anden newsreader end Xnews?
Fra : Peter T.

Dato : 15-09-04 07:30

Jeg er så småt blevet træt af Xnews pga. proprietær slamkode i programmet
(øjensynligt), så jeg leder efter en ny newsreader til windows.
OE, Gravity og Agent er udelukket, så hvad vil I foreslå? Og det må gerne
være en newsreader med samme mangfoldighed i indstillinger, som Xnews.

--
Salg af googlesøgninger: en femmer pr. søgning.
**** Ugens tilbud: 10 søgninger til kun 40 kr ****

Jeg sælger også friseringer til 25 kr.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-09-04 12:38

Peter T. skrev:

> Jeg er så småt blevet træt af Xnews pga. proprietær slamkode i programmet
> (øjensynligt), så jeg leder efter en ny newsreader til windows.
> OE, Gravity og Agent er udelukket, så hvad vil I foreslå?

Dialog.

> Og det må gerne være en newsreader med samme mangfoldighed i
> indstillinger, som Xnews.

Der er masser af indstillingsmuligheder i Dialog - men det er også en
helt anden verden end Xnews. Jeg er selv i gang med at skifte fra Xnews
(og som du måske kan se/regne ud er det til Dialog). Jeg har nogenlunde
styr på det mest almindelige i programmet, men der er stadig masser af
finesser jeg ikke har fat i - og i forhold til hvordan jeg sætter Xnews
op, så er jeg stadig nybegynder i Dialog.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-09-04 15:25

Peter T. wrote:

> windows. OE, Gravity og Agent er udelukket, så hvad vil I foreslå?

XanaNews.

Jesper G. Poulsen

Fra : Peter T.

Dato : 15-09-04 17:21

Jesper G. Poulsen leverede følgende historie fra de varme lande:

> XanaNews.

Tak til jer begge. Begge programmer ser umiddelbart ud som fornuftige
alternativer. :)

Fra : Peter T.

Dato : 15-09-04 20:10

Jesper G. Poulsen leverede følgende historie fra de varme lande:

> XanaNews.

Det er den første newsclient, som jeg er ved at teste ligenu af de to
foreslåede. Så jeg har lige et spørgsmål.

I "subscribed groups pane" er der nogle af grupperne, som har en anden
farve (blå) end de andre (sorte). Hvad skyldes dette?

Fra : Peter T.

Dato : 15-09-04 21:07

Peter T. leverede følgende historie fra de varme lande:

> I "subscribed groups pane" er der nogle af grupperne, som har en anden
> farve (blå) end de andre (sorte). Hvad skyldes dette?

Okay, jeg fandt ud af det. :)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-09-04 08:32

Peter T. wrote:

> I "subscribed groups pane" er der nogle af grupperne, som har en anden
> farve (blå) end de andre (sorte). Hvad skyldes dette?

Og til andre:
Farverne afhænger af om man har skrevet i gruppen og om der er ulæste
svar på ens indlæg. Den opererer altså med 3 farver; Ingen indlæg,
skrevet indlæg og ulæste svar.

Desuden har den mulighed for at filtrere folk på gruppeniveau. Feks.
kan man filtrerer folk væk i én gruppe, men ikke i en anden. Og den har
Bozo-bin, så den undlader at vise indholdet af indlæg fra visse
personer uden at rode rundt i tråden.

Jesper G. Poulsen

Fra : Peter T.

Dato : 16-09-04 17:55

> [...]

> Farverne afhænger af om man har skrevet i gruppen og om der er ulæste
> svar på ens indlæg. Den opererer altså med 3 farver; Ingen indlæg,

Ja, det fandt jeg ud af.

> [...]
> kan man filtrerer folk væk i én gruppe, men ikke i en anden. Og den har
> Bozo-bin, så den undlader at vise indholdet af indlæg fra visse

Ja. Men jeg har ikke kunnet finde ud af hvordan jeg killfiltrerer folk på
nntp-posting-host alene i hverken xananews eller dialog, hvilket er det
mest effektive overfor bla. Jens og Knud thomsen. Ligenu fedter jeg rundt
i Dialogs scorefile over knurrer over dårligt skrevet manual, men vender
tilbage til Xananews senere.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-09-04 18:58

Peter T. wrote:

> Ja. Men jeg har ikke kunnet finde ud af hvordan jeg killfiltrerer
> folk på nntp-posting-host alene i hverken xananews eller dialog,

Du har mulighed for at filtrere på "Header". Jeg går udfra at headeren
bliver gennemsøgt for et passende match.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-09-04 13:56

Jesper G. Poulsen wrote:

> Du har mulighed for at filtrere på "Header". Jeg går udfra at headeren
> bliver gennemsøgt for et passende match.

