Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik: Ung måge lander
Fra : Erik W.

Dato : 16-09-04 23:01

Jeg vil godt have lidt kommentarer på det her billede:

http://wildau.dk/Young-gull-landing.jpg

Jeg har med vilje lavet, hvad jeg synes er en lidt fræk beskæring. Jeg har
masket fuglen af, givet den lidt USM og har givet himlen 10% Lens blur.
Selve billedet er jeg lidt ambivalent overfor. Jeg har virkeligt måttet
knokle for at få det i kassen, og det har været med til at afgøre at jeg må
have mig et DSLR. Et digicam er simpelthen ikke egnet til denne type
fotografering. Ligeså nem S5000'eren er til fest og familie fotografering,
samt turist og gadefotografi ligeså svært er det at fotografere flyvende
fugle med.
Jeg overvejde her til det sidste om et Panasonic FZ20 vil kunne dække mit
behov, men jeg tror der skal et 300D eller et D70 med et 300mm Zoomobjektiv
til at gøre mig happy. Det bestiller jeg en af dagene.

Mvh Erik

Fra : ;o\)-max-

Dato : 16-09-04 23:18

"Erik W."
> [...]
> behov, men jeg tror der skal et 300D eller et D70 med et 300mm Zoomobjektiv
> til at gøre mig happy. Det bestiller jeg en af dagene.

Jeg ved ikke rigtigt med al det tekniske du har lavet i ps - hvorfor..?
CS har en smart fieature, shaddow/highlight, prøv at leg lidt med den
skyggerne er lidt tunge og der måske en anelse mere at hente i højlyset..?

Hvis du bruger "gem som" aka "save as" bevarer du exif info, som nogen
af os godt kan li' at studere..

Billedet er ellers fint, kan godt li din frække beskæring..

Der kommer nok en hel del brugte 300D på markedet, måske kan
du lave en fornuftig handel eller måske en 10D.. Og så sku du
købe et 100-400 IS USM, så er du meget godt dækket ind.
Der er mange på photosig og dbase der har lavet fantastiske
billeder med det objektiv.. -max-

Fra : Erik W.

Dato : 17-09-04 00:44

"-max-" skrev i news:_ho2d.49332$Vf.2430174@news000.worldonline.dk...
> Jeg ved ikke rigtigt med al det tekniske du har lavet i ps - hvorfor..?
> CS har en smart fieature, shaddow/highlight, prøv at leg lidt med den
> skyggerne er lidt tunge og der måske en anelse mere at hente i højlyset..?

Det er guld det du kommer med der! Jeg har leget med det i den her version:
http://wildau.dk/Young-gull-landing-ny.jpg

> Hvis du bruger "gem som" aka "save as" bevarer du exif info, som nogen
> af os godt kan li' at studere..

Det gør jeg såmænd også, men jeg fumlede da jeg lavede en ramme på billedet.
Findes der iøvrigt ikke et program der kan sætte rammer på billeder?

> Billedet er ellers fint, kan godt li din frække beskæring..

Dejligt

> Der kommer nok en hel del brugte 300D på markedet, måske kan
> du lave en fornuftig handel eller måske en 10D..

Ja men jeg synes godt nok ikke folk, der sælger synes at man skal spare ret
meget i forhold til hvad det koster som nyt. Jeg synes dog at 10D'erne ses
til rimelige priser efterhånden. Måske skulle jeg købe Martins D60'er men
jeg ved ikke rigtigt hvordan det hamler op med 30D og 10D.
>Og så sku du
> købe et 100-400 IS USM, så er du meget godt dækket ind.
> Der er mange på photosig og dbase der har lavet fantastiske
> billeder med det objektiv.. -max-
Den her?
http://www.d4you.de/templates/product_big.asp?ProductGuid=132634&GroupGuid=5
8 det er da også en lidt peberet fyr for mit budget. Men jeg vil gerne tro
at den kan lave billeder sådan en.
Jeg ville nok nærmere gå efter denne her indtil videre:
http://www.d4you.de/templates/product_big.asp?ProductGuid=637702&GroupGuid=5
8

Tak for de gode råd Max

Mvh Erik

PS: Jeg har lagt en ubehandlet og ubeskåret version på
http://wildau.dk/young-gull-landing-ubehandlet.jpg hvis der er nogen der har
lyst til at lege med det i PS, så skal de være velkomne til at poste deres
resultater her.

Mvh Erik

Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-09-04 01:04

"Erik W."
> "-max
>
> Det er guld det du kommer med der! Jeg har leget med det i den her version:
> http://wildau.dk/Young-gull-landing-ny.jpg

Jaja - det er smart..)

> Det gør jeg såmænd også, men jeg fumlede da jeg lavede en ramme på billedet.
> Findes der iøvrigt ikke et program der kan sætte rammer på billeder?

Kan du så holde op med at fumle - programmer til rammer findes der
helt sikkert mange af, eller plugins til ps. eller du kan lave dine egne
actions..

> [...]
> til rimelige priser efterhånden. Måske skulle jeg købe Martins D60'er men
> jeg ved ikke rigtigt hvordan det hamler op med 30D og 10D.

Hva kan jeg sige, udbud og efterspørgsel - jeg tvivler dog
på at folk får det for dem som de ber om. Imo falder prisen
med mindst 30% pa. og så er den ikke længere.

> [...]
> at den kan lave billeder sådan en.
> Jeg ville nok nærmere gå efter denne her indtil videre:
Her er den billigere - og hvis jeg var dig ville jeg vente og spare sammen,
den 100-400 er folk utroligt glade for, den er ikke billig, men du får kvali
for hver en krone.
http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?suche=+Canon+EF-L+4%2C5-5%2C6%2F100-400+IS&x=25&y=5

Kigger på den.. -max-

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-09-04 07:00

"Erik W." <erik.w@mail.com> wrote in message

> [...]
> at 10D'erne ses til rimelige priser efterhånden. Måske skulle jeg
> købe Martins D60'er men jeg ved ikke rigtigt hvordan det hamler op

Køb dig en 300D eller bedre, en 10D. Jeg har set "faste priser" i denne
gruppe på 6K for en brugt 300D. Det er helt urimeligt og det skal du
selvfølgelig ikke give. Hvis du har lidt is i maven, kan du garanteret få
en 300D inkl. kitobjektiv for 4-4,5K i løbet af en månedstid. En 10D kan du
garanteret finde til 5-6K i samme periode.

> [...]
> 8 det er da også en lidt peberet fyr for mit budget. Men jeg vil
> gerne tro at den kan lave billeder sådan en.

Du kan få lov til at lege lidt med den, hvis du dukker op på fototuren i
morgen lørdag.

--
-Jens B.

http://www.fotolog.dk - Sidst opdateret 15. september 2004
http://usenet.fotolog.dk - dk.fritid.foto's fotostafet

Fra : Deaster

Dato : 17-09-04 09:44

Erik W. wrote:

> [...]
> at 10D'erne ses til rimelige priser efterhånden. Måske skulle jeg
> købe Martins D60'er men jeg ved ikke rigtigt hvordan det hamler op

Hvis det var mig ville jeg nok hoppe på et brugt 10D, D60'eren har en ret
irriterende fejl, nemlig dens AF i svag belysning, der er det ret ringe.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching