frysning af majs
Fra : img

Dato : 16-09-04 16:09

jeg har en kanin som elsker at gnave majskolber.kan man"hamstre"dem nu og
fryse dem uden de tager skade?

Fra : Lasse Jensen

Dato : 16-09-04 16:32

img wrote:

> jeg har en kanin som elsker at gnave majskolber.kan man"hamstre"dem nu og
> fryse dem uden de tager skade?

Jeg plukker gerne nogle fodermajs og tørrer dem, så får mine hvide mus dem
som 'guf' i løbet af vinteren.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-04 16:52

"Lasse Jensen" <fafler@linuxmail.org> skrev i en meddelelse

> Jeg plukker gerne nogle fodermajs og tørrer dem, så får mine hvide mus dem
> som 'guf' i løbet af vinteren.

God idé

Tak for tippet

Tina
/vi er vist ret OT i denne gruppe nu, sorry

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-04 16:34

"img" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har en kanin som elsker at gnave majskolber.kan man"hamstre"dem nu og
> fryse dem uden de tager skade?

Nej, det duer ikke, når de skal bruges til fodring bag efter. Efter optøning
er de rå majs bløde og slatne, set med dyrenes øjne. De celler majssaften er
i, bliver ødelagt ved frysning.

De er derimod fine til "menneskefoder" når de bliver tilberedt efter
frysning

Tina
/kaninejer gennem mange år