-04 19:20

"John Doe" <nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> penge på at leje kobber ud til dem...
>
> Kors hvor skal folk dog bare klappe i, når de ikke fatter en bjælde af
rolig mulle rolig pas på blodtrykket

Jeg kan godt give dig ret i noget af det men TDCs system gør det heller ikke
nemmere for teknikerne at komme af med en pukkel.

Da jeg skulle gå fra ISDN til PSTN var jeg hos tele2 her skulle jeg betale
næsten 700 for en tekniker da det var en ISDN der var så gammel at den var
fastmonteret bagstikket (altså før 1. stik), TDC ville dog gerne helt gratis
sende en tekniker ud til mig hvis jeg flyttede til dem, Tele2 kunne ikke
tilbyde dette da de skulle betale for teknikeren.

Jeg syntes ikke det er helt fair behandling af en firma der sidder på
kobberet at score kunder på den måde.

Nå men teknikeren der kom var en jeg kendte og han fortalte at havde de ikke
skiftet system havde det gået meget hurtigere.

I dag for teknikeren en liste om morgen der skal nåes inden dagen er omme og
kan ikke få ordre længere ude, før det nye system kunne de se frem i tiden
og havde de så lige 15 min. og samtidig havde en opgave på 15 min. kunne de
faktisk fremskynde denne hvis de kunne få fat i kunde, dermed hentede man
lidt af det der lå ude i fremtiden men den går ikke længere.

Hilsen

Johnny

Fra : John Doe

Dato : 17-09-04 19:49

"joke" <freya1995haderspam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kunne de faktisk fremskynde denne hvis de kunne få fat i kunde, dermed
> hentede man lidt af det der lå ude i fremtiden men den går ikke længere.

Johnny... Det er jo noget ævl du lukker ud.... Hvis der kom et bedre system,
ville tingende ikke blive nemmere. Det eksempel du kommer med, er netop hvad
folk i TDC´s salgsorganisation frygter...Nemlig at en tekniker tror han er
en fandens karl, og ordner en hel masse ting hos kunden, uden lortet bliver
registreret i salgsorganisationen. Fordi så begynder lortet for alvor at
skride... Hvis TDC´s database/kunderegister indeholder urigtige oplysninger,
opstår der kaos. Og en tekniker har ikke rettigheder til at rette i TDC´s
database. KUN læserettigheder. Tænk også på at der findes andre kunder end
private, som kun har en lille bitte ISDN... Der findes store firmaer med
meget komplekse produkter. Der kan en tekniker ikke "bare lige" begynde at
lave alt muligt ekstra udover det som står på hans elektroniske
arbejdsseddel. Eksempelvis ved oprettelser af MPLS-forbindelser og faste
kredsløb, punkt-til-punkt/APL-linier osv osv... Disse produkter bliver
etableret vha. en lang række mennesker internt i TDC, på tværs af
forskellige organisationer.

Jeg tror mange "casual"-kunder ikke rigtigt fatter hvor stort og komplekst
det er at oprette en skide PSTN...Det er langt fra bare "et stik i væggen"!

Så næste gang, kære venner.... så tænk Jer om inden I hyler op om lange
leveringstider... og tænk også på hvor LANGT større udfordringer TDC har,
end andre operatører i kraft af det massive udbud af forskellige produkter
der fungerer på kryds og tværs af hinanden... Det er jo skidenemt at være en
lille ISP som Cybercity med ca. 10 produkter ialt! Jeg mener TDC har over
10.000.

TDC er den eneste operatør som giver en ordenlig service... basta.

Fra : anders

Dato : 17-09-04 20:39

Hej
Så vidt jeg har erfaret, er det en tekniker fra tdc der kommer ud på en
opgave et eller andet sted i nordvest kvarteret og skal rokkere om på en
swits i en tavle, han kan selvfølgelig "komme til" at bytte om på
forskellige ledninger, men vi har med profesionelle mennesker at gøre ikke?
Det er næsten utænkeligt at de gør fejl, og hvis de skulle gøre det,
hvorfor så bruge 10 dage for at rette Deres egen fejl, de er helt sikkert
ude på tavlen dagen efter alligevel, så stop alt det der med at det kun er
de store firmaer de skal servicere, alle vi små er langt større når det når
der til, men det er også os der betaler, langt mere end store firmaer eller
boligselskaber som er store nok, men som enkelt menneske i den forbindelse,
betaler vi overpriser og får den dårligste behandling. Er det rimligt?
hilsen anders
go weekend

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 17-09-04 23:48

anders wrote:
> [...]
> swits i en tavle, han kan selvfølgelig "komme til" at bytte om på
> forskellige ledninger, men vi har med profesionelle mennesker at gøre ikke?

