Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bedste CF-kort til Canon Powershot G3
Fra : Carsten Kring

Dato : 14-09-04 20:13

En digital-fotokyndig kollega har fortalt mig, at CF-kort performer
forskelligt, alt efter hvilke kameraer de sidder i.

Et kort kan være kanon-hurtigt i et kamera, og knapt så hurtigt i et andet
kamera.

Er der nogen der kan henvise mig til tests af CF-kort til Canon Powershot
G3, idet jeg skal til at indkøbe et 512 mb kort?

Fra : Peter Schrøder

Dato : 15-09-04 20:27

"Carsten Kring" skrev...
> En digital-fotokyndig kollega har fortalt mig, at CF-kort performer
> forskelligt, alt efter hvilke kameraer de sidder i.

Der er stor forskel på hvor hurtigt kameraerne kan
skrive til kortet. Hvis kameraet er designet til langsomme kort,
skriver det langsomt.

> Et kort kan være kanon-hurtigt i et kamera, og knapt så hurtigt i et andet
> kamera.

Det er altså kameraet, der er årsagen. Ikke kortet. Men kameraet
kan selvføgelig ikke skrive hurtigere til kortet end dette kan modtage.

> Er der nogen der kan henvise mig til tests af CF-kort til Canon Powershot
> G3, idet jeg skal til at indkøbe et 512 mb kort?

Har du brug for at lagre højkvalitet video løbende, skal du vælge
et kort der kan modtage 2MB/sek. Det svarer vist i CF-sprog
til ca 27X eller bedre.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply