Skal til sælge pcer, skal harddisken forrm~
Fra : Anders pedersen

Dato : 15-09-04 07:47

Efter jeg snart skal til at sælge min
gamle pcer efter køb af ny.

Men skal under alle omstændigheder formatere hardisken

Mit spørgsmålk er: skal jeg gøre det almineligt så alle mine data kan
findes igen af køber
eller skal jeg gøre det TOTALT så dataene ikke kan findes igen

jeg har ingen stærkt fortrolige oplysninger på harddisken

--
Med venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen

Fra : bb

Dato : 15-09-04 08:08

> [...]
>eller skal jeg gøre det TOTALT så dataene ikke kan findes igen
>
>jeg har ingen stærkt fortrolige oplysninger på harddisken

det er vel op til dig selv. Jeg tvivler på at ret mange folk køber en
pc for at unformatte og sidde og lure i dine ting. Hvis du nu opretter
en FAT partition efter du har formatteret så er der måske mindre
chance for at man kan læse den gamle.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 15-09-04 12:22

"Anders pedersen" <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> wrote in message
> [...]
> eller skal jeg gøre det TOTALT så dataene ikke kan findes igen
>
> jeg har ingen stærkt fortrolige oplysninger på harddisken

Så kan jeg ikke se hvorfor at du skal wipe partitionerne væk og oprette nye
og formatere. Altså nøjes bare med at formatere, det må være nok.

Mvh
Simon

Fra : Leony

Dato : 15-09-04 13:46

"Anders pedersen" <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> skrev i en
meddelelse news:11zfhw9w2rvsu.s5jq081b0b7g.dlg@40tude.net

> [...]
> eller skal jeg gøre det TOTALT så dataene ikke kan findes igen
> jeg har ingen stærkt fortrolige oplysninger på harddisken

Strengt taget er det vel et spørgsmål som burde have været stilet til
news:dk.edb.hardware.drev , men du har du jo stukket hovedet indenfor,
så kan vi jo ligeså godt tage den.

Jeg plejer at bruge Dban: http://dban.sourceforge.net/ til at slette en
harddisk.
Selvom du ikke har nogle fortrolige oplysninger, så ville jeg gøre det
under alle omstændigheder.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : N_B_DK

Dato : 16-09-04 03:09

Leony wrote:

> Strengt taget er det vel et spørgsmål som burde have været stilet til
> news:dk.edb.hardware.drev , men du har du jo stukket hovedet indenfor,
> så kan vi jo ligeså godt tage den.

Hmm dk.edb.sikkerhed må være et endnu bedre bud ;)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 16-09-04 07:50

bruger fdisk til det, det er nemt, hurtigt og indbygget.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-09-04 08:23

Daniel Nielsen wrote:

> bruger fdisk til det, det er nemt, hurtigt og indbygget.

- Og renser ikke harddisken.

Jeg wiper alt inden det forlader mit hjem.

Jesper G. Poulsen