WinME og netværksprinter
Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 12-05-01 15:58

Hej

Jeg prøver ihærdigt at få installeret en netværksprinter på en
WinME-maskine, men jeg kan ikke få den vist på netværket... jeg håber nogen
kan hjælpe??

Konfigurationen er følgende:

Ethernet med en ZyXel router/hub der endnu ikke er på indernettet (afventer
ISDN-installation (og venter og venter og venter)). Egentlig fungerer den
vel bare som hub, men den kan altså automatisk tildele adresser (og det gør
den)..

En Apple LaserWriter net-værksprinter, som jeg har givet en statisk
IP-adresse i overenstemmelse med routerens vejledning. Desuden har den et
navn, men det fungerer muligvis kun under EtherTalk, det ved jeg ikke.

En Mac, hvorfra jeg nu printer uden problemer!! Den kommunikerer endnu ikke
med Compaq'en, men det må vente til jeg kan skrive ud fra Compaq'en!

En Windows ME-maskine med et ethernet PC-card.

Det burde jo ikke være nødvendigt at indtaste statisk IP på Windowsmaskinen,
men jeg kan da godt gøre det hvis det hjælper. Jeg kan bare ikke hitte hvor!

Det bør med, at begge computere er bærbare, hvorfor det IKKE er en løsning
at dele printeren ved at tilslutte den en af maskinerne.

Alt i WindowsME signalerer at det er åh så let, men det er det jo ikke når
tingene ikke dukker op hvor man forventer!

Har nogen her prøvet sådan noget før?

Jeg har lånt en PC MACLAN jeg kan prøve at installere på Windows-maskinen,
men jeg har ikke turdet da jeg ikke er sikker på at den funker med ME.

På forhånd tak for enhver hjælp der kan sparke mig videre!

Venligst
Mikael