Jo.

> [...]
> ude på tavlen dagen efter alligevel, så stop alt det der med at det kun er

Hvem har påstået det?

> alle vi små er langt større når det når der til, men det er også os der betaler, langt mere end store firmaer

Meget forkert. Der er 45 firmaer i DK der er penge i. Resten er peanuts.
Også alle de private.

> eller boligselskaber som er store nok, men som enkelt menneske i den forbindelse,
> betaler vi overpriser og får den dårligste behandling. Er det rimligt?

10 dage er langt under det lovpligtige ifølge de regler udstukket af den
regering du og jeg har valgt.
Firmaer venter lige så lang tid hvis de ikke har service-aftaler.

--
Med venlig hilsen Jan G. Nielsen

Sulten i Århus? Se www.ekstraost.dk

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 17-09-04 20:58

John Doe wrote:

Klip en masse...

> [...]

Klip

> [...]
> folk i TDC´s salgsorganisation frygter...Nemlig at en tekniker tror han er

Og - Klip en masse.......

Prøv dog at klippe overflødig tekst væk, John.

Det er utroligt irriterende at du fortsætter med at indsætte teksten fra
tidligere indlæg i dit eget.

Hvorfor gør du det.??

Slet det der er uinteressant, og behold det du svarer på.
Du har dog i denne tråd fundet ud af at svare under spørgsmålet. Tak for
det.

FUT: dk.admin.netikette

Mvh. Jørgen

Fra : Peter Anskjær

Dato : 17-09-04 22:33

> [...]
>
> Jeg tror mange "casual"-kunder ikke rigtigt fatter hvor stort og komplekst
> det er at oprette en skide PSTN...Det er langt fra bare "et stik i

Før jeg hidser dig alt for meget op vil jeg lige sige at jeg også er
overbevist om at tdc ikke sylter andres kunder. Men derudover vil jeg dog
sige at det ikke kan være det allermest komplekse i verden at oprette en
PSTN, da jeg bestilte for nogle måneder siden kl. 13 fik jeg af vide at jeg
ville have den kl. 17.30, det virkede dog ikke hvilket resulterede i der kom
en teknikker dagen efter og fixede problemet på 15 min. Nu ved jeg jo ikke
hvor meget det kræver at løse anders' problem, men jeg kan ikke tro det er
hele centralen der skal udskiftes, så mon ikke det også kan gøres på ret
kort tid.
Det kan så godt være de har meget at lave lige nu, det forklarer i hvert
tilfælde de 10 dages ventetid, men til gengæld fatter jeg ikke at
leveringstiden på adsl nærmest konstant er 5 uger, men det er så en helt
anden snak.

Mvh
Peter

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 17-09-04 23:51

Peter Anskjær wrote:

> [...]
> Men jeg kan ikke tro det er hele centralen der skal udskiftes, så mon
ikke det også kan gøres på ret kort tid.

Jo, hvis der er en ledningsvej hele vejen ud til kunden er nyoprettelser
ikke det sværeste i verden. Men der skal stadig tjekkes på centralen at
der er hul hele vejen.

> [...]
> tilfælde de 10 dages ventetid, men til gengæld fatter jeg ikke at
> leveringstiden på adsl nærmest konstant er 5 uger, men det er så en helt

Prioritering. Pt. spiller en stor mængde vand og torden igennem hele
sommeren ind.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 17-09-04 21:15

"John Doe" <nospam@hotmail.com> wrote:

[Klip]
>Kors hvor skal folk dog bare klappe i, når de ikke fatter en bjælde af
>telebranchen!

Tænk, hvad skulle vi dog gøre uden så kloge folk som dig ! - Vorherre
bevares.