Jeg har lige sat sådan et filter på i dk.forbruger - det virker helt
efter hensigten.

Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-09-04 22:42

Jesper G. Poulsen skrev:

> XanaNews.

Jeg kan se at den har det samme problem som Xnews (uden hjælpe-
programmer) mht. at lave koks i emnelinien.

<news:xn0dnc9xp1reklj002@dtext.news.tele.dk>. Bemærk, at den har
rykket exe fra hinanden til e xe og det bliver den ellers ved med.
I <news:xn0dnce9p1xe0mk004@dtext.news.tele.dk> har den indsat et
mellemrum mere, så der nu står e xe.

Er der nogen der ved, hvorfor det sker?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-09-04 23:04

Hej Thomas G. Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
>
> <news:xn0dnc9xp1reklj002@dtext.news.tele.dk>. Bemærk, at den har
> rykket exe fra hinanden til e xe og det bliver den ellers ved med.

Jamen det er da, fordi det oprindelige indlæg har den emnelinje
(altså med mellemrummet). Det ses fx i
<http://groups.google.com/groups?selm=xn0dnc9xp1reklj002%40dtext.news.tele.dk&output=gplain>

Eller hvad mener du?

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-09-04 00:08

Rudi Stegen skrev:

> Jamen det er da, fordi det oprindelige indlæg har den emnelinje
> (altså med mellemrummet).

Ja, men Carl har vist ret i, at det er Mozilla der starter med at
kokse.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 17-09-04 11:08

> Ja, men Carl har vist ret i, at det er Mozilla der starter med at
> kokse.

Det er vi enige i. Jeg tænkte blot på netop den refererede tråd, hvor
mellemrummet optræder i startindlægget.

Men bl.a. Mozilla og Opera starter helt korrekt ofte noget koks, når de
koder tegn udenfor low ascii.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-09-04 00:08

Carl Drud skrev:

> Et gæt er at det er Thunderbird der er synderen.

Ja, det tyder egentlig på det. Det går også galt for en anden
Mozilla-bruger i tråden.

http://groups.google.com/groups?selm=cibdq6$158u$1@news.cybercity.dk&output=gplain

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-09-04 01:09

Carl Drud skrev:

> Og jeg havde i mit sidste indlæg sat "wrap override" på.
> Subject linien knækker som vist nedenfor.

Ja, det gør den og når Xnews eller XanaNews svarer på sådan et
indlæg, bliver der et mellemrum ekstra et sted i emnelinien.
Godt nok er det Mozilla der starter ud med at kokse, men Xnews
og XanaNews kan åbenbart ikke rette op på det.

Det her er et svar fra Xnews uden brug af hjælpeprogrammer:
<news:2qungcF148ct8U3@uni-berlin.de>. Den gør det samme som XanaNews
i f.eks.: <news:xn0dnc9xp1reklj002@dtext.news.tele.dk>.

OE retter op på emnelinien uden at der kommer et mellemrum ekstra:

Og når Xnews får hjælp, kommer der heller ikke et ekstra mellemrum:

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-09-04 21:34

Carl Drud skrev:

> Subject:
> =?iso-8859-1?Q?Re:_her_er_sevicepack_2_fiks_og_f=E6dig_som_exe_fil?=
>
> Det kan generere 2 stk "Re:Re:".

Det er åbenbart umuligt at gøre alle tilfredse. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Carl Drud

Dato : 16-09-04 18:57

Peter T. wrote:

> Ja. Men jeg har ikke kunnet finde ud af hvordan jeg killfiltrerer folk på
> nntp-posting-host alene i hverken xananews eller dialog, hvilket er det
> mest effektive overfor bla. Jens og Knud thomsen.

