20 sekunder delay?
Fra : Ronaldo

Dato : 14-09-04 18:41

Jeg vil gerne gemme en log fil med nogle informationer.
Hvordan laver jeg et "delay" så der går 20 sekunder hver gang den logger?

Fra : Mogens Hansen

Dato : 14-09-04 19:24

"Ronaldo" <freddie@brnet.dk> wrote:
> Jeg vil gerne gemme en log fil med nogle informationer.
> Hvordan laver jeg et "delay" så der går 20 sekunder hver gang den logger?

Hvilken platform er det på ?
F.eks. MS-Window, Linux, flere samtidige

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Ronaldo

Dato : 14-09-04 20:17

> Hvilken platform er det på ?
> F.eks. MS-Window, Linux, flere samtidige

dos?

Fra : Bertel Brander

Dato : 14-09-04 20:28

Ronaldo wrote:

> "Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> skrev i en meddelelse

> dos?

"Rigtig" DOS, eller en konsol under Windows?
I det sidste tilfælde kan du bruge Windows modellen.
Ellers må vi vide hvilken kompiler.

--
What's in a name?
That which we call a rose by any other name would smell as sweet.

Fra : Ronaldo

Dato : 14-09-04 21:25

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Rigtig" DOS, eller en konsol under Windows?
> I det sidste tilfælde kan du bruge Windows modellen.
> Ellers må vi vide hvilken kompiler.

Det er under windows, men jeg vil gerne have det til at fungere i dos.

Jeg bruger Borland 5.5.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 14-09-04 21:31

"Ronaldo" <freddie@brnet.dk> wrote:

[8<8<8<]
> Det er under windows, men jeg vil gerne have det til at fungere i dos.

Måske blander du begreberne sammen
* DOS: MS-DOS, 16 bit operativ system fra midt 80'erne til tidligt i
90'erne
* Windows console programmer: Windows programmer programmer uden grafisk
brugerflade. Køres ofte fra kommando-promtet

> Jeg bruger Borland 5.5.

Den kan ikke lave DOS programmer, men sagtens Windows console programmer.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Ronaldo

Dato : 14-09-04 21:41

> Den kan ikke lave DOS programmer, men sagtens Windows console programmer.

Okay, tak for hjælpen.

Fra : Bertel Brander

Dato : 14-09-04 19:57

Ronaldo wrote:
> Jeg vil gerne gemme en log fil med nogle informationer.
> Hvordan laver jeg et "delay" så der går 20 sekunder hver gang den logger?

Windows:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dllproc/base/sleep.asp

Linux/Unix og andre posix systemer:
http://www.hmug.org/man/3/sleep.html

Fra : Leo Havmøller

Dato : 15-09-04 05:42

"Ronaldo" <freddie@brnet.dk> wrote in message
> Jeg vil gerne gemme en log fil med nogle informationer.
> Hvordan laver jeg et "delay" så der går 20 sekunder hver gang den logger?

ULONG StartTime;

StartTime = GetTickCount();

.... lav et eller andet fornuftigt, f.eks. check for keypress...

if (GetTickCount()-StartTime > 20000)
{
20 sekunder er gået.
}

Leo Havmøller.

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 15-09-04 08:58

> ULONG StartTime;
>
> StartTime = GetTickCount();
>
> ... lav et eller andet fornuftigt, f.eks. check for keypress...

> [...]

I DOS gør du noget tilsvarende men kalder interrupt 0x1a med ah=0, så får du
en 32 bit værdi i cx:dx som er antal tics (ca 55 ms). GetTickCount kalder
samme funktion, men GetTickCount ganger selv med 55.
I Windows er Sleep bedre end GetTickCount, da man undgår et busyloop.

Niels Dybdahl

Fra : Ronaldo

Dato : 15-09-04 15:54

"Ronaldo" <freddie@brnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

[snip]

Det er en ældre borland compiler (3.1).

Jeg skal nok have fat i "t.ti_sec" fra <dos.h>

Hvordan tager jeg 10% af den og smider det ind i en lykke?

Fra : Bertel Brander

Dato : 15-09-04 19:05

Ronaldo wrote:
> [...]
>
> Det er en ældre borland compiler (3.1).
>
> Jeg skal nok have fat i "t.ti_sec" fra <dos.h>
>
> Hvordan tager jeg 10% af den og smider det ind i en lykke?

BC 3.1's dos.h har også: delay(unsigned milliseconds);
Men det det er en busy loop
I gamle DOS dage kunne man ikke ret meget andet.
Du kan også bruge clock(), der er ANSI.

Er der nogen grund til at bruge version 3.1?