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : none

Dato : 17-09-04 23:03

> LOL! Hvor er det typisk at høre.... Jeg har pårørende som arbejder i TDC og
> kan PÅ DET KRAFTIGSTE afvise at der foregår nogen form for chikane

Det er sgu da underligt at tele dk kan levere fra dag til dag adsl, men
hvis det er gennem andre firmaer som tele2 så går der uendelig lang tid.
Og de kan da være ligeglade med service, de er vel de eneste der udbyder
det kobber, MONOPOL har sgu aldrig været fremmende for noget, de sørger
vel heller ikke for at det kører som smurt for konkurrenten.

Hygge

Jakob

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 17-09-04 23:22

On 2004-09-17, none <none@none.no> wrote:

> [...]
> det kobber, MONOPOL har sgu aldrig været fremmende for noget, de sørger
> vel heller ikke for at det kører som smurt for konkurrenten.

Så du vil have at TDC skal smide hvad de har i hænderne og lade deres
konkurrenter komme først? Det er da opskriften på at køre sit firma i sænk.

TDC har købt og betalt for det kobber de har råderet over. Det er ikke deres
skyld at vores politikere mangler indsigt og forståelse for hvad der er godt
for danmark og hvad der ikke er. Du kan ikke bebrejde TDC for at tingene er
som de er. Det er helt og holdent vores kære politikeres skyld.

Thomas

Fra : none

Dato : 18-09-04 10:04

> TDC har købt og betalt for det kobber de har råderet over.

Forbrugerne har købt og betalt for det kobber som TDC har råderet over,
det var jo en statsvirksomhed.

> skyld at vores politikere mangler indsigt og forståelse for hvad der er godt
> for danmark og hvad der ikke er. Du kan ikke bebrejde TDC for at tingene er
> som de er. Det er helt og holdent vores kære politikeres skyld.

Men ellers vil jeg da give dig ret i at det er et politisk spørgsmål, og
selvfølgelig tænker de da på deres egne interesser så også der er vi
enige, det er da klart. Jeg synes bare det lød som om at de servicerer
alle i højeste gear og det tror jeg simpelthen ikke på.

Hygge

Jakob

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-09-04 10:23

none <none@none.no> wrote:

> Forbrugerne har købt og betalt for det kobber som TDC har råderet
> over, det var jo en statsvirksomhed.

TDC (rettere: de teleselskaber som blev fusioneret til TDC) har hele
tiden ejet kobberet. Indtil midten af 1990'erne var ejeren staten, og
med lidt god vilje, dermed "forbrugerne". Men så solgte man TDC incl.
naturligvis det kobber, som TDC ejer. Dermed er det inderligt
ligegyldigt hvem der har "betalt", det afgørende er hvem der ejer det
(hvis "forbrugerne" har betalt kobberet, har "forbrugerne" også fået
gavn af den pris de nye ejere gav for TDC).

--
Jesper Lund

Fra : none

Dato : 18-09-04 13:23

> naturligvis det kobber, som TDC ejer. Dermed er det inderligt
> ligegyldigt hvem der har "betalt",

Ja det er muligt, jeg ville hellere ikke rive diskussionen alt for meget
at sporet, men jeg stiller mig stadig temmelig tvivlende overfor om TDC
prioriterer at hjælpe andre firmaer, leveringstider taler deres eget
sprog.

MVH

Jakob

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 18-09-04 16:02

none wrote:

> leveringstider taler deres eget sprog.

TDC har lige så lange tider som alle andre? Og hvad beviser det så?

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 17-09-04 23:46

none wrote:
> Det er sgu da underligt at tele dk kan levere fra dag til dag adsl,

....nu har jeg solgt TDC ADSL i 4 år og ALDRIG leveret det til bedre end
en lille uges tid, så jeg håber da at dit eksempel er metaforisk?

> men hvis det er gennem andre firmaer som tele2 så går der uendelig lang tid.

Det lyder som den anklage som MANGE firmaer har forsøgt bevist, men
INGEN har kunnet bevise?