Flg burde virke i Dialog:

=-1000 Header "NNTP-Posting-Host: xx.xx.xx.xxx"

eller

!markread Header "NNTP-Posting-Host: xx.xx.xx.xxx"

Carl

Fra : Peter T.

Dato : 17-09-04 11:33

Carl Drud leverede følgende historie fra de varme lande:

> Flg burde virke i Dialog:
[snip]

Takker! Jeg er endt med en

!delete Header "nntp-posting-host: x.x.x.x"

som godt nok stadig viser posteren, men indlægget slettes, når jeg klikker
på indlægget af den plonkede person. Skyldes det at Dialog kun henter en
del af headeren og ikke hele headeren, når der hentes headere i en gruppe?
For når jeg vælger menuen 'Groups' -> 'Apply scoring and action on selected
groups', så filtreres der ikke på nntp-hosting-post: før jeg klikker på det
enkelte indlæg, men kun på from: <navn>.

Fra : Carl Drud

Dato : 16-09-04 23:02

Thomas G. Madsen wrote:

> <news:xn0dnc9xp1reklj002@dtext.news.tele.dk>. Bemærk, at den har
> rykket exe fra hinanden til e xe og det bliver den ellers ved med.
> [...]

Et gæt er at det er Thunderbird der er synderen. Det ser ud til det sker
ved svar på Anders' beskeder hvor emnelinie ser således ud:

Subject: Re: her er sevicepack 2 fiks og =?ISO-8859-1?Q?f=E6dig_som_e?= =?ISO-8859-1?Q?_xe_fil?=

hvor et andet sted i tråden ser din sådan her ud:

Subject: Re: her er sevicepack 2 fiks og =?ISO-8859-1?Q?f=E6dig?= som exe fil

Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 17-09-04 00:31

Thomas G. Madsen wrote:

> Ja, det tyder egentlig på det. Det går også galt for en anden
> Mozilla-bruger i tråden.

Og jeg havde i mit sidste indlæg sat "wrap override" på. Subject linien
knækker som vist nedenfor. Og det er vist så vidt jeg husker en gl.
Netscape/Mozilla bug.

Subject: Re: her er sevicepack 2 fiks og =?ISO-8859-1?Q?f=E6dig_som_e?=
=?ISO-8859-1?Q?xe_fil?=

Carl

Fra : Lars Fischer

Dato : 17-09-04 12:37

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in

> Jeg er så småt blevet træt af Xnews pga. proprietær slamkode i
> programmet (øjensynligt), så jeg leder efter en ny newsreader til
> windows.

Du kan jo altid lægge GNU Emacs ind på din Windows box og så
køre GNUS. Det er en suveræn newsreader, men det forudsætter
naturligvis at man er til Emacs.

/Lars

Fra : bhn

Dato : 18-09-04 09:44

Hej.
Jeg er ny med hensyn til newsgroups og bruger Netscape 7.1's postprogram
til at læse med.
Kan du uddybe lidt mere, hvad Emac og Gnu er for noget? Jeg har Windows
ME men overvejer kraftigt at opgradere til Windows MX.
Med venlig hilsen
BHN

Fra : Carl Drud

Dato : 17-09-04 17:06

Thomas G. Madsen wrote:

> OE retter op på emnelinien uden at der kommer et mellemrum ekstra:

Men så laver OE tilgengæld denne her emnelinie, som bl.a. Pan har
problemer med:

Subject: =?iso-8859-1?Q?Re:_her_er_sevicepack_2_fiks_og_f=E6dig_som_exe_fil?=

Det kan generere 2 stk "Re:Re:".

Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 17-09-04 17:17

Peter T. wrote:

> [...]
> del af headeren og ikke hele headeren, når der hentes headere i en gruppe?

Hvis ikke du har valgt at hente bodies under group options, ja så tror
jeg det er sådan det hænger sammen.

Jeg har i:

Group-->Default group option-->Retrieving makereret "Retrieve bodies
for all new messages"

Carl

Fra : Peter T.

Dato : 17-09-04 22:13

Carl Drud leverede følgende historie fra de varme lande:

> Group-->Default group option-->Retrieving makereret "Retrieve bodies
> for all new messages"

Det var den jeg manglede. Tak.