Afløser for AMD Athlon64 (socket 754)?
Fra : Mikkel

Dato : 16-09-04 20:16

Nu har AMD Athlon64 (socket 754) været her i ca. 1 år og prisen er stadig
rimelig højt oppe og hastighederne man kan få er næsten de samme som for et
år siden og priserne er stadig små 2000 kr. hvis man skal have en nogenlunde
kvik model og de få bundkort der laves til dem og er også ved at være et år
gamle.

Kommer der snart en ny hurtigere/bedre serie i samme prisklasse fra AMD? Der
er selvfølgelig den noget dyrere AMD Athlon64 FX-serie (socket 939) men jeg
syntes godt nok at priserne for disse er lige peberet nok...

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 16-09-04 20:34

"Mikkel" <ingen@ingen123.dk> writes:

> [...]
> er selvfølgelig den noget dyrere AMD Athlon64 FX-serie (socket 939) men jeg
> syntes godt nok at priserne for disse er lige peberet nok...

Socket 939 *er* afløseren for Socket 754 - og ikke bare for AMD64-FX.

--Kai

Fra : Mikkel

Dato : 16-09-04 20:38

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse

Der

> Socket 939 *er* afløseren for Socket 754 - og ikke bare for AMD64-FX.

Men såvidt jeg ved er det kun Athlon65 FX som laves i socket 939 og som er
rimelig dyre!

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 16-09-04 21:15

"Mikkel" <ingen@ingen123.dk> writes:

> "Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse

> Men såvidt jeg ved er det kun Athlon65 FX som laves i socket 939 og som er
> rimelig dyre!

Forkert. Fra AMD's FAQ:

Q: Why are the AMD64 processors moving to socket 939?

A: AMD believes in bringing customer-centric technology to market that
benefits partners and end users. By offering the AMD Athlon 64
processors in a 939-pin package, AMD is enabling performance
enhancements and next-generation platform innovations with the use of
a cost-effective four-layer circuit board and higher performing
unbuffered DDR memory (Compared to registered DDR memory in the
940-pin part).

http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_182_861_9633~74563,00.html

--Kai