> Og de kan da være ligeglade med service, de er vel de eneste der udbyder
> det kobber,

Ikke forstået? TDC styrer kobberet. Firmaerne vælger selv hvilke
teknikere og hvilken service de vil have. Hvis Tele2 vil have
dag-til-dag-service så kan de bare betale for det. Jeg kan oplyse dig at
det er så dyrt at selv TDC ikke gør det til privat-kunder lige pt.

> MONOPOL har sgu aldrig været fremmende for noget, de sørger
> vel heller ikke for at det kører som smurt for konkurrenten.

Skal de det?

Fra : none

Dato : 18-09-04 10:09

> ...nu har jeg solgt TDC ADSL i 4 år og ALDRIG leveret det til bedre end
> en lille uges tid, så jeg håber da at dit eksempel er metaforisk?

OK det kan være jeg forveksler det med kabelbredbånd, men anyway en uge
er sgu ekstremt meget bedre end hvad jeg har hørt fra konkurrenterne, og
jeg har svært ved at tro at konkurrenterne ikke prøver på at levere
hurtigt.

> [...]
> dag-til-dag-service så kan de bare betale for det. Jeg kan oplyse dig at
> det er så dyrt at selv TDC ikke gør det til privat-kunder lige pt.

Men hvem sætter priserne, som jeg ser det skulle det kobber da
naturligvis ikke ligge hos TDC det er da klart at det vil smadre
konkurrencen. Jeg laster da ikke TDC for det det er da klart at de
tænker på sig selv, det er et politisk fejlskud.

Og jeg er overbevist om at den konstruktion gør at TDC yder bedre
service, hurtige behandlingstid til egne kunder en andre firmaer.

Hgyge

Jakob

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 18-09-04 15:58

none wrote:

> [...]
> er sgu ekstremt meget bedre end hvad jeg har hørt fra konkurrenterne, og
> jeg har svært ved at tro at konkurrenterne ikke prøver på at levere

1 uge er meget sjældent. Ca. 2 uger på en Gør-Det-Selv og ca. 4-5 uger
på en Godt-I-Gang. Hvad andre kan levere til ved jeg ikke.

> [...]
> konkurrencen. Jeg laster da ikke TDC for det det er da klart at de
> tænker på sig selv, det er et politisk fejlskud.

Du blander tingene sammen. At der er leveringstid har ikke noget med
kobberet at gøre. Det ville der også være hvis andre ejede det. Det har
nogt med a gøreat der ingen penge er i ADSL i DK, for udbyderne.

> Og jeg er overbevist om at den konstruktion gør at TDC yder bedre
> service, hurtige behandlingstid til egne kunder en andre firmaer.

Nej.

Fra : KsNa

Dato : 18-09-04 21:19

"none" <none@none.no> skrev i en meddelelse

> Det er sgu da underligt at tele dk kan levere fra dag til dag adsl, men

Kan de da det hvis der skal tekniker ud til kunden, mig bekendt går der pt.
4-5 uger også for TDCkunder.

Mvh
Kim

Fra : anders

Dato : 19-09-04 10:13

Det kører en anelse af sportet, jeg spurgte faktisk eller mente at 10 dage
var meget lang tid, konverterings dagen var jo på plads d. 17/9, det var i
forbindelse med konverteringen der gik noget galt, så ligger man det bare
fra sig og siger vi kan først komme tilbage om 10 dage.
John Doe hvad ville du sige hvis du skulle have ny el-måler og elektrikkeren
montere en flot ny måler, kører deres vej, men har glemt at montere kablerne
i måleren, ingen strøm, vil du ikke straks ringe til installatøren for at få
rettet fejlen ( Installatøren affejer dig, han har desværre ikke en montør
ledig før om 14 dage!)
hilsen anders

Fra : Anders S.

Dato : 20-09-04 11:38

> [...]
> få
> rettet fejlen ( Installatøren affejer dig, han har desværre ikke en montør

El og Tlf kan ikke sammenlignes!

Hvis Tele2 ikke vil betale for en tekniker hurtigere må du jo finde dig i at
undvære din ADSL. Du får hvad du betaler for ;) for x antal kr. kan du købe
en straks tekniker ( for 2 årsiden var det 1495 kr ).

Istædet for kunne Tele2 jo have deres egne teknikere og ikke leje dem a
andre vel!

--
MVH
Anders S..